Raar geluid uit speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Regelmatig (2x per dag) komt enkele minuten per keer het volgende geluid uit mijn speakers...

Klik

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn sony versterker. Aan de versterker ligt het niet, want ik heb het alleen als ik mijn pc aan heb en dan ook het signaal van de pc aan het luisteren ben.(Druk ik bijvoorbeeld op CD, dan is het geluid weg.)
Ik heb de draden e.d. al gechecked. Als het geluid er weer is zit ik als een gek alle draadjes/plugjes langs te lopen, maar net als ik net weer gefrustreed op mij stoel zit houdt het geluid opeens weer op....
Gezien de regelmaat van het geluid zelf denk ik dat het dus ergens mee stoort (duh....)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Nog tips?

Ik heb een voledig up-to-date win-xp-pro systeen. 'Geluidkaart' zit op mijn MSI neo moederboard....(AC97)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wanneer hoor je dat geluid? Hoor je het ook als je iets/niets afspeelt?
Misschien de desbetreffende audiocodec die niet correct geinstalleerd is?
De geluidskaart is een beetje brak, sluit je boxen eens ergens anders op aan?
Een heel vuil gecodeerd audiobestandje kan ook dat soort geluiden produceren. :)

• Roelos
  • Niet online
Dit gebeurt ook als ik niets aan het doen ben en dus ook niets aan het afspelen ben. Er zou dus geen geluid uit mijn boxen moeten komen.
In mijn taakbeheer zie ik bij de processen ook niets bijzonders als dit gebeurt.

(Het is allemaal zo lastig te checken aangezien it comes and go's)

• Matias
  • Niet online
Voor de grap zou je trouwens eens een dagje je speakers op iets anders moeten aansluiten, als je het geluidje dan niet hoort kan je aannemen dat je geluidskaart niet meer in orde is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig een GSM of mobiele telefoon in de buurt die kan storen? Wel typisch dathet eigenlijk een sequence is...
De laatste keer dat ik iets dergelijks had, bleken de drivers van mijn geluidskaart niet meer 100% jofel te zijn. Ook zat er ergens iets mis, wat een geluidje triggerde - ik heb alleen geen idee meer wat. Zou het windows update oid kunnen zijn, dat dit het vervormde geluid van een popup is :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Dit lijkt mij niet op een gsm, dat is een ander geluidje (dit doet pijn om te horen, zeker omdat het je luidsprekertjes pijn doet) maar het geluid van een gsm is helemaal anders. Dat is eerder een zacht/rond geluid en is vrij aangenaam om te horen...

Wat het juist is, kan ik je spijtiggenoeg niet zeggen. Krijg je ook hetzelfde als je andere luidsprekers aansluit? Andere kabels gebruikt? Andere versterker?

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 10:36
Ik heb precies hetzelfde probleem als TS. Voldoet aan alle beschrijvingen.

Bij mij betreft het een MSI board met een NVIDIA chipset, en audio aan boord.

Zoals ik in je voorbeeld kan horen, zit er op het eind regelmaat in. Zou het misschien je harde schrijf kunnen zijn die "lekt" of een netwerkverkeer wat in of uit gaat?

Klinkt heel stom (ik weet het!) maar je weet maar nooit.

MyMeuk

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ook ik heb dit op 3 nforce borden (2x nforce4 en 1x nforce3) enige oplossing is losse geluidskaart. Ik heb nu een audigy2, maar zodra mijn Audiotrak Prodigy :9~ binnen is wordt het helemaal genieten. (en die is slecht €99) Het is geen LynxTWO _/-\o_ , maar kost ook maar een tiende er van.

Naast dit probleem, wat bij trouwens zeer sporadisch optrad had ik wel met grote regelmaat tikjes :X door het geluid, ik heb echt alles uitgeprobeerd, zelfs spanningsfilters.

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 26-04-2005 20:51 . Reden: Linkjes ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik denk dat dit een bugje is in de driver.

Mijn Nforce soundstorm kaart geeft soms ruis direct na het opstarten. Het is te hopen dat ik m'n versterker dan uit heb, want dat geluid is ECHT hard! Als ik eenmaal in windows ben, en ik speel een geluidje dan is het direct afgelopen.

