Lenco HDRV-80 DVD HDD recorder: advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 5.869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
Komende week is bij de Macro de Lenco HDRV-80 harddisk dvd recorder in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: http://images.wehkamp.nl/images/artikelen/7/4/749141_ga.jpg

Er is helemaal niks op internet op te vinden (zelfs niet bij Lenco zelf) behalve dan bij Wehkamp,
die deze ook in zijn assortiment heeft (ruim 60 Euro duurder excl verzendkosten).

Klik hier voor de info bij Wehkamp.

Nou vroeg ik mij af of iemand mij wat meer over deze recorder kon vertellen
. Bij voorkeur ervaringen met deze recorder. Hij klinkt erg compleet, zeker door de DIVX ondersteuning, maar het merkt zegt me niks.

Even een paar specs:

80 Gb harddisc (tot 100 uur opnemen)
opnameformaten: DVD+r(w) tot max. 6 uur opnemen per disc
weergave van DVD, DVD-r(w), DVD+r(w), (S)VCD, CD, CD-r(w), MP3, WMA, DIVX/MPEG4 en JPEG
time shift (kijken terwijl u nog opneemt)
8x kopieersnelheid van harde schijf naar DVD+r(w)
PAL/NTSC
tv tuner om direct tv-programma’s op te nemen
on screen display
opname timer voor max. 16 programma’s
kinderslot
diverse beeldinstelling- en zoekfunkties
aansluitingen: scart, S-Video out, DTS en Dolby digital out, 2x S-Video in en line out

[ Voor 50% gewijzigd door CremersDH op 25-04-2005 20:19 . Reden: correctie link ]

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Link is dood... qua specs ziet het er wel goed uit, alleen heb ik zelf geen echte goeie ervaring met 'merk' lenco.

stp - PSN ID: stp_4

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Over de recorder weet ik niets, maar het merk Lenco was vroeger een zeer gerenomeerd merk, als het om platenspelers ging. Ze zullen hun doel wel verlegd hebben en het zal mij niets verbazen, dat deze recorder ook onder een andere merknaam verkrijgbaar is.

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11-2025

Hak

Dit ding is in Duitsland bij de Aldi verkocht als een Tevion. Zie hier alle verhalen en problemen met het apparaat http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=83888

Daarnaast is hij als Magnum in de Belgische Aldi te koop geweest. Zie hier de reacties (ook niets dan problemen) http://www.versteven.be/aldi/phorum/list.php?f=2

Al met al lijkt het me geen aanrader, maar misschien heeft Lenco met firmware de problemen weten op te lossen?

Verwijderd

Ik heb hem vorige week aangeschaft.

Ik vind het een goed apparaat voor wat betreft de beeldskwaliteit,
het weinige geluid dat het apparaat produceert en de mogelijkheden.

Echter wat ik raar vind is dat je opnames op de harddisk niet kunt editten
(reclames eruit halen).
Dit kan alleen op dvd+rw's.

Verder heb ik nog een probleem met de timer: soms slaat hij in het geheel niet aan,
en soms blijft het beeld zwart.

Nu bestaat er een firmware update op:

http://www.lenco-audiovideo.com/images/HDVR-80/

Heeft iemand deze al geprobeerd?

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmm nu dus 2 van deze acties, bij de aldi ook al 80 gig hd dvd recorder, wat zijn eigelijk de verschillen tussen de 2? buiten de divx ondersteuning, heeft de een ook meer problemen dan de andere of is het allebei meuk?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 10:40:
Ik heb hem vorige week aangeschaft.

Ik vind het een goed apparaat voor wat betreft de beeldskwaliteit,
het weinige geluid dat het apparaat produceert en de mogelijkheden.

Echter wat ik raar vind is dat je opnames op de harddisk niet kunt editten
(reclames eruit halen).
Dit kan alleen op dvd+rw's.

Verder heb ik nog een probleem met de timer: soms slaat hij in het geheel niet aan,
en soms blijft het beeld zwart.

Nu bestaat er een firmware update op:

http://www.lenco-audiovideo.com/images/HDVR-80/

Heeft iemand deze al geprobeerd?
zit er iets van een programma gids op?

Verwijderd

Nee, er zit geen programma gids, showview of pdc op.

Zie handleiding:

http://www.lenco-audiovideo.com/download_manuals.php

(kies voor - HDVR-80 )

Heb wel een remedie gevonden:

Neem eerst 1 minuut iets op van een andere zender voor het programma
dat je daadwerkelijk wilt opnemen.
Deze 2 opnames sluiten dus precies op elkaar aan.
De eerste opname van 1 minuut zal nagenoeg altijd zwart beeld geven,
bij de 2e opname wordt schijnbaar de tuner goed geïnitialiseerd want door het switchen
van zender is bij mij tot nou toe de 2e opname altijd gelukt.

Verwijderd

Hoi luitjes,

Ik heb sinds een paar dagen ook een Lenco HDRV-80. Volgens de instructie komt ie bij Magnum (?) vandaan. Kostprijs € 329,- bij Lucas Klamer / Macro + € 36,- voor 5 jaar garantie. De gok wilde ik voor dat geld wel wagen.
Tot op heden werkt het apparaat goed. De afstandbediening is wel groot maar overzichtelijk. De kast is breed maar laag.
Nadeel zijn de kleine lettertjes als je on-screen de naam van het programma ed wilt wijzigen. Het menu om in te stellen is wel vrij omslachtig, maar dat is een kwestie van wennen. One touch opnemen gaat wel snel. Installeren van de zenders en verplaatsen gaat prima. Als je bij het op voplgorde van de zenders steeds "invoegen" gebruikt gaat alles goed.
Ik heb nu het geluid via mijn Philips DVD home cinema set lopen. Dat klinkt goed. Aan mijn boxjes zitten (nog) geen stekkertjes, anders had ik ze rechtstreeks op de Lenco aangesloten.
Opnemen op de HD werkt vrij geruisloos. Je hoort alleen de kleine blower zachtjes blazen. Opnemen op Dvd-RW geeft meer geluid, net zo iets als in de PC of als een video recorder.
De warmte afgifte is redelijk.
Leuk is ook dat het apparaat bij een RW aangeeft hoeveel ruimte bij welke kwaliteit beschikbaar is. De laagste kwaliteit is EP+. Het beeld is dan gelijk aan een matige kwaliteit video. Niet eens zo slecht dus.
De update betreft volgens mij alleen een toevoeging van Show-view. Dat gebruik ik niet dus heb ik dat niet geinstalleerd.
Ik moet nog wat zaken testen zoals uitwisselbaarheid van DVD's enz.
Overigens lijkt die Aldi Pc als twee druppels water op de Lenco. Ik verwacht (hoop) wel dat Lenco de software verbeterd heeft.

Vraagje: Hoe vindt ik de software versie?

Peter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 20:24 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jank schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:21:
Over de recorder weet ik niets, maar het merk Lenco was vroeger een zeer gerenomeerd merk, als het om platenspelers ging. Ze zullen hun doel wel verlegd hebben en het zal mij niets verbazen, dat deze recorder ook onder een andere merknaam verkrijgbaar is.
Lenco is altijd al een b merk geweest.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jazco2nd
  • Laatst online: 08-02 11:44
Deze recorder is dus niet zo populair... ondanks dat het de 1e dvd/hdd recorder is die ook MPEG4 afspeelt!
Toch wel jammer...
De nieuwe van Medion lijkt trouwens helemaal niet op deze hoor... En die van Medion is van het merk Sampo.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 04-05-2005 20:37 ]

• GertjanL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
ik vind het zelf een goed apperaat maar ik vind het jammer dat het (nog?) geen ondertitels ondersteunt. Ik hoop dat ze dit kunnen toevoegen met een firmware update want dit vind ik toch een noodzaak voor elke divx-speler

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Bij mij gaan de meeste functies goed, inderdaad jammer dat er geen ondersteuning is voor ondertitels
maar bij mij werkt de timeshift functie niet!!
1. bij het afspelen krijg ik geen geluid
2. na ongeveer 30 sec hangt ie vast, ik moet dan echt de stekker uittrekken (en insteken) om weer iets te kunnen doen

edit: @GertJanL bedankt voor de tip van het upgraden van de firmware, ik heb nu (voorlopig) geen klachten meer :D

[ Voor 18% gewijzigd door kmmartins op 07-05-2005 15:01 ]

Verwijderd

Hoi Jasco2nd,

Ik bedoelde niet de recente Aldi verkoop, maar die van december 2004 in België. Die is wegens onduidelijke :? omstandigheden niet doorgegaan.
Over de Lenco: vanavond is er iets misgegaan. Het apparaat heeft een ingestelde zender (via setup) zonder beeld (dus zwart scherm) opgenomen. Een tweede latere poging met het zelfde kanaal (dat is Yorin) werkt wel goed. Ik weet niet wat er fout is gegaan. Ik werk niet met showview of PDC. Ik heb al verschillende programma's wel goed opgenomen.
Het lijkt dus op het probleem dat door m3gA en Bosser ook al is aangedragen. Iemand nog aanvullende ideëen?

