2 Monitoren op verschillende resoluties op 1 kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 15:53
Hoe dit te doen? Ik loop al een hele tijd te kloten maar ik kan het nergens vinden. Ik heb een 6600GT met 2x DVI out maar mijn 2e monitor kan maar 1024*768 aan, is het dan op geen enkele manier mogelijk om mijn hoofdmonitor 1280*1024 te behouden?

Om het meteen echt interesant te maken.. kan ik 2 muizen en toestenborden aansluiten en aparte dingen (2 man tegelijk, allebei browsen etc OID lichte taken) op dezelfde pc?

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

tflegend schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:37:

Om het meteen echt interesant te maken.. kan ik 2 muizen en toestenborden aansluiten en aparte dingen (2 man tegelijk, allebei browsen etc OID lichte taken) op dezelfde pc?
Dit kan sowieso niet standaard, maar daar zou je Google op na moeten slaan. Wellicht dat er programma's voor bestaan. Vwb de resoluties, als je videokaart niet hoger kan, dan gaat niet lukken. Bekijk je handleiding even, daar zou het in moeten staan.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Dit kan alleen met DualView

2 muizen = nog steeds 1 pijltje. Met z'n 2en op 1 PC werken gaat helaas niet (maar tijdelijk 'lenen' van de cursor kan natuurlijk wel :P ;))

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eh, twee verschillende resoluties kan toch gewoon standaard?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TWeaKLeGeND
Ik kan echt niet vinden waar ik de ene monitor 1024 en de andere 1280 kan zetten in die nvidia software.. ik kan alleen dingen als 2048x768 kiezen of 1800*600 of 2 boven elkaar of 2 dezelfde schermen ik kan niet de ene op 1280*1024 doen en de andere op 1024*768..

tenminste ik heb geen idee hoe

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hmm tis ff geleden maar dat doe je toch gewoon in het standaard Windows tabblad voor beeldschermeigenschappen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als er 2 beeldschermen aangesloten zijn kan je gewoon bij je beeldschermeigenschappen > settings en dan monitor 1 of 2 selecteren voor afzonderlijke instellingen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
limoentje schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:26:
Hmm tis ff geleden maar dat doe je toch gewoon in het standaard Windows tabblad voor beeldschermeigenschappen?
Juist, daar dus, je hoeft helemaal niet te baggeren in nvidia instellingen ;)

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Hoe het WEL werkt, is door middel van het programma'tje UltraMon te installeren.
Hiermee kan je je dual monitor opstelling wel goed instellen en ook leuke extra's als een aparte wallpaper per monitor en dus aparte resoluties.
Je kan daarmee dus echt je monitoren als aparte monitoren instellen, in plaats van als één extra groot scherm.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

@Berik

Daar heb je op zich Ultramon helemaal niet voor nodig dus :)

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik kreeg het met de windows-driver en de nvidia-driver niet voor elkaar, met ultramon wel.
Ook is de optie "Smart Taskbar" erg handig, daarmee krijg je op je 2e monitor ook een taskbar en staan alleen de programma's die op de desbetreffende monitor draaien op die taskbar.
Dat is een optie die zeker weten niet met de normale drivers kan.

• TWeaKLeGeND
Bedankt berik! meteen naar kijken straks!

hmm... oxymoron, meteen kijken straks.. ach ja.. nogmaals bedankt

Niemand heeft enig idee hoe ik 2 muizen en 2 toetsenborden (2x usb en 2xps2dinges) kan aansluiten en zo met 2 man tegelijk kan surfen? geen speciale programmas voor?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
tflegend schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:19:
Bedankt berik! meteen naar kijken straks!

hmm... oxymoron, meteen kijken straks.. ach ja.. nogmaals bedankt

Niemand heeft enig idee hoe ik 2 muizen en 2 toetsenborden (2x usb en 2xps2dinges) kan aansluiten en zo met 2 man tegelijk kan surfen? geen speciale programmas voor?
Ik denk dat dat niet helemaal mogelijk is onder Windows, waarschijnlijk gaat dat tegen de hele opbouw van de software in :P.
Dus als je 2 dingen tegelijk wil doen zul je met 2 systemen moeten komen denk ik ;)
óf een virtual PC achtig iets op de ene pc draaien?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Dan nog kan je niet met 2 tobo's en muizen tegelijk werken. Als je dat wil, moet je idd een pc erbij kopen ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

tflegend schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:19:
Rare zin, ik heb wel een idee namelijk.

Kan softwarematig niet, wel hardwarematig. Vast wel iets over te vinden met Google. Ben momenteel niet creatief genoeg met de zoekwoorden.

ARME AOW’er

• TWeaKLeGeND
Heb naast deze amd 64 nog een athlon xp en een celeron staan maar op een of andere manier zijn beide GFX kaarten van die 2 anderen gestorven.. tenminste ik verdenk dat videokaart de boosdoener is.. of beide mobos zijn dood.. of.. geen id moet ff testen met spul waarvan ik zeker weet dat het werkt:-P maar das een ander verhaal, ik vind het gewoon wel leuk om te kloten en het kwam in eerste instantie van mijn broertje die mij 2 monitoren zag aansluiten mij vroeg of we nu tegen elkaar konden multiplayen :-P Dus ik ben me toen het een en ander af gaan vragen of zoiets kan werken.. en ja hoor.. vind ik net oude software voor win98 die 2 muizen 2 tobos gebruikt om 2 mensen in aparte users in te laten loggen en tegelijk gebruik te maken van dezelfde pc

Weet iemand mischien soortgelijke software maar dan uhm.... nieuwer:-P

http://www.dansdata.com/easyclone.htm

ps.... een nieuwe 2d worms zou ik prachtig vinden..

Ik ben de laatste tijd trouwens wel bezig geweest met linux, en dan kan je dus wel bijv op die p2 netwerkkaartje en dan gewoon een 2e X-windows sessie starten waardoor die p2 dus niet meet supersloom is.. maar dit is me nog te moeilijk

http://www.thinsoftinc.com/products_buddy_faq.html

Hmm.. vraag me af of dit gaat werken zonder hun videohardware.. zou wel mooi zijn als ik het werkend kan krijgen met hun software only

antwoord : jaaa ze hebben ook een pure software versie voor als je alle benodigde hardware al hebt, morgen met de trial spelen:-) (of met een andere soort versie... *kuch* kheb nix gezegt)

Hmm er staat AGP MUST BE USED BY MAIN HOST en pci kaarten door derest.. hmm vraag me af of dat gaat lukken op een pci ex kaart met 2x dvi.. anders moek ff een oud pci kaartje ergens vandaan trekken

[ Voor 43% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-04-2005 05:24 ]

Pagina: 1