Toon posts:

Real-time DivX capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen waarmee ik in real-time een tv signaal (704*480)als DivX kan capturen. Het moet dus een digitale videorecorder worden.

Ik ben van plan een dual-TBird 1 GHz systeem te kopen die voor de nodige rekenkracht moet zorgen om dit werkje uit te voeren.

Zijn er mensen die real-time een tv signaal 704*480 en 128 kbit/s MP3 kunnen capturen? Welk systeem gebruiken jullie daar voor? Wat voor een tv-in kaart gebruiken jullie?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

realtime divx capturen????? das knap
real time encoden

op mijn 900 Mhz T-bird duurt encoden alleen al 8 uur voor een 90 minuten film,

een een dual 1 Ghz T-bird?

zijn die mobo's er al dan :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

ik heb dit zelf ook al eens geprobeerd met een bt848 tv kaart
maar ik denk dat voor dergelijke signalen gewoon je pci bussnelheid ook gaat uitmaken
maar ik denk dat het met jouw thunderbirdje dus wel moet lukken
mij is het op 512x384 gelukt op 24fps zonder te droppen op een piii-550 @ 622
omdat je comprimeert is de snelheid van je harddisk niet belangerijk meer dus'das weer een zorg minder
ik denkdat je het beste een miro capturecard kan nemen want die worden ondersteund onder windows nt en 2000 en aangezien 2000 stabieler is dan 98 zou ik daar liever mee opnemen :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:52
*Zucht* Dual AMD mobos zijn er nog (lang) niet.
Real-time DivX compressie ie bijna onmogelijk. Zelfs de snelste 1.2 GHz Tbird haalt maar iets van 18 fps ofzo... Nog lang geen 25 fps...
Als je nu ff een winterslaap van 1 jaar houdt, dan kan je het kant-en-klaar in de winkel kopen :)

Voor de rest: "Dream on" :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

garbage
dat denk ik ook voor hem ja

maar 512x384 is ook nog best mooi voor divx en dat is ook nog op een piii te doen :)
[hint] :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50
bl00dound, gebruik eens leestekens (je weet wel, punten enzo) in je verhaal man, sjezus...

enne... reken maar op q2 2001 minstens als je een dual geval wilt, maar ik denk dattet zelfs wel eind 2001 kan worden als het tegenzit.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• MaxxMark
  • Laatst online: 11:28

MaxxMark

HT is Tof!

je gaat TV capturen! dus is het zeker niet onmogelijk! ik zou niet w2k aanraden om dit in te doen om dat je bij w2k (zeker met video capturen) ZEEEER VEEEL snelheid inleverd voor de stabiliteit! ik zou gewoon win98se nemen! zelf draai ik w2k en w98se naast elkaar, ik geburik alleen w98se om te capturen omdat dat gewoon onder w2k net iets te kut gaat!

Ik hoop dat het je lukt, ben er zelf ook wel es op uit geweest :)

laat ff weten als het gelukt is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is komt de AMD 760MP Q2 uit. Daar kan ik wel op wachten.

Een P4 1.5 GHz haalt bijna 23 fps (hi-res DVD) zie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001125/p4-07.html

Een dual Tbird moet dan eenvoudig 25 fps (bij een lagere resolutie dan hi-res DVD)kunnen halen. Ik droom dus niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel onder w2k werken, w9x snapt niets van zo'n dual systeem :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 10 januari 2001 14:45 schreef GarBaGe het volgende:
*Zucht* Dual AMD mobos zijn er nog (lang) niet.
*KUCH ROCHEL ROCHEL*
dus ik leef in de toekomst?? heb eergister een dual AMD mobo gezien! een abit dual socket A mobo....

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb een logitech USB webcam en die kan op een 500 MHZ PIII met 192 MB ook op DivX lowmotion capturen. Ik weet niet hoeveel frames p/s maar het ziet er best aardig uit, dus met een beter PC en een goede TV kaart moet het ook lukken. Capturen is minder belastend als encoden!!!

Makkie ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

P5ycho : sorrie about that.

Eigenlijk heb ik weinig snelheidsverlies gemerkt in windows 2000, en volgens mij gaat de performance alleen maar omlaag als je te weinig geheugen in je bak hebt zitten.

btw, mijn ervaring met windows millennium is echt kut, het video compressen duurde opeens een uur langer vergeleken met windows 98.

het kan gewoon mijn hardwarecombienatie zijn,
maar ik raad het daarom dus niet aan :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 10 januari 2001 14:59 schreef Rambo_rules het volgende:
Ik moet wel onder w2k werken, w9x snapt niets van zo'n dual systeem :)
Ja das waar ja :) w2k doet wel aan multithreading, das mischien wel weer een voordeel, al vraag ik me af of je videocapture programma wel support heeft voor multithreading? als dat niet zo is heb je nog bar weinig aan het hele idee....

misschien handig als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen en elke processor laat encoden voor 1 video signaal :) maar 2 proc's voor 1 encoding process.. weet niet of dat gaat..

