Toon posts:

Aceton/spiritus koeling/koelvloeistof vergelijkings topic

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk dus geen waterkoeling!
Ik wil geen water dat geeft corrosie en vlekjes waarneer het lekt :)
Maar ik vraag mij nu af of er reeds mensen mij zijn voor geweest en dan vooral met aceton, dat koelt nl als de gekte maar geeft tot nog toe wel wat problemen met de pakkingen in mijn pomp en de smering van de lagers is ook een probleem.
Met spiritus lijkt alles wel goed te gaan iig maar dat is ook brandbaar net als aceton.
Heeft iemand ook dat inert fluor weleens proberen te verpompen eigenlijk?
Hierbij open ik iig eens een topic om van medetweakers eens te horen wat voor vloeistof zij gebruiken.
En wat er eventueel fout ging.
Iig zou ik ook best eens kwik willen proberen, maar dat zou erg duur worden en bovendien niet zo best in combinatie met al mijn koperen leidingen die weer wel zeer goed werken met spiritus en aceton :)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Nou kwik zou ik niet zo proberen, is me toch een mega vies goedje

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
kwik is best leuk spul maar gewoon veel te duur.
En idd het is giftig maar dat is siliconen pasta ook.
Eet er niet van en je gaat een stuk langer mee ;)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

_Ernst_

Mark It Zero!

Kwik is zoiezo al uitgesloten, alleen al vanwege het feit dat het zwaar giftig is, ook als je het niet opeet ;)

Maar koelt aceton beter dan water? Ik dacht dat water, op een paar andere goedjes na, de beste eigenschappen had voor waterkoeling vanwege de enorm warmteopnamecapasiteit (leuk woord :P).

Dit hoort trouwens ook in doc thuis en niet in C&E :)

Last.fm

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Het is warmte opname of warmtecapaciteit (dus geen combinatie van) ;)

maar besides mijn gemierenneuk heb je wel gelijk, is is feitelijk de best mogelijke manier om warmte te transporteren. Daarnaast is het schoon, veilig, goedkoop, etc.
Als je geen corrosie wilt dan kan je altijd wat anticorrosie middel toevoegen, of opofferingsmetalen ofzo, wat jij wilt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Move'tje naar DOC, die mensen weten er waarschijnlijk meer zinnigs over te vertellen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

aceton vreet waarschijnlijk je slangen aan. spiritus is ook niet goed voor je slangen maar gaat waarschijnlijk beter lukken.

kwik is niet alleen enorm giftig maar ook zo enorm zwaar dat je pomp het met geen mogelijkheid verplaatsen kan.

aceton zou goed kunnen koelen aangezien het een erg goede viscositeit heeft echter is het vanwege de warmtecapaciteit wel aannemelijk dat je een flinke flow moet hebben.

maw gedestileerd water+anti corrosie meuk! ;)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Pagina: 1