• GertjanL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
kmmartins schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:07:
Bij mij gaan de meeste functies goed, inderdaad jammer dat er geen ondersteuning is voor ondertitels
maar bij mij werkt de timeshift functie niet!!
1. bij het afspelen krijg ik geen geluid
2. na ongeveer 30 hangt ie vast, ik moet dan echt de stekker uittrekken (en insteken) om weer iets te kunnen doen
dit had ik eerst ook maar heb ik kunne oplossen met de firmware update.

Weet iemand mss hoe lang ik in de verschillende opnamemodi kan opnemen op de hdd. Enkel het maximum weet ik, dat is iets van een 103 uur(wsl in ep+) Hoe lang kan ik dan gemiddeld in hq/sp/lp opnemen?

Verwijderd

Op mijn Lenco HDRV-80 krijg ik het niet voor elkaar de program timer
iets zinnigs te laten doen. Je programmeert iets in, je ziet het ook
staan, er verschijnt een blauw indicatiepaneeltje op de buis met een
teller die tot nul aftelt en op nul blijft hangen zolang de opname zou
moeten plaats vinden, op het juiste moment (het eind van de opname)
verdwijnt het ook, maar daarna is op de harddisk niets te vinden. Heeft
iemand soortgelijke ervaringen?

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 09:28
Geen enkele problemen met de lenco!!!

Zeer tevreden, heb meteen de update eroverheen gezet, het fijne is dus dat je na de update alles weer opnieuw moet instellen. Heb al divxs afgespeeld al op de dvdrw opgenomen en op de hd. Alles werkt gewoon prima.

Prima toestel voor zo weinig geld!!!

Niels

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:13:
Op mijn Lenco HDRV-80 krijg ik het niet voor elkaar de program timer
iets zinnigs te laten doen. Je programmeert iets in, je ziet het ook
staan, er verschijnt een blauw indicatiepaneeltje op de buis met een
teller die tot nul aftelt en op nul blijft hangen zolang de opname zou
moeten plaats vinden, op het juiste moment (het eind van de opname)
verdwijnt het ook, maar daarna is op de harddisk niets te vinden. Heeft
iemand soortgelijke ervaringen?
Als je iets geprogrammeerd hebt moet je de recorder uitzetten (power-off),
waarna in het display een klokje te zien is en de led-indicator van de standby modus brandt.
Nu zal de recorder het geprogrammeerde opnemen.

Verwijderd

[b][message=23324991,noline]kmmartins schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:07
edit: @GertJanL bedankt voor de tip van het upgraden van de firmware, ik heb nu (voorlopig) geen klachten meer :D
Is met de update het probleem met de timer ook voorbij? Ik bedoel het volgende: als ik een opname programmeer start deze wel op de juiste tijd, echter hij neemt alleen zwart beeld op. Ik voorkom dat nu door voor de eigenlijke opname een andere zender kort te laten opnemen, de aansluitende tweede opname springt wel naar de juiste zender en neemt op wat ik wil. Erg omslachtig, maar het werkt. Ik hoop dat met de update dit probleem voorbij is.

Weet verder iemand de officiele site waar we eventueel nog wat wensen kunnen achterlaten?
Ik zou het bv aardig vinden dat de timer ook start als de machine gewoon in bedrijf is. (Mijn vrouw wil 's avonds altijd de opname van As the World Turns zien op het moment dat ik Barend en van Dorp heb geprogrammeerd. Als ik dan de volgende ochtend wil kijken naar BVD is er niets opgenomen.........

Verwijderd

Nog enkele features die ik niet in de handleiding terug kon vinden:

Druk op de afstandsbediening tijdens opnemen op STEP en de opname pauzeert.
Door weer op RECORD te drukken hervat de opname weer zonder dat er een nieuwe
Titel/File aangemaakt wordt (wordt dus aan de huidige titel toegevoegd).

Tijdens One Touch Recording zorgt het nogmaals op RECORD drukken dat de opname
na 60 minuten of een veelvoud hiervan stopt.

De knop BOOKMARK kan tijdens het afspelen van een DVD gebruikt worden
om punten te markeren (maximaal 10) waarnaar naderhand dan snel genavigeerd kan worden.

Verwijderd

Heb vorige week dit apparaat aangeschaft vanwege zijn vele mogelijkheden (met name DivX en DVI) en voor een aantrekkelijke prijs. Van het merk had ik wel eens gehoord, maar over mijn B-merk DVD speler ben ik ook tevreden dus weer de gok gewaagd.

Echter bij dit apparaat is de opname kwaliteit van TV ronduit bedroevend, zelfs op HQ kwaliteit. Zo te zien zit er een beeld van een ander TV kanaal door het op te nemen kanaal. Dat zie je vooral als in het beeld grote vlakken van dezelfde kleur voorkomen. Er lopen verticale en horizontale balken door het beeld heen die ook nog eens de kleuren verstoren. Opnemen vanaf een videorecorder via de SCART ingang gaat trouwens wel prima zelfs als de videorecorder gewoon een TV kanaal doorgeeft. Heb het apparaat ook bij een vriend aangeraden, maar daar heb ik nu spijt van want ook hij zit nu met hetzelfde probleem.

Jammer dat ik geen bevestiging vind van mijn klacht in dit forum, maar mischien gaan jullie er nu op letten en constateren dan hetzelfde.

Het apparaat heb ik trouwens ter reparatie aangeboden en wordt naar Lenco opgestuurd, hopelijk kunnen ze het probleem verhelpen. Nu een paar weken geduld hebben dus, ben benieuwd.

Verwijderd

Vervolg,

Ik heb besloten toch te upgraden, hoewel ik geen Show-view gebruik, omdat er mogelijk dan ook timerproblemen opgelost worden.
Af en toe toonde de recorder namelijk wel de opnameregel op de HD, maar gaf ie zwart beeld en zat ie vast. De enige oplossing was de stekker eruit te trekken. Verder komt het voor dat als je een opname van een programma afbreekt dat de hele opname weg is. Dit maakt de recorder onbetrouwbaar.

De upgrade installeerde perfect. De instructie was goed te volgen.
Als de voortgangsbalk helemaal vol is dan toont de recorder een streperig beeld. Vervelend dat de tekst "even wachten" in beeld blijft staan. Je gaat dan twijfelen: is ie nu wel of niet klaar. Maar gewoon de instructie volgen werkt prima.
Groot voordeel van de upgrade is het gebruik van de knop "sleep" voor het opnemen. De recorder wekt de indruk stabiel te zijn, maar ik wacht af.
Mijn vrouw gebruikt de recorder regelmatig en is er content mee zolang er geen programma's verdwenen zijn.

Vraagje: Er was bij het instellen een zender verdwenen. Nu heb ik die weer terug gevonden. Echter er is geen geluid bij.Fine tuning bied geen soelaas. Wie heeft een oplossing?

Verwijderd

Aan RETEP1956

In plaats van de zender te laten zoeken, kun je ook de frequentie ervan direct invoeren. Mischien brengt dat het geluid van de betreffende zender terug. Je kunt natuurlijk ook een iets hogere frequentie of iets lagere frequentie invoeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:30:
Echter bij dit apparaat is de opname kwaliteit van TV ronduit bedroevend, zelfs op HQ kwaliteit. Zo te zien zit er een beeld van een ander TV kanaal door het op te nemen kanaal. Dat zie je vooral als in het beeld grote vlakken van dezelfde kleur voorkomen. Er lopen verticale en horizontale balken door het beeld heen die ook nog eens de kleuren verstoren.
Ik heb hier eens specifiek op gelet: ik zie het niet. De opnamen zijn bij mij perfect!! Zowel de opnames via de interne tuner als via scart. De opnamen die ik doe via scart van mijn digitale-tv-ontvanger staan 'als een dia'.

