Toon posts:

[XP] Verwijderen bestanden en mappen onmogelijk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

na elke uren zoeken naar een oplossing voor mijn probleem hier op GoT heb ik toch besloten zelf een topic te openen.

Sinds enkele dagen krijg ik een foutmelding op het moment dat ik een bestand of een map wil verwijderen, de bekende melding dat het bestand (ook wanneer ik een map verwijder) in gebruik is door een ander programma.
Ook als ik een map van naam wil veranderen, komt dezelfde melding.

Ik heb inmiddels diverse opties uitgeprobeerd (niet chronologisch);
  • in veilige modus geprobeerd te verwijderen, niet gelukt
  • via taakbeheer explorer.exe gestopt, cmd gestart en geprobeerd te verwijderen, niet gelukt
  • scandisk gedraaid, geen oplossing
Het betreft hier bijvoorbeeld ook geen avi files, zoals in vele topics genoemd, maar alle mogelijk files, Word documenten, Excel files, mp3 bestanden, enz. De grootte speelt ook geen rol.

De oplossing die geboden wordt voor de AVI files heb ik wel uitgeprobeerd, maar bracht geen oplossing.

Als ik een map kopieer van een willekeurige schijf naar een andere willekeurig schijf, is de nieuwe map ook direct niet meer te verwijderen.

Een aantal genoemde oplossingen, zoals een dos-opstart diskette lijkt me geen oplossing, zodra ik XP opnieuw opstart zijn de bestanden en mappen gewoon niet te verwijderen.

Iemand een oplossing ?? Mijn harde schijven beginnen langzaam "vol" te lopen.

Specs;
Win XP Home Edition
P4 2.8
512 intern
2 harddisks, 120 en 160 Gig, verdeeld in 4 partities.
overig zaken niet relevant.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 08:01 ]

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Hmm das een raar geval zeg... daar heb ik nog nooit van gehoord! :) hmmm maybe is het een idee om een systeemherstel te doen? want bij mij meestal worden daar de problemen weggehaald.

Extra tips:

Tip 1: Misschien een virus op de computer?
Tip 2: Misschien spyware op de computer? (klik hier voor Hitman pro)
Tip 3: Probeer eens de meeste onbekende programma's te uninstallen en controleer of je bij processen onbekende applicaties kunt beeindigen.

Een tip om te overwegen :P :

FORMATTEREN!

Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Creegfire op 26-04-2005 08:27 ]

//Creegfire

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt wel de rechten om het e.e.a. te verwijderen? Kun je nagaan wanneer, en belangrijker, waarna het probleem is ontstaan.? Kun je met systeemherstel terug naar een datum waarop het, zeker weten, nog wel werkte?
Resident schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:26:
Een tip om te overwegen: FORMATTEREN!
Dat is een tip dat een zodanig rigoreuze aanpak is dat het zeker een Tweaker onwaardig is.

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 26-04-2005 08:30 ]

ARME AOW’er

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Heb je ook al gekeken door welk process de bestanden vastgehouden worden? Hier staan 2 tooltjes daarvoor tool "who locked me".

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Ik heb hier ook af en toe last van.

Wat ik altijd doe is verplaatsen(cut en paste) om een of andere vage reden mag dat wel en kan ik het bestand daarna ook gewoon weggooien.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas eventjes je topic titel aan zodat het OS erin staat - probeer hier aub voortaan ook zelf op te letten :)

Verder - kijk even met process explorer welk process de file in use heeft :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-04 16:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Behalve Process explorer is er ook een heel mooi DOS programmatje Handle. Kijk daar eens mee welk process een handle op het file open heeft en dan kun je pas verder gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
haai,

bedankt voor de reacties,

met het progje WHO LOCKED ME ?? kwam ik er achter dat het inderdaad steeds explorer.exe was, die de bestanden en mappen "vasthield".
Na een reboot bleek explorer.exe steeds drie keer te draaien, heel vervelend, want na een procesbeeindiging via taakbeheer loopt XP steeds vast.

Hierna heb ik een vijftal keer een systeemherstel uitgevoerd, net zolang totdat ik de bestanden en mappen weer kon verwijderen.

En wat bleek ?!?!?!?!?!? Na een update van Microsoft zelf, is het probleem ontstaan !!!
Het zal wel een combinatie van factoren zijn, maar leuk is anders.

Als noodoplossing heb ik een externe harde schijf aangeschaft, hierop alle belangrijke data gezet, en ga nu een clean install doen.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 07:34:

Als noodoplossing heb ik een externe harde schijf aangeschaft, hierop alle belangrijke data gezet, en ga nu een clean install doen.
Ok very nice! :) ik wens je veel suc6 en hoop dat het probleem dan voor je is opgelost maar dat denk ik wel hoor ;) :)

//Creegfire

Pagina: 1