Ik heb de search gebruikt dus sorry als dit al ergens gepost was.
Ik ga morgen een systeempje in elkaar zetten voor mn broertje alleen nu vraag ik me iets af.
Hij heeft de A8N-SLI Deluxe met een 74Gb Raptor en dan een SATA Plextor DVD brander (PX-712SA).
Nu weet ik uit ervaring dat je tijdens de installatie van windows XP je sata drivers moet installeren omdat hij anders je hdd niet vind. Maar hoe werkt dat dan met een sata dvd drive in dit geval. Je kan moeilijk van cd booten als je mobo al je drive niet kan vinden zonder driver. Of herkend je mobo gewoon je drive, net zoals hij je ide drive zou herkennen? Want ander betekend dit dat er altijd een "normale" cd/dvd drive in moet zitten om windows te installeren en het was juist de bedoeling om er geen dikke ide kabels in te hangen.
Verder nog handige tips voor de installatie?
Specs:
Coolermaster Wavemaster black
OCZ600ADJ 600W Voeding
Asus A8N-SLI Deluxe
Zalman NB47-J Mainboard Cooler Blue
AMD64 4000+
Zalman CNPS7700-Cu
2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX (TWINX2048-3200C2)
Asus Extreme N6800 Ultra 256Mb
Western Digital Raptor 74.0Gb 10Krpm 8Mb SATA
Zalman ZM-2HC2 Harddisk heatpipe cooler
Plextor PX-712SA DVD+/-RW 8Mb SATA
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS
NEC 3.5" Floppy Zwart
Daar kan hij wel een tijdje mee vooruit dacht ik zo.
Alvast heel erg bedankt!
Ik ga morgen een systeempje in elkaar zetten voor mn broertje alleen nu vraag ik me iets af.
Hij heeft de A8N-SLI Deluxe met een 74Gb Raptor en dan een SATA Plextor DVD brander (PX-712SA).
Nu weet ik uit ervaring dat je tijdens de installatie van windows XP je sata drivers moet installeren omdat hij anders je hdd niet vind. Maar hoe werkt dat dan met een sata dvd drive in dit geval. Je kan moeilijk van cd booten als je mobo al je drive niet kan vinden zonder driver. Of herkend je mobo gewoon je drive, net zoals hij je ide drive zou herkennen? Want ander betekend dit dat er altijd een "normale" cd/dvd drive in moet zitten om windows te installeren en het was juist de bedoeling om er geen dikke ide kabels in te hangen.
Verder nog handige tips voor de installatie?
Specs:
Coolermaster Wavemaster black
OCZ600ADJ 600W Voeding
Asus A8N-SLI Deluxe
Zalman NB47-J Mainboard Cooler Blue
AMD64 4000+
Zalman CNPS7700-Cu
2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX (TWINX2048-3200C2)
Asus Extreme N6800 Ultra 256Mb
Western Digital Raptor 74.0Gb 10Krpm 8Mb SATA
Zalman ZM-2HC2 Harddisk heatpipe cooler
Plextor PX-712SA DVD+/-RW 8Mb SATA
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS
NEC 3.5" Floppy Zwart
Daar kan hij wel een tijdje mee vooruit dacht ik zo.
Alvast heel erg bedankt!