CU
Cor

Verwijderd

Hoi gvamero,

Bedankt voor de reactie.

Dat wijzigen van de frequentie en zo hielp niet. Maar wel het aanpassen van de regel Pal vlak boven de fijn-tuning. Die stond dus verkeerd. Dat moest zijn Pal BG en walla: geluid.

Na de update zijn er tot op heden nog geen rare dingen geweest. Het lijkt er op dat het systeem stabieler is geworden.
Verder kon mijn dochter in haar Cyberhome speler een gebrande DVD-RW van Lenco zonder meer afspelen.

Weet iemand trouwens wat voor vermogen de versterker in de recorder zit. Ik heb 5 x 50 Watt boxen en een 50 watt subwoofer.

Peter

Verwijderd

Ik probeer hier van video naar de lenco te copieren. Gaat prima. Op moment van branden van HDD naar DVD gaat het echter mis. De speler komt met de melding dat de PHILIPS DVD+R geen geldig medium is. Bij formatering blijf hij hangen. Of is klaar maar dan nog staat de melding formatting in de display.

Firmware update liep ook vast de eerste keer.

Iemand nog meer philips dvd's geprobeerd?

Verwijderd

Firmware update liep ook vast de eerste keer., NIGHTWISH?

Hoezo de eerste keer?
Hoe heb je dat opgelost?

Ook bij mij blijft de firmware hangen.
De speler geeft alleen nog maar de melding HELLO maar doet verder niets meer.
Kan alleen maar de stekker eruit trekken om hem uit te zetten.

Ook opnieuw de stekker erin helpt niet.
Mijn CD met de firmware komt er ook niet meer uit.

Heeft iemand enig idee? HELP!!!

Verwijderd

Dag Pipo68,

Dat is vervelend.
Het lijkt mij dat je contact op zou moeten nemen met de helpdesk.
Zie op: http://www.lenco-audiovideo.com/index2.php?lang=en

Wil je dan je bevindingen op dit forum melden. Daar ben ik in ieder geval nieuwsgierig naar.

Overigens ging mijn update gelukkig prima. Een storing tijdens het update van de firmware is voor mij gelijk aan een nachtmerrie. Ik heb zo al eens een moederbord van mijn pc naar zijn grootje geholpen.

Succes in ieder geval.

Nightwish.
Ik heb een PHILIPS DVD+RW 4-speed gebruikt. Die formateerde en brandde wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:27:
Dag Pipo68,

Dat is vervelend.
Het lijkt mij dat je contact op zou moeten nemen met de helpdesk.
Zie op: http://www.lenco-audiovideo.com/index2.php?lang=en

Wil je dan je bevindingen op dit forum melden. Daar ben ik in ieder geval nieuwsgierig naar.

Overigens ging mijn update gelukkig prima. Een storing tijdens het update van de firmware is voor mij gelijk aan een nachtmerrie. Ik heb zo al eens een moederbord van mijn pc naar zijn grootje geholpen.

Succes in ieder geval.
Heb de helpdesk gebeld, maar die komen er ook niet uit.
Waarschijnlijk zit de fout in de handleiding van de firmware.
In de Nederlandse wordt verteld dat je na het upgraden 3 minuten moet wachten voor dat je de stekker er uit trekt.
In de Engelse staat dat je 10 minuten moet wachten...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nu moet ik het apparaat terugsturen naar Lenco.

Verwijderd

Ik heb inderdaad (toevallig) een minuut op 10 gewacht, omdat ik iets anders ben gaan doen. Ik kreeg de kriebels van het bevriezen van het beeld met de volle indicator.........

Verwijderd

Hallo,

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met diverse Lenco-producten, waaronder een home cinema set, TV, MP3-speler en natuurlijk ook de harddiskrecorder (HDVR-80).
Lenco is op bereikbaar via www.lenco.de , daar vind ik ook meteen de specificaties en de handleiding van de HDVR-80.
Verder had ik ook het probleem dat de ingestelde timer alleen zwart beeld opnam, dat is verholpen nadat ik de firmware gedownload heb.
Ook heeft Lenco een eigen helpdesk 0800-23553626, die kunnen je ook verder helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:22:
[...]Nu moet ik het apparaat terugsturen naar Lenco.
Heb gisteren de Lenco teruggebracht voor reparatie....

Hou jullie op de hoogte over de afloop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:58:

Weet iemand trouwens wat voor vermogen de versterker in de recorder zit. Ik heb 5 x 50 Watt boxen en een 50 watt subwoofer.
Zit er wel een versterker in dan?
Heb je de speakers rechtstreeks op de Lenco aangesloten dan?

Verwijderd

Hoi Pipo68,

Ze zitten achterop.
Volgens de instructie op blz 43:
25. L, CEN, LS,
geluidsuitvoer / subwoofer, actieve boxen of R, SUB, RS Surround-installaties
invoer / aansluiting van VCR, decoders, Sat-ontvangers

Ik heb nog geen boxen er op aangesloten, omdat de boxstekkers van mijn Philips Dvd speler anders zijn. Dus ja, ik neem aan dat er een versterker in zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:21:
Hoi Pipo68,

Ze zitten achterop.
Volgens de instructie op blz 43:
25. L, CEN, LS,
geluidsuitvoer / subwoofer, actieve boxen of R, SUB, RS Surround-installaties
invoer / aansluiting van VCR, decoders, Sat-ontvangers

Ik heb nog geen boxen er op aangesloten, omdat de boxstekkers van mijn Philips Dvd speler anders zijn. Dus ja, ik neem aan dat er een versterker in zit.
Er zit geen versterker in. Wel een Dolby 5.1 decoder. Deze uitgangen dienen om aan een versterker (met 5 kanalen) te connecteren.

Ben zeer tevreden van het toestel maar heb 3 opmerkingen:
- een geprogrammeerde opname start bij mijn indruk enkel als de recorder is afgezet; als hij nog opstaat is er een teller aan het aflopen en zegt hij een nietszeggende boodschap die ik mij nu niet direct herinner. Dit fenomeen wordt al ergens in deze tread beschreven. Is zeer vervelend, zeker voor dagelijks of wekelijkse opnames omdat je wel eens gemakkelijk de recorder vergeet af te zetten. Ik ben momenteel nog te tevreden om de firmware upgrade te riskeren (wordt dit hiermee echter opgelost?
- een belangrijke optie die ik mis is het copieren van MP3, DIVX of (niet geencrypteerde) dvd's naar de harde schijf. Kwestie dat de kinderen nooit dvd's moeten wisselen...
- navigeren in een dvd vol MP3's is tamelijk moeilijk. Je kan enkel met de pijltjes 1 per 1 vooruit of achteruit gaan.

Mijn laatste 2 opmerkingen heb ik als suggestie gegeven om hun website (http://www.lenco-audiovideo.com). Indien jullie dat allemaal eens doen voegen ze die misschien toe in een nieuwe firmware release :)

Verwijderd

Hoi Toptop,

Bedankt voor de reactie. Weer wat geleerd. Ik hou dus mijn DVD speler met HomeCinemaset er maar bij.

Verder heb ik aan Lenco het volgende gevraagd:
"Goededag, Ik ben sinds een week of twee in het bezit van een
Lenco HDRV 80. Ik heb de update enkele dagen teruggedaan. Dat ging goed. De
harde schijf werd uiteraard geformateerd. De toevoeging aan de Sleepknop is
grandioos.Het probleem wat ik echter al sinds de aankoop heb is dat bij het
opstarten en dan het zoeken op de hardeschijf soms geen opnames (alleen zwarte
blokken waar anders de opnames staan) worden getoond, maar dat het systeem
crashed. Het beeld bevriest. Alleen de stekker er uittrekken helpt. Daarna
start de recorder meestal wel goed op. Een enkele keer start ie pas na 3
keer goed op. Ik vindt dat een vervelend probleem en betekent m.i. dat er
iets niet goed zit in de software. Het lijkt mij een leesfout.Ik heb ook al
een paar keer de harde schijf gecontroleerd. Na een korte tijd krijg ik
alleen de (foute vertaalde!) tekst Is gedaan. Geen foutmelding of zoiets.
Het lijkt er trouwens op dat alleen het bespeelde deel gecontroleerd
wordt? Kunnen jullie iets voor mij betekenen?"

