Laserprinter, iets voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik wil een nieuwe printer. Wat wil ik ermee? Eigenlijk alleen zwart wit printen, en als er een stukje kleur inzit is dat leuk om in kleur ook uit te printen ,maar niet essentieel, het gaat alleen maar om beroepschriften, sollicitatiebrieven, vliegticket, je kent het wel. Nou heb ik 5 jaar lang een Epson 440 inkjet gehad, en dat was een slechte ervaring. De inkt was op zich niet zo gek duur, maar hij gaf strepen na het 1e jaar, en hij gaf vaak niet thuis. Dat komt omdat ik misschien 2 velletjes per half jaar uitprint. En daar is het grote probleem, printers schijnen dan uit te drogen. Dus wat moet ik nu kopen? Laserpinter print alleen zwart wit, tenminste die HP 1010 wel neem ik aan, en dat is goedkoop naar het schijnt. Maar het gaat er dus om dat die thuis geeft, zelfs al heb ik ruim een jaar niet meer geprint. Waar moet ik het zoeken? Andere koopoptie die ik overweeg is de HP 5740 inkjet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De meeste huidige inkjet printers hebben een mechanisme om uitdrogen te voorkomen.
Ik kan me herinneren dat dat niet echt het geval was bij sommige oudere printers.
Ook stof en vuil zorgen ervoor dat inkjetprinters niet lekker meer functioneren. :)
Maar als je echt maar 2x per jaar wat uitprint dan weet ik niet of het dan nog steeds fout gaat want dat is wel heel extreem weinig.

Een zwartwit laserprinter is niet echt duur, soms kan je ze al voor 160 euro nieuw kopen (wel inclusief halfgevulde tonercartridge). 5 jaar met 1 tonercartridge doen gaat goed. Maar dat is wel als je per week af en toe eens wat print. =)

Een kleuren laser is vaak een flink stuk duurder en je kan er lang niet zo mooi foto's mee afdrukken (op de consumentenprinters althans) vind ik persoonlijk.

Senile! Senile Oekaki

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

als je twee velletjes per half jaar print is de copyshop/internet cafe misshien iets voor jou?

weet iemand nog een leuke signature?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Koop gewoon lekker een laserprinterje. Heb ik ook. Een samsung 1510. Ook bij mij gaan er mnd voorbij zonder dat ik iets print, maar print ik dan wel iets staat hij voor me klaar.

Perfect.

Anders rond snuffelen naar een tweedehands laserprinter, die zijn er ook genoeg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb pas een 2de hands hp 5 (met jetdirect) gekocht voor 40 euro bij een beleenzaak (pawnshop).
Ik weet niet of er eentje bij jou in je woonplaats zit, maar anders maar eens bellen ofzo?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 17:08
En als je eenmaal een laserprinter hebt ga je misschien ook wel meer printen, omdat het sneller gaat en omdat het beter werkt? :) Heb er zelf ook een trouwens :) Vindt zelf nog steeds dat teksten uit mijn Laserprinter een stuk scherper zijn dan die uit m'n DeskJet :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

MisterData schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:10:
En als je eenmaal een laserprinter hebt ga je misschien ook wel meer printen, omdat het sneller gaat en omdat het beter werkt? :) Heb er zelf ook een trouwens :) Vindt zelf nog steeds dat teksten uit mijn Laserprinter een stuk scherper zijn dan die uit m'n DeskJet :)
Toners zijn echter wel aan de prijs (per geprinte pagina zijn de kosten gelukkig wel een stuk lager). Toner voor de hp5 is ongeveer 80 euro, maar wel goed voor 5-10k pagina's.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik heb tien jaar geleden (!) een HP Laserjet 4L gekocht. Nooit problemen mee gehad. Een keer een nieuwe toner moeten halen. Dat zie ik je nog niet met een inkjetprinter doen.

Dus gewoon kopen die laserprinter.

