[DEBIAN] Wie gebruikt hier al KDE 3.4 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik vroeg me af wie er al bezig is geweest KDE 3.4 te installeren. Door het vele lezen via google wordt ik er niet echt wijs uit wat er nu al gedraaid kan worden.

Het lijkt me duidelijk dat sarge niet direct over zal gaan op 3.4. Hoewel ik de looks wel erg OK vind, wil ik wel een poging wagen (hopen dat het redelijk stabiel is !). Technisch zal ik er weinig op vooruit gaan begreep ik.

Ik wil namelijk zoals iedereen een lekkere dektop. 3.3 voldoet hier eigenlijk voor mijn doen al heel goed aan ! Gnome........ sja wat zal ik zeggen...... erg mooi, maar niet handig voor mij :) (komt vast nog wel....... ben gewoon altijd een KDE-fan geweest !)

Aangezien ik altijd met het technische verhaal van linux bezig ben en nu echt helemaal op linux werk met mijn laptop (jaja, zelfs financiele software draait goed...... naja... de ABN wil niet zo :9 ) wil ik het grafische gedeelte ook lekker naar mijn zin hebben, dus 3.4 lijkt me perfect eigenlijk.

Zoals eerder gezegd..... 3.3 voldoet ook al erg goed ! Themes heb ik al bekeken, maar wil het redelijk basic houden !

Mocht dit topic nu vreselijk verkapt zijn mbt KDE 3.4, mijn excuses !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Er zijn al Debian packages (experimental) beschikbaar voor KDE 3.4 (weet niet precies waar ze staan, kijk eens op http://www.linuxquestions.org). Je zou kunnen proberen om die te installeren

Maar waarom gaan lopen klooien aan een goed lopend systeem? Zekers als je tevreden bent met KDE 3.3?? Ik zou gewoon lekker wachten tot 3.4 officieel uitkomt voor Debian. Debian is altijd wat langzaam met het uitbrengen van nieuwe KDE versies, da's nou eenmaal een feit.

Als je echt KDE 3.4 wilt gebruiken kan je trouwens ook KUbuntu (de KDE variant van Ubuntu, een Debian-based distro) proberen.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
McCloud schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:32:
Er zijn al Debian packages (experimental) beschikbaar voor KDE 3.4 (weet niet precies waar ze staan, kijk eens op http://www.linuxquestions.org). Je zou kunnen proberen om die te installeren

Maar waarom gaan lopen klooien aan een goed lopend systeem? Zekers als je tevreden bent met KDE 3.3?? Ik zou gewoon lekker wachten tot 3.4 officieel uitkomt voor Debian. Debian is altijd wat langzaam met het uitbrengen van nieuwe KDE versies, da's nou eenmaal een feit.

Als je echt KDE 3.4 wilt gebruiken kan je trouwens ook KUbuntu (de KDE variant van Ubuntu, een Debian-based distro) proberen.
Ik heb de deb-files idd al gevonden. Ik zie teveel errors langs komen als zaken niet opslaan in menu-config enz.

Je hebt gelijk dat je niets moet wijzigen als het goed werkt. Ik ben nog maar eens door de menu-config heen gelopen en dergelijke. Ik moet zeggen dat het er allemaal helemaal naar m'n zin uit ziet.....

Maar die 3.4 is wel om je vingers bij af te likken !! (en dan maar iets later...... Debian draait bij mij hierdoor altijd perfect zonder problemen !)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

3.4 draait perfect hier op Sarge.

http://pkg-kde.alioth.debian.org/docs/

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik kwam uit op debian-desktop. De bugs die langs kwamen waren overigens van 7 dagen na de release, redelijk logisch dus.

Dit ziet er veel beter en betrouwbaarder uit, ik ga het even proberen ! (denk ik)

[ Voor 14% gewijzigd door BacardiBreezer op 26-04-2005 11:57 ]

Verwijderd

Ik heb KDE 3.4 zojuist geinstalleerd dus heb nog niet intensief kunnen testen. Het upgraden ging evenwel zonder problemen (vanaf 3.3.2 onder Slackware 10.1) en ik kon meteen weer aan de gang. Ziet er allemaal weer iets gelikter uit dan de vorige versie, qua functionaliteit moet ik de nieuwtjes nog ontdekken. Maar tot nog toe draait ie prima, lekker snel ook (Duron 1300 / 256 MB)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik gebruik hier al KDE-3.4, alhoewel ik geen Debian gebruik (gentoo). Ik geloof dat er een dag na de release al ebuilds beschikbaar waren, die heb ik meteen via portage geinstalleerd aangezien ik net toevallig een nieuw systeem aan het opzetten was. Ik heb niet erg veel problemen gehad, wel een baar bugs maar die zijn misschien wat meer gentoo gerelateerd en inmiddels al verholpen.
Nu een 'grote' distro als SUSE KDE-3.4 al meegeleverd heeft lijkt het me redelijk veilig om KDE-3.4 eens te apt-getten.