Het antwoord van Lenco:
"Bedankt voor uw reactie naar Lenco.
Om dit probleem op te lossen kunt u het beste een mail sturen naar
td@stl.nl. Zij kunnen u verder helpen".

Reactie van td:
"Mogelijk kan algehele reset genoemde probleem oplossen.
Dit kan met de optie fabrieksinstelling "terugzetten in het setup menu en de
schijf nogmaals formateren.
Verder dient men er rekening mee te houden dat wanneer men van TV opneemt
aan de tweede scart aansluiting geen apparaat is aangesloten dat is
ingeschakeld.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Het Lenco Team"

Ik heb het terugzetten nog niet uitgeprobeerd. Dat mag ik niet van de vrouw. Zij heeft namelijk na de firmware update alle zenders teruggezet en de namen toegevoegd. Ik heb geen tweede scart aangesloten. Voorlopig kan zij met het probleempje wel meeleven. Het wachten is dus op een nieuwe firmware........

Verwijderd

gvamero schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:30:
"Echter bij dit apparaat is de opname kwaliteit van TV ronduit bedroevend, zelfs op HQ kwaliteit. Zo te zien zit er een beeld van een ander TV kanaal door het op te nemen kanaal"

Ha, Gvamero

Het verwondert me ook dat er niet meer meldingen van zijn.
Ik zie ook dat beeld van horizontale en verticale strepen van rechts naar links lopen
en zie ze op alle netten van de kabel en alleen bij dit apparaat.
De storingen zitten tevens in de opnamen, want je kan ze "pauzeren".

Zo op het eerste gezicht vallen ze niet op, maar het is vooral storend bij verzadigde kleuren
Even later zit je alleen nog maar op de verticale balk te wachten in plaats van film kijken.

Heb Lenco gebeld, maar die hadden daar nog nooit van gehoord en adviseerden het apparaat terug te brengen.

Dat heb ik gedaan en kreeg van de Makro een nieuwe, maar weer zie ik dezelfde strepen.

Samen met jouw 2 recorders zijn dat dus vier (4) meldingen van het probleem.

- Misschien ligt het aan de serie. Heb jij hem ook van de Makro, Weet je het serienummer?

- Electromagnetische storing van de TV is het niet, want de storing is er ook als de TV uitstaat
en als de antennekabel alleen aan de recorder zit.
- Aansluiting op Scart of Cinch maakt niets uit.
- Het apparaat zit apart in een kast op meer dan 30 cm van de TV en VCR

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 02:47
Ik heb niet zozeer last van strepen die van links naar rechts lopen. Wel is het zo dat bij een bepaalde licht hoeveelheid en/of kleuren het beeld op die punten ontzettend begint te flikkeren.

Verder vind ik de beeld en geluidskwaliteit tegenvallen, ik heb slechts een gewone 55cm (ouwerwetse) tv maar ik kan goed het verschil zien tussen het beeld uit de Lenco en de TV. De Lenco is erg wazig en het geluid is een stuk zachter en nauwelijks waarneembaar dat het stereo is.

Ik heb het apparaat nu 2 weken en is me de laatste week al 3 keer gaan hangen (stekker eruit en erin voordat ie weer werkte). Ik heb de nieuwste firmware erop staan en er staat nu zo'n 16 uur (sp kwaliteit) op de Harddisk. Gisteravond was ik een programma aan het kijken en hij stopte zonder enige reden op een bepaald punt. Toen ik het weer probeerde stopte die op exact hetzelfde punt. En als die dan wel eens wat verder kwam ging het met horten en stoten.

Zo langzamerhand begin ik erover te denken om hem terug te brengen naar de MediaMarkt. Alleen vind ik een HD/DVD recorder van een echt merk weer zoveel duurder (bijna het dubbele).

Verwijderd

Heeft iemand al uitgevonden hoe ik de harddisk kan vullen met DivX films of MP3 bestanden.
Heeft iemand al de firmware van de Phocus DVD recorder van het Kruidvat in de Lenco geplaatst, de menu structuur is exact hetzelfde, deze speler heeft wel DivX met ondertitel.
(Lenco firmware werkt op Aldi DVD recorder (Medion) en lost timer probleem op).
Heeft iemand al een grotere harddisk geplaatst, is dit mogelijk?

Verwijderd

Ha JP55,

Bedankt voor je reactie, gelukkig ben ik dus niet de enige met dit probleem. Inmiddels heb ik het apparaat ter reparatie ingeleverd en weer terug ontvangen. Helaas heeft de reparatie niet geholpen, op de reparatiebon staat "Software Renewed" maar ik zie geen enkele verandering (had al showview en VPS).

Het valt me trouwens wel op dat m.b.v. fijnsfstemming van het tuner kanaal de strepen en het flikkeren van kleuren vermeerder of verminderd kan worden, maar de fijnafstemming wordt niet opgeslagen, dit zou een tekortkoming van de firmware kunnen zijn.

Het apparaat heb ik inderdaad bij de Makro vandaan, het serienummer is S/N 50300059.

Mijn vermoeden is dat het gaat om een inferieure TV-tuner. Heel mischien ligt de oplossing in een nauwkeurige afstemming, maar ik vermoed dat het vervangen van de TV-tuner de enige goede oplossing is.

Ik ben niet tevreden en ga het apparaat weer ter reparatie inleveren, ben ik het wel weer 3 weken kwijt, maar zo heb ik er ook niets aan.

Wil jij jouw serienummer ook in dit forum vermelden.

Verwijderd

Hallo Gvamero,

Ik ken dergelijke strepen gelukkig niet. De opname- en afspeelkwaliteit is op SP naar mijn idee prima. EP en EP+ gebruik ik eigenlijk niet. Dat is voor mij te korrelig, pakweg video kwaliteit.
Als het aan bepaalde series ligt?
Het serienummer van mijn Lenco is 050200028.
Ik heb het apparaat bij Lucas Klamer gekocht, met Macro garantie.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 23:26 ]

• renem
Bij nadere bestudering kom ik tot de conclusie dat de flikkeringen die ik zie toch wel van rechts naar links bewegen en dus moet het wel hetzelfde probleem zijn als waar jullie het over hebben.

Het serienummer van mijn apparaat is: 050200059 en heb het gekocht bij de MediaMarkt. Ik ben er ook van overtuigd dat het aan de TV-tuner ligt, deze is gewoon van een bedroevende kwaliteit.

Kunnen we hier niet gezamelijk over klagen bij Lenco?

Verwijderd

Ik vind dit toch apart.
Het serienummer van Renem ligt heel dicht bij de mijne, terwijl die bij de Mediamarkt is gekocht!
Verder zou ik dan ook verwachten dat mijn recorder ook een slechte TV-tuner zou moeten hebben en dat is niet zo. Zou het dan exemplarisch zijn?
Kan het toevallig aan de combinatie liggen met de tv? Hebben jullie het ook al eens met een andere tv geprobeerd. Dat geldt ook voor de aansluiting van de antenne. Voor hetzelfde geval is de aansluiting niet goed genoeg voor de (zwakke?) TV-tuner. De recorder wegbrengen geeft in ieder geval blijkbaar geen garantie dat ie goed terugkomt.
Als je weet of een andere tv hetzelfde probleem wel of niet heeft, kun je naar mijn idee je eis voor vervanging beter onderbouwen.
Best mogelijk heb ik toevalling geen probleem omdat de TV en de antenne aansluiting redelijk nieuw zijn.
Ik heb ook nog even gekeken op het Duitse Forum over de Tevion DRW 8005. Dat is eenzelfde apparaat. Daar heb ik zo niets kunnen lezen over het probleem met de TV-Tuner.
Zie:
http://www.dvdboard.de/fo...0&highlight=&pagenumber=2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 00:06 ]

Verwijderd

Ha Gvamero, Retep 1965, Renem

De tuner, OF de schakelende voeding die de tuner stoort.
Naar ik gelezen heb zit er een Samsung tuner in, toch geen onbekend merk.
Mijn S/N is 50300223 en dit is het 2e apparaat met dit verschijnsel, maar dan in mindere mate.