( forgive me if im wrong )

Verwijderd

MaxxMark: ik denk niet dat je het mis hebt

de meeste capureprogramma's zijn vrij simpel kwa opzet en zullen vasts geen smp gebruiken

misscihen wel, hoor maar dan op de q3 manier (zoiets als zonder smp support 120fps en met smp support 135, JEEE :))

maar misschien dat de divx codec smp support of zo ? :)

b.t.w. -=BoKKiE=- : 900 mhz en dan 8 uur
dan zou ik mijn cpu checken als ik jouw was want een vriend van mij heeft een 1000 mhz en die doet er net geen 6 uur over
zo groot kan het verschil tussen 100mhz toch niet zijn ???

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:52
Op woensdag 10 januari 2001 15:01 schreef MaxxMark het volgende:

[..]
*KUCH ROCHEL ROCHEL*
dus ik leef in de toekomst?? heb eergister een dual AMD mobo gezien! een abit dual socket A mobo....
In welke winkel worden ze verkocht dan :?

Juist, ik zit zelf al met smart te wachten op een DDR-mobo voor AMD. Die dual gaan zeker veel langer duren (lees zomer) voordat die te koop zijn.
Tuurlijk zijn er engineering samples een half jaar van te voren, maar vaak werken die pas gedeeltelijk en zijn nog (lang) niet klaar voor massaproductie.

Dus: je leeft niet in de toekomst, maar het ligt voorlopig nog niet in de schappen. (zo, nou jij weer :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Zul je toch een van de betere video edit kaarten moeten kopen. Das niet goedkoop. Hiermee kun je capturen, daarna zijn er wel utilities die ze kunnen omzetten naar een algemeen formaat.
Let op je moet ook een snelle en grote harde schijf hebben.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 10 januari 2001 15:07 schreef bl00dhound het volgende:
MaxxMark: ik denk niet dat je het mis hebt

de meeste capureprogramma's zijn vrij simpel kwa opzet en zullen vasts geen smp gebruiken

misscihen wel, hoor maar dan op de q3 manier (zoiets als zonder smp support 120fps en met smp support 135, JEEE :))

maar misschien dat de divx codec smp support of zo ? :)

b.t.w. -=BoKKiE=- : 900 mhz en dan 8 uur
dan zou ik mijn cpu checken als ik jouw was want een vriend van mij heeft een 1000 mhz en die doet er net geen 6 uur over
zo groot kan het verschil tussen 100mhz toch niet zijn ???
hmm net ff gekeken op de flask site, en ik zit thuis idd met een oude versie, denk dat ik straks maar ff de nieuwe neerhaal en ook die AMD optimized exe erbij prak |:(

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
<quote>
misschien handig als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen en elke processor laat encoden voor 1 video signaal maar 2 proc's voor 1 encoding process.. weet niet of dat gaat..
</quote>

Dat moet kunnen als het goed is, w2k ondersteund SMP, het maakt dus niet uit of het programma multithreading ondersteund, w2k regelt dat zelf anders wel. Al is het wel zo dat een dual tbird 1 GHz niet zo snel is als een tbird 2 GHz. Maar ik hoop toch dat ie net zo snel wordt als een single tbird 1.5 GHz. Nog even wachten op de benchmarks.

Het schijnt dat de 760MP chipset de L2 cache kan delen tussen de 2 cpu's, wat een flinke performance boost kan geven.

• Lakini
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 14:00
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk tenzij je een of andere superpc thuis hebt staan.. gewoon DViX maken is al vrij zwaar

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 10 januari 2001 15:02 schreef MaxxMark het volgende:

[..]
Ja das waar ja :) w2k doet wel aan multithreading, das mischien wel weer een voordeel, al vraag ik me af of je videocapture programma wel support heeft voor multithreading? als dat niet zo is heb je nog bar weinig aan het hele idee....

misschien handig als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen en elke processor laat encoden voor 1 video signaal :) maar 2 proc's voor 1 encoding process.. weet niet of dat gaat..

( forgive me if im wrong )
Win98se doet ook aan multithreading hoor :-)
Niet aan multiprocessing... Maar goed, als je het in win2k gaat caputeren, kan je nog steeds flink profiteren van een 2e proc...
Dan laat je 1 proc 'dedicated' compressen, en de andere AL het andere doen...
(Met win2k kun je instellen op welke proc een process draait, dus moet lukken)
Al het ide en pci gedoe gaat dan via de ene proc (proc0 bij voorkeur denk ik) en de compressie op de andere...
Pagina: 1