Maar jouw geluidje klinkt heel anders, en heeft niet veel weg van random noise. Weet je zeker dat er niet een vraag progje draait dat funky geluidjes naar de geluidskaart stuurt?

Siditamentis astuentis pactum.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Varienaja, ik heb dit zowel met de nvidia, als met de realtek drivers.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Roelos
  • Niet online
Ben dus niet de enige..
Ik heb alle drivers maar weer eens geheel verwijdert en daarna weer geinstaleerd...

Ben benieuwd....tot nu toe gaat het nog goed.

Verwijderd

Ik heb hier ook een tijdje last van gehad, dit heeft niets te doen met je versterker of drivers of wat dan ook.

Dit probleem wordt veroorzaakt door aardstralen in combinatie met buitenaardse activiteiten. Je zult er na een tijdje achterkomen dat het 2 keer per dag is en iedere dag op ongeveer dezelfde tijdstippen, dit heeft te maken met de stand van de aarde en andere hemellichamen op dat moment. Ongeveer twee keer per dag staan die op zo'n manier dat buitenaardse energie botst met de aardstralen.

Hier kun je weinig aan doen, of lang wachten tot de hemellichamen zich in andere banen bevinden of verhuizen oid. Ik ben op een gegeven moment maar verhuisd omdat ik deze geluiden zelfs uit mijn tv's, magnetron en wekkerradio's hoorde. Toen was voor mij de maat vol en ben ik verhuisd. Sindsdien heb ik er eigenlijk geen last meer van.

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:23:
Ik heb hier ook een tijdje last van gehad, dit heeft niets te doen met je versterker of drivers of wat dan ook.

Dit probleem wordt veroorzaakt door aardstralen in combinatie met buitenaardse activiteiten. Je zult er na een tijdje achterkomen dat het 2 keer per dag is en iedere dag op ongeveer dezelfde tijdstippen, dit heeft te maken met de stand van de aarde en andere hemellichamen op dat moment. Ongeveer twee keer per dag staan die op zo'n manier dat buitenaardse energie botst met de aardstralen.

Hier kun je weinig aan doen, of lang wachten tot de hemellichamen zich in andere banen bevinden of verhuizen oid. Ik ben op een gegeven moment maar verhuisd omdat ik deze geluiden zelfs uit mijn tv's, magnetron en wekkerradio's hoorde. Toen was voor mij de maat vol en ben ik verhuisd. Sindsdien heb ik er eigenlijk geen last meer van.
Hier op Mars heb ik er anders weinig last van hoor 8)7

• Roelos
  • Niet online

Er gebueren hier wel meer rare dingen..... :|

• Matias
  • Niet online

Heb je daar bewijs/artikelen oid van? Ik ben best nieuwsgierig geworden van je verhaal.

Trouwens, stel dat je geen direct bewijs hebt voor je verhaal, sterke zendapparatuur zoals masten/antenna etc kunnen makkelijk een geluidsproducerend apparaat storen. (effect mobiele telefoon op goedkopere/oudere aluminium-driver speakers). Het lijkt mij namelijk sterk dat zo'n breed begrip als "botsende aardstralen" maar enkele huishoudens treft.

Mijn TV maakt bijvoorbeeld een vervelend zoemend geluid als ik een lamp in dezelfde stekkerdoos aanzet. Om maar een alternatief te noemen :Y)

No offence hoor.. Ik wil puur voorkomen dat de TS besluit te verhuizen. B)

Edit: De TS heeft trouwens niet hetzelfde probleem aangezien het geluid zich alleen voordoet icm PC+Speakers+Versterker.

[ Voor 28% gewijzigd door Matias op 27-04-2005 23:16 ]

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 15:59
Zo horen staat je geluidskaart in een loopje geluid af te spelen. Dat kan gebeuren als de driver er niet goed mee omgaat. Het afgespeelde geluid kan uit het wave gedeelte of het midi gedeelte van de geluidskaart komen. Als het uit het midi gedeelte komt en je het midi gedeelte nauwelijks gebruikt (ik denk dat dat zo is voor 95% van de pc gebruikers) kun je in de mixer het midi volume op 0 zetten (of dempen). Als het uit het wave gedeelte komt dan uuhh, nou dan kun je een leeg mp3tje maken en door winamp af laten spelen. Daarmee voorkom je iig dat je geluidskaart willekeurige dingen gaat afspelen.
Pagina: 1