De AV ingangen hebben geen last van de storing.
Een andere TV of een DC ontkoppelde antenne ingang helpt allemaal niet.
De storing wordt trouwens ook opgenomen (dus je kan hem stilzetten en terugspoelen)

Eigenlijk zie je het alleen duidelijk met verzadigd rode en blauwe kleuren,zoals in reclame blokken.
De gemiddelde TV film heeft niet zulke kleurverzadigingen en daar valt het minder op.

Heb de Lenco helpdesk gebeld en die heeft nog NOOIT van die beeldflikkering gehoord en raadt aan de firmware te flashen. Maar dat is natuurlijk al gedaan.
Ik vrees ook dat wegbrengen weinig zin heeft totdat Lenco het probleem onderkent.

Verwijderd

Ik weet inmiddels wat ik zie.
Even technisch: het analoge signaal gaat van de tuner naar een A/D omzetter. Dan kan het digitaal opgeslagen worden op HD, DVD ofwel gewoon doorgestuurd worden naar een D/A omzetter om er weer een TV beeld van te maken.
Om de status van de recorder weer te geven zit aan de D/A omzetter het On Screen Display (OSD) gesynchroniseerd.
De D/A converter en de A/D converter werken allebei wel op 25 beelden per seconde, maar zijn niet gesynchroniseerd(wat ook niet nodig is).
Kennelijk verstoort het signaal van de OSD de tuner.

Doe maar eens de volgende proef:
verstem een TV kanaal naar -8 met de fijnafstemming. De storing wordt nu erger.
Druk op de "Display" knop. Er verschijnt dan de brede balk onderin met de programma identificatie. Als je dan even wacht zie je ergens anders op het beeld een balk met precies de zelfde lengte en hoogte.

Verwijderd

Ha die JP55,

Gelukkig ook een techneut. Dan denk ik dat je dit ook interessant vindt. De chipset komt hoogst waarschijnlijk van Cirrus en is denk ik de Sonata-ER. Waarom ik dat denk? Op de DVD worden ook wat management files weggeschreven waarin ik de kreet Sonata tegenkwam. Kijk eens naar de volgende datasheet. http://www.cirrus.com/en/...heet/DVD-Recorders-pb.pdf Het plaatje Sonata-ER geeft de situatie in de HDVR-80 weer.

Je bevinding dat het interne beeld ergens doorspreekt in het videokanaal beaam ik. Echter hier worden we niet gelukkig van, want om dat met een firmware update te lijf te gaan lijkt me onmogelijk. Inmiddels heb ik geen last meer van het beeld daat er doorheen spettert, gewoon alle kanalen met de hand instellen en met finafstemming zover mogelijk omhoog totdat de balken wegzijn. Je levert wel iets van de beeldkwaliteit in (extra ruis) maar dat is minder irritant dan balken die door je scherm wandelen. Echter ik heb nog steeds last van flikkeringen in verzadigde kleurvlakken. Met name donkerblauw en rood laten hinderlijke flikkeringen zien. Maar zoals eerder gesteld in films komt dit niet zo vaak voor.

Ergens in dit forum las ik dat iemand ergens had gelezen dat er een Samsung tuner in zit. Waar komt die informatie vandaan, ik wil eigenlijk het type tuner weten.

Verwijderd

Bedankt GVAMERO. Ja dat is nuttige informatie. Nu jou vraag: TCPM0601PD15A, is het type.
Heb je daar wat aan? Als er wat van te vinden is ben ik ook geinteresseerd.

Verwijderd

"Met name donkerblauw en rood laten hinderlijke flikkeringen zien"

Het is een ontwerpfout. De tuner geeft een zuiver signaal maar wordt op de print teveel verzwakt.

Oplossing: Als je de CVBS uitgang van de tuner (1e pootje van voren gezien) verbindt met pin 60 (CVBS_in) van de 70 polige print connector dan is het probleem zo goed als weg.

Verwijderd

Ik heb ook af te rekenen met het probleem dat de HDVR-80 af en toe vertikt om een geprogrammeerde opname op harde schijf te plaatsen. Hoewel niet 100% duidelijk uit de berichten hier zou het wel eens kunnen zijn dat een firmware upgrade dit euvel verhelpt. Nu wordt beschreven hoe je zo een CD'tje maakt met Nero, maar ik gebruik Linux en zou het CD'tje graag daaronder branden. Vandaar mijn vraag: kan iemand niet gewoon eens een image-file maken van zo een een CD'tje en me die opsturen (via dropload of zo), dan kan ik zelf een CD aanmaken.

dank bij voorbaat
abu ilya

• renem
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:42:
"Met name donkerblauw en rood laten hinderlijke flikkeringen zien"

Het is een ontwerpfout. De tuner geeft een zuiver signaal maar wordt op de print teveel verzwakt.

Oplossing: Als je de CVBS uitgang van de tuner (1e pootje van voren gezien) verbindt met pin 60 (CVBS_in) van de 70 polige print connector dan is het probleem zo goed als weg.
Hoi JP55, heb je hier ook wat gedetailleerdere informatie van? Een foto ofzo ter verduidelijking. Heb je dit zelf ook aangepast? Ik wil het ook wel aanpassen maar aan de andere kant wil ik mijn garantie ook niet kwijtraken.

Verwijderd

Over die garantie kan ik je niet adviseren. Als je de bovenstaande verhalen van GVAMERO en mij leest dan vraag ik me af wat je aan 2 jaar garantie hebt wanneer Lenco de klacht over de beeld kwaliteit toch niet serieus neemt.
Als je de tijd hebt dan kan je proberen een leverancier te overtuigen en vaak wordt dan uiteindelijk een ander apparaat of geld terug geboden om van het gezeur af te zijn.
Ook kan je nog 2 jaar wachten tot de garantie over is.

Ik heb in ieder geval geen zin om de komende jaren naar een gestoord beeld te kijken. Met een oscilloscoop en een kleurengenerator kom je er dan achter wat er aan de hand is: de PAL decoder moet volgens het datablad een signaal van 0,7V(p-p) op de chip krijgen via een 0.7x spanningsdeler van 75 ohm. Dit gaat goed bij de AV ingangen, maar bij de tuner is het signaal voor de deler nog minder dan 0,35 Volt
Daarom is het beeld alleen bij de tuner slecht.
Aan het bord solderen wil ik niet, maar aan de pin van de tuner is gemakkelijk een geisoleerde draad (massieve kern,type schelledraad) te solderen. De andere kant van de draad platknijpen en tussen de stekkerverbinding schuiven bij pin 60 (CVBS_in) . Het signaal is dan 0.6 volt, dus nog steeds te laag, maar dat is maar sporadisch zichtbaar.

Als je er toch aan begint: voorste pin op de tuner is CVBS uitgang, deze zit dus het verst van de antenne ingang vandaan. De 70 polige connector staat genummerd op de print als je goed kijkt: achter links=1, achter rechts =2 enz.

Verwijderd

Uiteindelijk heb een simpele oplossing voor het probleem van het niet opnemen van geprogrammeerde uitzendingen gevonden (en meer dan 10 keer getest met succes). Trek de scart kabel die met de scart-in connector verbonden is uit voor opname van tv-uitzendingen en het probleem verdwijnt. Ik heb uiteindelijk dus geen upgrade van de firmware gedaan, alleen die kabel moet eruit en nu werkt alles voorbeeldig. In tegenstelling tot anderen hier in de de discussiegroep is de beeldkwaliteit ook heel goed (geen stoorpatronen of wat dan ook)

abu ilya
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:51:
Ik heb ook af te rekenen met het probleem dat de HDVR-80 af en toe vertikt om een geprogrammeerde opname op harde schijf te plaatsen. Hoewel niet 100% duidelijk uit de berichten hier zou het wel eens kunnen zijn dat een firmware upgrade dit euvel verhelpt. Nu wordt beschreven hoe je zo een CD'tje maakt met Nero, maar ik gebruik Linux en zou het CD'tje graag daaronder branden. Vandaar mijn vraag: kan iemand niet gewoon eens een image-file maken van zo een een CD'tje en me die opsturen (via dropload of zo), dan kan ik zelf een CD aanmaken.

dank bij voorbaat
abu ilya

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:30:
[...]

Heb gisteren de Lenco teruggebracht voor reparatie....

Hou jullie op de hoogte over de afloop.
Kreeg vandaag een brief van de Makro dat de Lenco niet meer te repareren was....
Kan mijn geld ophalen.

Pas dus op met de Nederlandse handleiding van de firmware-update....

