waarschijnlijk is het geen twisted pair kabel waardoor deze niet aan de CAT5 standaard voldoet. Ik heb ook zo'n grappige platte kabel van de MediaMarkt welke 'UTP Cat5' zou zijn, echter door de opbouw van de kabel heb ik gemiddeld tussen de 20 en 60 % packetloss als ik die kabel gebruik.
Je hebt dus de stekkers (RJ45), je hebt de kabel ertussen (UTP of STP), en indien deze goed zijn toegepast heb je een bepaalde signaalqualiteit (geloof dat de correcte term 'signal to noise ratio' is) en afhankelijk daarvan heb je een CAT5, CAT5e of CAT6 kabel (dus een kabel die in die klasse valt). Deze kabel is mogelijk geen twisted pair kabel (niet nodig voor seriele lijnen met die snelheid) en daarom zal ie het niet zo lekker doen als netwerkkabel. Maargoed, ook 220v-snoer kun je als speakerkabel gebruiken dus je zal heus wel een eind komen.
Daarnaast heb je ook nog 'patchkabels' en 'gewone' kabels; waarbij de patchkabel een niet-massieve kern heeft (gevlochten of gedraaid) zodat deze soepeler is en de 'gewone' kabel een harde kern heeft waardoor deze stugger is (en dus makkelijker breekt), maar een hogere signaalkwaliteit behoudt. De lijnen in je gebouw die niet bewegen (vaste lijnen dus) zijn als het goed is 'normale' kabels; het laatste stukje (van patchpaneel naar switch en van switch naar server, dus je 'veranderlijke' lijnen) doe je met patchkabels.
[
Voor 23% gewijzigd door
HunterPro op 25-04-2005 20:57
]