[mail]Mail server pop.hetnet.nl responded:

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 13:33
Ik zit met een probleem waarvoor ik jullie hulp nodig heb... Ik heb bij mijn schoonouders een draadloos netwerkje aangelegd en sindsdien werkt de mail niet meer in thunderbird en outlook. De melding die ik krijg is:

An Error occurred with the POP3 Mail server. Mail server pop.hetnet.nl responded:

En daar houdt het op. Met zo'n melding kun je dus helemaal niks... Ik ben dus alles langs gaan lopen:
- Account settings (opnieuw aangemaakt maakte niks uit)
- Netwerkverbinding opnieuw aangemaakt: internet doet het prima, mail niet...
- ping pop.hetnet.nl: connection timeouts
- tracert pop.hetnet.nl: connection timeout vanaf de 6e hop.
- Google: geen enkel nuttig iets... Maar ja, wat wil je met zo'n melding :S
- GoT-search: hetzelfde

Iemand anders nog opties??? Ben ik iets vergeten?

De PC:
US Robotics: 9106 wireless adsl-modem/router
Onboard VIA Rhine netwerkkaart 10/100
thunderbird/outlook
athlon xp 2400 met 512 MB RAM

Bij mijn vriendin, die een laptop heeft met een asus draadloos kaartje, werkt de account wel prima... En daar heb ik niks anders ingesteld...

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

iig klopt het dat je een timeout krijgt op pop.hetnet.nl . De meeste providers accepteren geen ICMP requests. Kijk eens of je contact kunt maken met telnet (telnet pop.hetnet.nl 110). Dan weet je of je het in je mailprogramma moet zoeken of in je connectie. Maar ik denk het eerste.

Sign here against sigs

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 08:44
Je hebt niet toevallig de adressen omgewisseld van pop.hetnet.nl (incoming mail) en mailhost.hetnet.nl (outgoing mail) o.i.d. ?

Whatever

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Gebruik je toevallig AVG free voor het scannen van de mail?
Ik kreeg bij mijn ouders de zelfde melding maar dan voor de pop3 server van Tiscali.
Ik heb het opgelost door bij de pop3 instellingen van AVG de host van de pop3 server in te stellen en local port op 110 te zetten ipv de standaard 10110.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 13:33
dat was het niet precies, maar het had wel met AVG te maken. AVG heeft nl. een instelling van welke internetverbinding gebruik gemaakt dient te worden. Deze veranderen in LAN en het werkt als een tiet!!!