Verwijderd

"Nu jou vraag: TCPM0601PD15A, is het type.
Heb je daar wat aan? Als er wat van te vinden is ben ik ook geinteresseerd."

Aan JP55

Ik heb na lang zoeken toch nog iets over de tuner gevonden, kijk maar eens op

http://www.sem.samsung.co...erview&pimage=N&tmp02=app

Helaas is het geen uitgebreide informatie, maar mischien
Het is me niet duidelijk welk probleem je hebt opgelost door de bypass aan te leggen, is dat:
1 - Overspraak van het OSD beeld, hetgeen resulteerd in balken die door het beeld schuiven of
2 - Verzadigde kleuren (vooral diep rood en blauw) die flikkeringen in egaal gekleurde beeldvlakken vertonen.

In je bericht vermeldt je dat je een extra draad hebt getrokken, mischien ten overvloedde maar daar kan je beter een afgeschermd stukje kabel voor nemen (voorkomt overspraak). En het lijkt me ook beter dat je het originele spoor op de print aan beide kanten isoleert (soldeer weghalen bij soldering dan doorsnijden zodat je later toch nog onzichtbaar kunt herstellen i.v.m. evt. garantie). Je methode bevalt me wel ,ik heb er de komende dagen geen tijd voor, maar over een week of zo zal ik het ook eens proberen.

Ook zou ik graag het typenummer van de PAL decoder willen hebben. Ik begrijp de zin ""PAL decoder moet volgens het datablad een signaal van 0,7V(p-p) op de chip krijgen via een 0.7x spanningsdeler van 75 ohm" niet. Mogelijk gaat het hier om een applicatie note die beschrijft hoe je een normaal gesproken 1Vpp signaal via een deelcircuitje moet aansluiten. De grote vraag is nu wat de tuner precies afgeeft. Dit soort details staan helaas helaas niet in de datasheet.

Ik heb ook een verzoek naar Samsung gestuurd om met uitgebreidere info m.b.t. de tuner te komen. Maar ik betwijfel of ik daarop respons krijg. Mocht ik dat krijgen, dan meld ik me uiteraard.

Verwijderd

De Lenco HDVR-80 is gebaseerd op een Sonata chipset van Cirrus Logic (deze chipset is trouwens gekocht door Magnum Semiconductor, waarschijnlijk dezelfde Magnum als waaronder de recorder ook te koop is).
Cirrus Logic heeft een site voor newbies op het gebied van DVD recorders opgezet (wel in het Engels). Deze kun je vinden op
http://www.dvdrecorder.tv/
Interessant zijn de questions en Answers. Daarin kun je de mogelijkheden zien die in principe mogelijk zijn. Interessant zijn vooral de vragen en antwoorden
- What is the Audio Jukebox? http://www.dvdrecorder.tv/qa.html#7 (zou ik graag willen)
- If I buy a Recorder with 40 hours on the hard drive, can I remove the hard drive and install one that will record up to 80 or 120 hours? http://www.dvdrecorder.tv/qa.html#26 (zou ik ook graag willen, maar gaat dus hoogst waarschijnlijk niet)

Verwijderd

Aan GVAMERO en andere belangstellenden

De storing van overspraak van het OSD beeld en de flikkering in de verzadigde kleuren blijkt uiteindelijk een en dezelfde storing:
terugkoppeling van de Sonata encoder chip in de PAL decoder.
De extra draad helpt dus voor beide.

De PAL decoder is een Philips SAA7117. Data van zijn broertje is hieronder te vinden.
http://www.semiconductors.philips.com/pip/SAA7114H.html
http://www.semiconductors.../datasheets/SAA7114_2.pdf
Op blz 77 zie je de spanningsdeler 27/47 ohm om van 1 volt 0.7 te maken op de analoge video ingang
Hoeveel spanning er van die Samsung tuner afkwam en bij welke impedantie, zou ik opnieuw moeten meten.
Een philips FM1216 tuner zou volgens opgave 1 volt P-P aan 75 ohm geven.

In ieder geval helpt de fix, hoewel ik me nog steeds afvraag hoe dat signaal van die Cirrus98300 encoder terug in de PAL decoder terecht komt. Wat ik ook niet snap is dat maar zo weinig mensen het zien.
Zou de reden zijn dat op een LCD is het flikkeren van de kleuren voor minder zichtbaar is door de tragere pixel en de corrigerende electronica zoals een line-doubler? Of hebben alleen wij een paar maandagochtend exemplaren gekregen?

De Sonata chip is vermoedelijk een Cirrus98300 ipv 98200, want de Eastern Asia Limited DW7210 recorder is Divx Home Theatre gecertificeerd sinds 5 feb 2005. De 98200 kan slechts mpeg4 simple model decoderen.

Op je andere bericht heb ik ook nog een reactie:
Die 80 GB gaat prima als je de interessante zaken op DVD brandt en dan in DivX vertaalt (met bv FlaskMPEG en Virtualdub freeware).
Ik zet dan tot 5 1/2 uur op een DVD+R in een kwaliteit om ook met de beamer af te spelen.
Kan ook gewoon weer afgespeeld worden in de Lenco.

Er is een klein obstakel: wanneer de film op 2 schijven geschreven wordt, dan is het laatste bestand (VOB5) van de eerste schijf in de PC niet zonder meer kopieerbaar.
Daarom kopieer ik de eerste schijf naar de PC harddisk met een DVD rescue programma als Isobuster dat dit met zijn freeware functies wel doet, start ik vervolgens Flask en daarna Virtualdub om reclames te verwijderen en geluid te comprimeren.
Als de film op 1 DVD past dan is VOB5 wel leesbaar.

Rest nog steeds een groter probleem: af en toe schakelt de hele recorder zich onverwachts uit tijdens een opname. Dat is nu 3x gebeurd tijdens een geplande opname en 2x met de sleeptimer. Hebben anderen ook zulke ervaringen met de laatste Lenco firmware?

Verwijderd

Beste JP55 en GVAMERO,

Ik heb mijn Lenco HDVR80 opengeschroeft en gekeken of ik de locaties op de tuner en de connector kon vinden om de draad te leggen die beschreven is om het beeld beter te krijgen.

Ik zit met het volgende:

Volgens de post van JP55 zou pin 62 het signaal CVBS_in moeten bevatten. Op mijn print zie ik echter dat pin 62 de vermelding CVBS_In bevat en dat pin 60 de vermelding CVBS2_IN CTL bevat.

Welke pin zou ik nu moeten hebben?

Verwijderd

JP55 schreef dat je pin 60 moet hebben, niet pin 62!.
Van de opschriften is niet altijd duidelijk bij welke pinnen ze horen, dus daar kan je beter niet naar kijken.
Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:00:
Over die garantie kan ik je niet adviseren. Als je de bovenstaande verhalen van GVAMERO en mij leest dan vraag ik me af wat je aan 2 jaar garantie hebt wanneer Lenco de klacht over de beeld kwaliteit toch niet serieus neemt.
Als je de tijd hebt dan kan je proberen een leverancier te overtuigen en vaak wordt dan uiteindelijk een ander apparaat of geld terug geboden om van het gezeur af te zijn.
Ook kan je nog 2 jaar wachten tot de garantie over is.

Ik heb in ieder geval geen zin om de komende jaren naar een gestoord beeld te kijken. Met een oscilloscoop en een kleurengenerator kom je er dan achter wat er aan de hand is: de PAL decoder moet volgens het datablad een signaal van 0,7V(p-p) op de chip krijgen via een 0.7x spanningsdeler van 75 ohm. Dit gaat goed bij de AV ingangen, maar bij de tuner is het signaal voor de deler nog minder dan 0,35 Volt
Daarom is het beeld alleen bij de tuner slecht.
Aan het bord solderen wil ik niet, maar aan de pin van de tuner is gemakkelijk een geisoleerde draad (massieve kern,type schelledraad) te solderen. De andere kant van de draad platknijpen en tussen de stekkerverbinding schuiven bij pin 60 (CVBS_in) . Het signaal is dan 0.6 volt, dus nog steeds te laag, maar dat is maar sporadisch zichtbaar.

