Com to lan stekker

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2025
Hallo,
Ik heb in een oude doos met hardware dit dingetje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://img54.echo.cx/img54/1026/img74663lp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img54.echo.cx/img54/3160/img74677tx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img54.echo.cx/img54/7816/img74681dj.jpg
Weet iemand wat dit is? Een dingtje voor pc's zonder netwerkkaart ofzo?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee, dit is een verloopje voor serieel over UTP zodat je bijv de seriele lijn van je Cisco router kunt aansluiten op je PC.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
volgens mij heb ik die ook nog liggen maar dan lpt --> gamepoort ... nouja is al een oud dingetje en nooit gebruikt omdat ik niet wist waarvoor.

Verwijderd

Jep, wordt o.a gebruikt om de management poort van je router aan te sluiten op bv je flaptop, zodat je m kan configureren.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan je over langere afstand gewoon seniele seriële data versturen zonder dat je dure kabels nodig hebt, gewoon UTP'tje knippen, stekkertjes er aan, en klaar.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20

Super_ik

haklust!

idd voor de management van je switches en routers. zit ook geen utp kabel bij, maar gewoon een platte 8 aderige kabel

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:34

nIghtorius

Poef!

dat is zo'n con stekker voor verbindingen met de console poort van een cisco router. genoeg gezien die dingen.

[COMPUTER][ComRJ45][RJ45]~~~~~~<UTP>~~~[RJ45][CONSOLEPORT_CISCOROUTER]

en dan via een terminal toepassing je router configureren.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die dingen worden idd meestal gebruikt om netwerk- of telecomapparatuur te kunnen besturen. Door de UTP-koppeling kun je koppelen met een patchpanel --> je kunt door te patchen vrij grote lengtes overbruggen en mooi wegwerken :) Vgl.:

Telefooncentrale --> verloop --> UTP via patchkabel dwars door gebouw --> UTP op wall-outlet --> verloopje --> seriele poort werkstation

En dan lekker telnetten naar je telefooncentrale :P

LOL. Met ^^^ dus :z

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 25-04-2005 20:03 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HunterPro
  • Niet online
The_Eagle schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:03:
Die dingen worden idd meestal gebruikt om netwerk- of telecomapparatuur te kunnen besturen. Door de UTP-koppeling kun je koppelen met een patchpanel --> je kunt door te patchen vrij grote lengtes overbruggen en mooi wegwerken :) Vgl.:

Telefooncentrale --> verloop --> UTP via patchkabel dwars door gebouw --> UTP op wall-outlet --> verloopje --> seriele poort werkstation

En dan lekker telnetten naar je telefooncentrale :P

LOL. Met ^^^ dus :z
nadeel is dat je wel directe patches nodig hebt :) een hoop panden zit alles switched verbonden ipv met directe lijnen.

• mister_dog
Bedankt voor de reacties!
Super_ik schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:00:
idd voor de management van je switches en routers. zit ook geen utp kabel bij, maar gewoon een platte 8 aderige kabel
Klopt er zat zo'n kabel bij:
Afbeeldingslocatie: http://img211.echo.cx/img211/1272/img74699rl.jpg

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

HunterPro schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:09:
nadeel is dat je wel directe patches nodig hebt :) een hoop panden zit alles switched verbonden ipv met directe lijnen.
Telecom infrastructuur is nooit switched, tenzij je VoIP doet, maar dan is het ook een tcp/ip aangelegenheid. Er ligt vrijwel altijd een dubbele infrastructuur: voor de LAN omgeving en de telecom.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Dat is toch gewoon een patchcable ?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:30
In mijn eindwerk wordt ook van zo'n systeem gebruik gemaakt. We maken een RF switchbox, die computergestuurd kan communiceren met het te meten toestel.
Om verschillende boxen in cascade aan elkaar te kunnen hangen converteren we de seriële poort (RS232) naar een RS845-bus, die dan ook doorgelust wordt naar max15 andere boxen met gewone UTP kabels.
Dat wordt dus veel gebruikt, RS845 gaat altijd over twisted pair kabels, max 1200 meter bij dataoverdracht snelheden tot 10 Mbps.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mister_dog
418O2 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:14:
Wat is het verschil tussen een patch en een utp kabel :?

• HunterPro
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:14:
waarschijnlijk is het geen twisted pair kabel waardoor deze niet aan de CAT5 standaard voldoet. Ik heb ook zo'n grappige platte kabel van de MediaMarkt welke 'UTP Cat5' zou zijn, echter door de opbouw van de kabel heb ik gemiddeld tussen de 20 en 60 % packetloss als ik die kabel gebruik.

Je hebt dus de stekkers (RJ45), je hebt de kabel ertussen (UTP of STP), en indien deze goed zijn toegepast heb je een bepaalde signaalqualiteit (geloof dat de correcte term 'signal to noise ratio' is) en afhankelijk daarvan heb je een CAT5, CAT5e of CAT6 kabel (dus een kabel die in die klasse valt). Deze kabel is mogelijk geen twisted pair kabel (niet nodig voor seriele lijnen met die snelheid) en daarom zal ie het niet zo lekker doen als netwerkkabel. Maargoed, ook 220v-snoer kun je als speakerkabel gebruiken dus je zal heus wel een eind komen.

Daarnaast heb je ook nog 'patchkabels' en 'gewone' kabels; waarbij de patchkabel een niet-massieve kern heeft (gevlochten of gedraaid) zodat deze soepeler is en de 'gewone' kabel een harde kern heeft waardoor deze stugger is (en dus makkelijker breekt), maar een hogere signaalkwaliteit behoudt. De lijnen in je gebouw die niet bewegen (vaste lijnen dus) zijn als het goed is 'normale' kabels; het laatste stukje (van patchpaneel naar switch en van switch naar server, dus je 'veranderlijke' lijnen) doe je met patchkabels.

[ Voor 23% gewijzigd door HunterPro op 25-04-2005 20:57 ]

Pagina: 1