[ Voor 18% gewijzigd door j-w op 28-04-2005 13:41 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Waarom raad iedereen een laserprinter aan? Ja, het werkt perfect, ja, het is per afdruk goedkoop... maar kom op, voor 2 velletjes per half jaar?!
Is er geen mogelijkheid om het op je werk af te printen ofzo? een laserprinter voor 4 velletjes per jaar is nogal overkill als je het mij vraagt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
XanderH schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:33:
Waarom raad iedereen een laserprinter aan? Ja, het werkt perfect, ja, het is per afdruk goedkoop... maar kom op, voor 2 velletjes per half jaar?!
Is er geen mogelijkheid om het op je werk af te printen ofzo? een laserprinter voor 4 velletjes per jaar is nogal overkill als je het mij vraagt...
Iedereen raadt hem een laserprinter aan omdat hij zegt dat ie een printer zoekt.. Aangezien voor zijn hoeveelheid een inktjet dus echt helemaal niets is, raadt iedereen hem een Laserprinter aan.. Simpel toch? OP het werk of bij een buurman printen kan natuurlijk ook, maar dan wordt je afhankelijk van anderen.. Als je voor 160 Euro's een leuk zwart-wit laserprintertje kunt kopen dan is dat toch gewoon een heel mooie oplossing? Ik zie niet waarom je je zo druk maakt..

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom niet een gewoon een kleurdoos.. veel goedkoper :+

Ik heb zelf een tijd lang een 2e hands laserprinter gehad (RIP) en ik vond het perfect. Zijn gehele levensduur met 1 toner gedaan en verder geen omkijken naar. Helaas was deze op een gegeven moment wel overleden door mishandeling aan mijn zijde.

Sinds kort heb ik een mutli-copy-scan-dinges van HP en bevalt ook wel goed, maar ik mis de geur van ozon :p

Ik zou gewoon even op marktplaats ofzo kijken of je een goede 2e hands kan vinden..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Ook ik raad aan om een gebruikte hp laserjet 4+ of 5 te kopen, die zijn nagenoeg niet kapot te krijgen en zeker als je zo weinig print is dat de beste optie.
Alleen 1 tip: Als je een gebruikte koopt, laat dan waar je de printer koopt 2 testpagina's uitdraaien.
1 met bijvoorbeeld maar 1 letter erop
en 1 helemaal vol met tekst.
Alleen zo weet je zeker of de printer goed is.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:45
Als jij idd graag zelf een printer wil hebben dan zou ik een instap laserprinter koper (Samsung/Brother). Dan heb je voor weinig geld een printer die thuis geeft wanneer jij dat wil.

Maar aan de andere kant kun je voor 2 printjes op jaarbasis net zo goed naar een copyshop lopen. Scheelt je geld en ruimte.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

XanderH schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:33:
En omdat net als je dat printje nodig hebt... Het is op een moment dat de copyshop dicht is en je niet op je werk bent.... Hij wil schijnbaar zelf een printer los van eerder aangehaalde overwegingen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Ok, ik ga wel voor een 2e hands kijken dan. Zoals sommige mensen al zeggen kan ik 't ook bij copyshop doen, ik kan het zelfs bij een vriend doen, maar dan voel ik me net zo iemand die nooit een aansteker bij zich heeft. Misschien doe ik dat ook wel, maar als ik voor minder dan 100 een laserpinter vind is dat ook prima, en ben je niet afhankelijk, voor gemak moet nou eenmaal betaald worden.Handig om te weten dat voor mijn doel een inkjet echt niet zo geschikt is, bedankt daarvoor.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Pfff voor 4 blaadjes / jaar zou ik toch ook geen printer kopen hoor.
Klop dan eens aan bij een buur of zo sjeez...

Maar als je wat meer print, dan is een laserprinter wel zalig!
Ik heb een instapmodelletje van Brother, en da's echt zalig.
Vooral omdat áls ik moet printen, ik meestal wel een hoop pagina's moet printen.
En dat printertje doet iets van 10 pagina's/min of zo, wat wel héél leuk is :-) .
Pagina: 1