Als je er toch aan begint: voorste pin op de tuner is CVBS uitgang, deze zit dus het verst van de antenne ingang vandaan. De 70 polige connector staat genummerd op de print als je goed kijkt: achter links=1, achter rechts =2 enz.
Ik heb een tikfout gemaakt in mijn vorige post en de pinnummers verkeerd vermeld. Op mijn print staat duidelijk af te lezen dat pin 62 het signaal CVBS_IN bevat en pin 60 het signaal CVBS2_IN CTL.

Zou het kunnen zijn dat ik een andere versie van de print heb?

Ik wil in ieder geval niet het risico lopen om de tuner of de print op te blazen door een verkeerde verbinding.

Kun je aangeven of het pinnummer 60 nu leidend is en dus een draad van de CVBS uitgang van tuner naar CVBS2_IN CTL naar de print moet of dat de CVBS uitgang van de tuner naar pin 62, bij mij dus CVBS_IN op de print moet.

Verwijderd

Beste AT512

Het doet me goed dat je de moed hebt er aan te beginnen
Je hebt dezelfde versie van de print. Je moet echt pin zestig (60) hebben en daar staat bij mij ook CVBS2_IN CTL bij.

Als de spanning van het apparaat af is, de draad platknijpen en gewoon erbij steken. Niet aan pin 60 solderen want dan kan het bord er niet meer afgenomen worden.
Aan de pin van de tuner kan je natuurlijk wel voorzichtig solderen. Ik hou ook niet van kapotte printen.
Als je dit opvolgt kan er niets gebeuren.
Bij mij werkt de fix naar tevredenheid, maar laat even weten of jij er ook over tevreden bent, dat helpt anderen weer.

Succes JP55

Verwijderd

Beste JP55,

Bedankt voor de info. Ik zal z.s.m. mijn Lenco modificeren en de resultaten posten.

Wat je opmerking over de nieuwe firmware betreft:

Direct na aanschaf werd ik geconfronteerd met het sympthoom dat de recorder bij geprogrammeerde opnames regelmatig zwart beeld opnam. Tevens heb ik andere kleine foutjes in deze firmware ontdekt zoals playback zonder geluid naar timeshift en de kwaliteits optie ELP+ die niet via de kwaliteitsknop op de afstandsbediening te selecteren is.

De dag na de aanschaf was de nieuwe firmware beschibaar. Direct geupgrade en nadien alle bovenstaande problemen opgelost. De Lenco draait nu een maand of twee stabiel en heeft na de upgrade nog nooit gehangen of een opname gemist.

Groeten AT512

Verwijderd

Beste JP55,

Ik heb gisteravond de fix aangebracht. Het was nog even pionieren om de draad tussen de aansluiting van pin 60 te krijgen op de connector, maar toch gelukt.

Het resultaat van de fix lijkt op eerste oog inderdaad beter en lijken de kleurstoringen verdwenen.

Ik moet wel zeggen dat de door mij gebruikte kabelaansluiting ook een paar zwakke zenders kent, die van tijd tot tijd storingen vertonen veroorzaakt door overspraak van andere zenders. Mij valt op dat deze storingen slechter beeld opleveren op de HDVR-80 dan op de TV.

Met de fijnafstemming kun je e.a.a. gedeeltelijk compenseren echter niet zodanig dat je hetzelfde beeld krijg als bij de TV.

Bedankt voor je tip en de fix is inderdaad een aanrader voor andere HDVR-80 bezitters.

Groeten AT512

Verwijderd

Nog iemand uitgevonden hoe je een opname mbv ShowView code kunt maken in een andere mode dan HQ?
Als jullie het apparaat toch open hebben liggen kijk even naar de harddisk, is dit een speciaal voor video geschikt type (5400 rpm ivm lawaai ipv 7200 rpm, lage warmte ontwikkeling, groot buffer, snelle toegangstijd) of een allerdaags (te vervangen) typje.
Post even de naam en model.

Ter info: mijn eerste Lenco is met een uitgevallen tuner (tijdens zender zoeken) omgeruild voor een nieuwe.

Verwijderd

Zoals ik al eerder in dit forum heb vermeld, vertoonde de opnames op mijn recorder vanaf het begin af aan strepen door het beeld. Daarop heb ik het apparaat teruggestuurd maar kreeg het terug zonder dat ik enige verbetering kon waarnemen. Daarom heb ik contact opgenomen met de importeur van de recorder en hen verteld dat ik nog steeds niet tevereden was.
Vervolgens hebben we afgesproken dat ik het apparaat nogmaals terug zou sturen en dat zij het zouden repararen en/of modificeren.

Inmiddels heb ik het apparaat terug en meteen opengemaakt. En jawel hoor, keurig gemodificeerd. Ze hebben in ieder geval 2 videosignalen omgeleid, een vanaf de tuner naar de steker en een vanaf de steker naar middenop de print. Ook zie ik dat er een condensator is gesoldeerd over een van de audioingangen.

Ik heb niet mijn eigen recorder teruggekregen, maar dat maakt me niet uit. En ook zat hij in een nieuwere doos. Wat me opviel is dat de opdruk DivX van de doos is vervangen door MPEG4.

En dan nu het resultaat:
De achtergrond strepen en het geflikker van verzadigde kleuren is verdwenen. Kortom eindelijk kan ik het apparaat gebruiken waarvoor het is bedoeld en met een acceptabele kwaliteit.

Ten slotte wil ik over Lenco nog kwijt dat zij het probleem uiteindelijk toch goed hebben opgelost.

• renem
Hoi gvamero,

zou je foto's kunnen maken van de binnenkant van jouw apparaat en van de waarden van de condensator? Dan ga ik die van mij ook aanpassen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hallo Renem,

Ik had al wat foto's gemaakt, waaronder die van de condensator. Helaas was het merendeel niet scherp (te dicht op de print gehouden). Intussen is het apparaat geinstalleerd en ben eigenlijk niet van plan om het nog eens te openen.

Ik heb wat foto's van de modificatie op de volgende website geplaatst. http://www.freewebtown.com/gvamero
Als het goed is staat er ook een filmpje van een opname waarin je strepen en flikkerende kleuren kunt zien.

Wat betreft de condensator, het is een ceramisch type. Zo te zien is de capaciteit enkele honderden picofarads to 1nF. Aangezien het een audiouitgang is die je hoogst waarschijnlijk niet gebruikt (waarschijnlijk gebruik je de digitale uitgang) maakt het niet veel uit. De condensator is bedoeld om hogere frequenties (dus boven 20kHz) te onderdrukken.

Verder zul je mischien close-up foto's van de solderingen van de draden willen hebben. Dat is niet mogelijk omdat er dikke klodders lijm zijn gebruikt om de draden extra steun te geven.

Niettemin geven de foto's een indruk over hoe de modificatie is uitgevoerd.

Hopelijk kun je ermee uit de voeten.

Groeten

• Grumphy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02 14:43

Grumphy

Straaaaaal

Ik heb afgelopen week ook dit apparaat gekocht. Opnemen en afspelen doet hij allemaal prima. Ook over de kwaliteit heb ik niks te klagen.

Het enige wat me niet lukt is een DVD afspelen op DTS formaat. Ik heb een Radio/versterker welke ook DTS ondersteund. Deze 2 apparaten heb ik gekoppeld d.m.v. een digitale coaxiale kabel. Wanneer ik gewoon TV aan heb staan krijg ik gewoon geluid over mijn DTS-Radio/versterker. Zodra ik een DVD afspeel met DTS krijg ik geen geluid. Zodra ik in setup de optie verander van bitstream naar PCM heb ik wel geluid, alleen brand er dan op mijn DTS-Radio/versterker geen lampje "DTS". Zodra ik een DVD vanaf mijn oude DVD-speld afspeel is dit wel het geval. Heeft iemand hier ervaring mee?

Marco

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik zie in deze draad diverse problemen (en oplossingen) voorbij komen over de HDRV-80.
Ik voeg mijn probleem hier maar aan toe. Heb apparaat aangesloten op TV opstarten/instellen goed gegaan alles werkt behalve het opnemen! Als ik via de timer of one touch ga opnemen dab neemt
het apparaat maar ca 1 minuut dan stopt ie met een "opnamefout". Afspelen is perfect, echter maar ca. 1 minuut dus. Dit gebeurt bij HDD en DVD opname van een TV programma. Heb al HDD ge formateerd en gecontroleerd echter geen resultaat.

Kennen jullie dit probleem? Graag jullie tips meedenken.