[ Voor 14% gewijzigd door M-ThijZ op 26-04-2005 19:13 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Het punt is dat kde 3.4 nog niet gereleased is voor unstable. En er dus niks te apt-getten is vanaf de debian mirrors ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Andre-85 op 26-04-2005 19:29 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik gebruik op debian testing (met een beetje unstable) al een hele tijd de kde 3.4 packages van ubuntu, tezamen met de x.org packages uit ubuntu.. Werkt echt perfect.., ook met apt-get :)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Andre-85 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:27:
Het punt is dat kde 3.4 nog niet gereleased is voor unstable. En er dus niks te apt-getten is vanaf de debian mirrors ;)
Kun je geen unstable / stable / testing door elkaar gebruiken dan?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

M-ThijZ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:55:
[...]

Meestal niet, je zit met dependencies he...

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
M-ThijZ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:55:
[...]

Tuurlijk kan dat.. geeft alleen af en toe wat problemen dat je handmatig de packageversies uit moet kiezen..

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Ik heb al weken KDE 3.4 via onderstaande semi-officiele package-server.
/etc/apt/sources.list:
deb http://pkg-kde.alioth.debian.org/kde-3.4.0/ ./
Er staat me bij dat als je de nieuwe KDM installeert je de config file MOEST vervangen, anders start het niet meer.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Steven schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:36:
Ik heb al weken KDE 3.4 via onderstaande semi-officiele package-server.

[...]

Er staat me bij dat als je de nieuwe KDM installeert je de config file MOEST vervangen, anders start het niet meer.
Ik lees er niets bij hun over de op de site. Heb je deze ervaring zelf opgedaan ?

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Misschien dat het hier iets mee te maken had (bron: http://lists.debian.org/d...e/2005/03/msg00063.html):

Le Dim 6 Mars 2005 18:52, Jan Schulz a écrit :
> Hello,
>
> I installed the kde 3.4 packages from alioth. Everything works apart
> from logging in via kdm. I just saw, that this might be due to
> missing kdm 3.4 packages, which are not available form the alioth
> site, althought kdebase metions the 3.4 package.

it is completely witting
in fact, kdm upgrade needs a big packaging effort in order to make the
config transition. and we have not provided the package in order to
avoid users getting angry ;)

you may find a recent kdm package on [1]

but *IT IS COMPLETELY UNSUPORTERD* so please don't report any bugs
against it, I'm not even sure it works.

and if you provide this url on another ML, please give the disclaimer as
well.

we are working on clean kdm packages, and they will be ready in time.

[1] http://pauillac.inria.fr/~habouzit/kdm_3.4.0-0pre1_i386.deb
--
·O· Pierre Habouzit
··O
OOO

[ Voor 6% gewijzigd door DPLuS op 27-04-2005 14:05 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Heb ik ook even aan gedacht.

Verwijderd

McCloud schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:32:
Ik weet niet of het aan Kubuntu of KDE 3.4 ligt, maar ik gebruik nu Kubuntu en Konqueror is vandaag al zo'n 3 keer gecrasht toen ik gewoon wat aan het webbrowsen was. Het is bijna net zo instabiel als Windows 95. Op het Kubuntu subforum van de Ubuntu forum is het een grote klaagzang over instabiliteit en bugs.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Hier geen enkel probleem met bovenstaande packages.
Alleen de multisync kpart krijg ik niet aan de praat. Maar ja; dat is niet heel ernstig

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben NU de gok aan het wagen....... :) En anders heb ik morgen een dagje vrij :p Want mijn Windows-laptop jeukt aan mijn handen ofzo :D Die install mag er gelukkig toch af ;)

edit:

Gelukt, ziet er allemaal goed uit zo in eerste instantie ! Mis alleen een paar waardeloze icoontjes op mijn achtergrond van mijn cdrom en floppy.... Even toevoegen en verder...... all the same !

[ Voor 39% gewijzigd door BacardiBreezer op 12-05-2005 01:06 . Reden: Gelukt !! ]

Pagina: 1