[Firefox/Java] Firefox veranderd achtergrond van java applet

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:48

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik zit met een vreemd probleem.

Ik ben bezig met frontpage een website in elkaar te zetten, nu heb ik een java applet erin gezet en de benodigde parameters ingesteld. Daar zit ook de background color bij, die heb ik 000000 gezet, gewoon zwart dus.

Als ik preview doe in frontpage wordt de applet idd gewoon zwart weergegeven. Maar eenmaal geupload en kijken in FF is de background opeens grijs geworden! 8)7 :?

Iemand enig idee waarom FF dat doet? Of zou het aan de adblockextensie kunnen liggen?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Hoe heb je je applet aangemaakt? Want in HTML 4 is <applet> depricated
http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/objects.html#h-13.4

Je kunt je opmaak sowieso beter met CSS definieren (style="background-color:black;")

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Die applet heb ik gedownload van eoa website, met een textfile waar alle parameters in staan. In frontpage het applet aangemaakt en handmatig de benodigde parameters erin gezet.

Het gekke is dat IE er dus ook een grijs vlak van maakt!

CSS.... zo'n crack ben ik nu net niet.. :/

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Volgens mij is als er nog niets geladen is de achtergrondkleur van een applet altijd grijs :?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
De achtergrondkleur van de applet wordt bepaald door de applet en niet door je browser (hoewel er misschien wel lightweightcomponenten zijn die de achtergrond overnemen), daarnaast maken browsers altijd een grijs vlak op de plek waar de applet moet komen, de virtual machine tekent dan zelf de applet daarop.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De applet tag mag dan wel depricated zijn, maar Sun adviseert nogsteeds om deze te gebruiken. Had te maken met het niet consistent zijn van de Object tag in geval van applets.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

ronaldmathies schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:51:
De applet tag mag dan wel depricated zijn, maar Sun adviseert nogsteeds om deze te gebruiken. Had te maken met het niet consistent zijn van de Object tag in geval van applets.
Heb je hier meer documentatie over? Want volgens mij is <applet> of <object> gewoon een manier voor de browser om een stuk ruimte te creëren waarin de JVM zijn ding kan doen. En IMO heeft dat dus dan ook geen invloed op de functionaliteit van de JAVA.

/edit:
Ik heb dit gevonden:
http://java.sun.com/j2se/...per_guide/using_tags.html

En daar wordt voor mix-browser content dit geadviseerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<object 
  classid="clsid:CAFEEFAC-0015-0000-0000-ABCDEFFEDCBA"
  <param name="code" value="Applet1.class">
    <comment>
      <embed code="Applet1.class"
        type="application/x-java-applet;jpi-version=1.5.0">
        <noembed>
          No Java Support.
        </noembed>
      </embed>
    </comment>
  </object>

[ Voor 34% gewijzigd door André op 25-04-2005 22:04 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Remus schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:50:
De achtergrondkleur van de applet wordt bepaald door de applet en niet door je browser (hoewel er misschien wel lightweightcomponenten zijn die de achtergrond overnemen), daarnaast maken browsers altijd een grijs vlak op de plek waar de applet moet komen, de virtual machine tekent dan zelf de applet daarop.
De rest van de applet werkt dus wel gewoon naar behoren, de rode tekst loopt gewoon van beneden naar boven. Alleen de achtergrond is grijs ipv de ingevulde zwartwaarde.

Ik heb bij java settings gekeken en dan kom ik het volgende tegen:
Java 2 Runtime Environment, Standand Edition 1.4.2_04
default Virtual Machine Version 1.4.2_04-b05
Java Plugin 1.4.2_04

Ik zie ook net dat bij het tabje browser Mozilla 1.1 or later niet is aangevinkt!
Als ik die wel aanvink krijg ik de melding:
Unable to change browser setting
Please check that Mozilla is properly installed on the system and/or that you have sufficient permissions to change system settings.

Zou daar ergens een fout in kunnen zitten? Ik heb FF 1.03

edit: de website is trouwens: www.mrikkert.cistron.nl/Archers3
dan zie je wat ik bedoel of niet natuurlijk.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Magic666 op 25-04-2005 22:05 ]

Pagina: 1