Vriendelijke groet,

Ko

• Grumphy
  • Laatst online: 16-02 14:43

Grumphy

Straaaaaal

Heb je de laatste firmware geinstalleerd? Welke opname-kwaliteit gebruik je en heb je al eens een andere opname-kwaliteit geprobeerd?

Marco

Verwijderd

Hai Marco & anderen,

De laatste firmware zit erin, verder heb ik inderdaad andere kwaliteiten geprobeerd. Ook heb ikopnemen naar DVD geprobeerd.

Apparaat gaat morgen terug.

Bedankt voor de reactie, vriendelijke groet,

Ko

Verwijderd

Nieuwe firmware is te vinden op http://www.vis.com.hk/en/downloads/driver.asp?brand=Mag
(12/05/2005)
In de Download sectie bij FAQ staat ook de procedure om hem regiovrij te maken.

Download de Magvision DW721 series firmware
Er wordt aangegeven eerst de harddisk te formateren en daarna de update te doen.
Alle instellingen o.a. zenders gaan hierbij verloren.

Magvision DW7210 = Lenco HDRV-80 = Tevion DRW 8005
Magvision DW7210 80GB HD en de Magvision DW7216 160GB HD hebben dezelfde firmware.
(ombouwen maar als je meer ruimte nodig hebt).

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28

Tacoos

i am i

Kent iemand het probleem dat bij een opname geen geluid zit?
Mijn schoonmoeder heeft geen geluid als ze opneemt van RTL7. Het probleem bestaat ook alleen bij RTL7.
De lenco is voorzien van de laatste firmware update.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28

Tacoos

i am i

Kleine *kick* om te zien of er echt niemand geluid mist bij opnemen of weet hoe dat op te lossen

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• JPR
  • Laatst online: 18-06-2024

JPR

Deze speler is komende week te koop bij de Praxis voor 199 euro,
alleen nu als een HE DVR 1000 H

Verwijderd

En je krijgt er gratis een aantal bugs bij die niet opgelost worden.

Een klok die niet gelijk loopt waardoor Showview niet te gebruiken is zonder wekelijks je klok goed te zetten.
Showview opname alleen in HQ mode mogelijk.
De firmware van januari lost alleen maar op dat 31 december nu ook in een schrikkeljaar bestaat.
Geen ondertitels (.srt) bij DivX films.
Bookmarks op je harddisk maken kan niet, heel lastig bij een lange opname die je niet in 1 keer wilt bekijken.
Bij kopieren van HD naar DVD weet je niet hoeveel schijven je nodig hebt, hij geeft alleen aan hoeveel je er gebruikt hebt.
Reclame blokken wissen van je harddisk kan niet.
Je kunt de harddisk niet vullen met MP3 bestanden of met DivX films (jukebox functie).

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 15:37
Tevens moet je goed op letten dat je niet de DVR 100H koopt... Die is namelijk ZONDER DVD-Brander... Maar ze verkopen hem wel fijn voor de zelfde prijs (€ 199,-) als de DVR 1000H (Welke wel een DVD+RW heeft)

Verwijderd

Harddisk vervangen door 160GB harddisk en werkt, wordt direct herkent bij systeem info en bij wijziging rec mode weergave aantal beschikbare uren.
Opname tijd is nu 40 uur in HQ en 68 uur in SP mode, ga maar liggen.
De orginele harddisk is FAT32 geformateerd en de video bestanden zijn als MPG opgeslagen op de harddisk.
Deze MPG bestanden laten zich echter niet afspelen met verschillende media spelers in de PC, verdere analyse van de gebruikte codec moet nog plaats vinden, denk er dus aan om eerst alles te bekijken of een backup te maken naar DVD voor de ombouw.
Er staan 2 mappen op de harddisk, een map VIDEO met het opgenomen materiaal van de TV tuner en een map IMPORT voor het materiaal dat extern aangeboden is, deze map is misschien te gebruiken om de schijf met MP3 of DivX te vullen, dat zal ik nog tetsten.

:)

• Enkidoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2025
misschien een beetje laat,maar heeft imand dit apparaat nog? heb nml het zelfde probleem met de beeldkwalitiet; die is gewoon niet goed.ben dus eigenlijk op zoek naar de importeur.

• renem
afiedreke schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:30:
misschien een beetje laat,maar heeft imand dit apparaat nog? heb nml het zelfde probleem met de beeldkwalitiet; die is gewoon niet goed.ben dus eigenlijk op zoek naar de importeur.
Ik heb de moed opgegeven en een digitale ontvanger gekocht, deze hangt nu aan de Lenco, dan is de beeldkwaliteit perfect.

Verwijderd

Toevallig heb ik vandaag een HE HDD60HT (Holland Electronics) gekocht, a 169 euro en dat is diezelfde recorder. Maar is ook gelijk aan de MAG DW7210, Xamba 500 en de Tevion DW8005
Totnutoe geen problemen behalve een vastloper:)

Ik zou weleens een beter handleiding willen hebben, want die menustructuur tijdens het afspelen van een op HDD gezette film, en het editten daarvan is nogal omslachtig te noemen.Ik schijn niet in die HDD edit-mode te kunnen komen. Die mogelijkheid staat wel in de handleiding.Ik geloof dat die handleiding liegt;) Ik zal het ding eens flashen. Als ik die edit-mode niet kan krijgen moet ie maar terug.

Ik ontdekte op dat duitse forum nog een tip om die recorder regiovrij te maken

"Service mode setting"

druk (5 sec) op "zoom", 1x is ook genoeg
Ty in "7200" +ENTER
Je ziet een nieuw menu.
Verander nu de "Regiocode" van "2" naar n"0" = "Multiregion"

Wel snel die "0" intypen want het menu is na een paar secs verdwenen.

Overigens zag ik op het display "Pscan Off"

In dat menu zit volgens mij ook de firmware "System version" versie ""BR_ET_DW7200_2_4_20040826:364"
En als dat niet zo is waar vind je dan welke firmware je er al in heb zitten.
Overigens werkt het ding nog steeds perfect.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 21:59 . Reden: aanv ]

Verwijderd

Een kennis van mij heeft ook de HDRV-80
Nu is echter het probleem dat hij niet meer aan gaat.
Hij staat uit, en als ik de aan knop indruk gaat hij 1 seconde aan, en direct weer uit.

Heeft iemand enige idee wat ik hieraan kan doen?

Stekker heb ik er al een minuut of 10 uit gehad, en dit helpt ook niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen aangezien de garantie net verlopen is.

• Pimmetje16
  • Laatst online: 09-11-2025
Geeft hij nog wel iets op het display? Hello?

Verwijderd

Mijn Lenco HDVR80 is overleden. De harde schijf heb ik nog kunnen redden. En ik wil ook graag de opnamen die erop staan nog redden.

Heb de HD in een USB behuizing gemonteerd en vervolgens op mijn PC aangesloten. Per opgenomen video blijkt deze 2 bestanden aangemaakt te hebben (de 35 geeft het volgnummer aan):
4.194.304 CLIP35.MAP
346.271.744 CLIP35.MPG

De MPG lijkt aan te geven dat dit om MPEG bestanden gaat. Ik heb daarom alle mogelijke MPEG codecs op mijn PC geinstalleerd, maar het bestand wordt blijft onleesbaar.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:32:
Mijn Lenco HDVR80 is overleden. De harde schijf heb ik nog kunnen redden. En ik wil ook graag de opnamen die erop staan nog redden.

Heb de HD in een USB behuizing gemonteerd en vervolgens op mijn PC aangesloten. Per opgenomen video blijkt deze 2 bestanden aangemaakt te hebben (de 35 geeft het volgnummer aan):
4.194.304 CLIP35.MAP
346.271.744 CLIP35.MPG

De MPG lijkt aan te geven dat dit om MPEG bestanden gaat. Ik heb daarom alle mogelijke MPEG codecs op mijn PC geinstalleerd, maar het bestand wordt blijft onleesbaar.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
even googlen op G-Spot..hiermee kun je zien welke codecs een bestand gebruikt.

Verwijderd

m3gA schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:35:
[...]

even googlen op G-Spot..hiermee kun je zien welke codecs een bestand gebruikt.
thnx voor de tip. en de oplossing is: Het blijkt een .VOB bestand te zijn. Ofwel: rename de xxx.mpg naar xxx.vob en vrijwel elk pakket kan daarna het bestandje afspelen.
Pagina: 1