Toon posts:

[TFT] keuze uit twee Acer 19" TFT's, welke kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij 4launch een 19" TFT scherm kopen, het liefst wou ik een DVI scherm, maar omdat die toch vrij prijzig zijn ga ik voor een gewone.

Ik heb een 12" Apple iBook en wil er dus een TFT op aan gaan sluiten zodat ik op een groter scherm kan werken. Ik gebruik het voornamelijk voor Office, Internet, IM, iTunes en mail, en andere standaard dingen.

ik speel bijna geen games, dus hij hoeft geen supersnelle reactie te hebben.

Verder wil ik de monitor ook gebruiken als ik na deze notebook nog een keer een desktop koop.
Daarom wou ik graag een scherm met DVI maar heb geen betaalbare kunnen vinden.

Ik zit een beetje te twijfelen tussen twee schermen die ongeveer even duur zijn maar een verschillende techniek gebruiken en verschillende specificaties hebben.
Het MVA scherm heeft een betere kijkhoek, maar hoe snel is de reactietijd bij kleuren? ook 20ms? of ligt het hoger?

Het voordeel van de tweede scherm is dat het beweeglijker is.
Maar bij de eerste is de kijkhoek groter.

Heeft iemand ervaringen met deze schermen?
Wat zijn de voor en nadelen en wat is in mijn situatie het beste?

ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik het er zo even inplak

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acer TFT Monitor AL1913s 19" € 262.00 :

Display Size & Type
19" thin flim transitor

Resolution
1280 x 1024

Panel Technology
MVA

Brightness
300 cd/m2

Color
16.2M

Pixel Pitch
0.294mm

Pixel Clock
54 MHz

Contrast Ratio
800:1

Response Time
20ms

Horizontal Frequency
30~82KHZ

Vertical Frequency
56~76HZ

Horizontal Viewing Angle
170°

Vertical Viewing Angle
170°

Backlight
6 Lamps (MTBFR: 40,000 hrs)

Video Signal
Analog (D-sub)

Video Support Mode
VGA, SVGA, XGA, SXGA, NEC, Apple and VESA

Plug & Play
DDC1 & DDC2B

Power Manangement
VESA DPMS On:65W/Off:3W (max.)

Power Input
Internal AC adaptor 100 - 240 VAC, 50/60 Hz

Front Panel Controls
brightness, contrast, picture position, pixel clock frequency, color select and adjust, 5 lanuages reset mode,power on/off sw,power led,function +/-,adjust +/-,

Tilt & Base Rotation
Tilt:+20° ~ -2°

Weight
Net : 4.9kgs

Dimensions (WXHXD)
422.2 x 433x 175.8mm

Wallmount (VESA)
Supported, 100mm X 100mm

Kensington Lock
Supported

Certifications
UL, CUL, TUV/GS, T-Mark, ISO9241-3/-7/-8, FCC/B, VCCI, CE, TCO99, C-tick,BSMI,WHQL, ISO 13402-6

Chasis Colour

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acer TFT Monitor AL1912s 19", Speakers (zilver/zwart) € 269.00

Display Size & Type
19" thin flim transistor

Resolution
1280 x 1024

Panel Technology
TN + film

Brightness
250 cd/m2

Color
16.7M

Pixel Pitch
0.294mm

Pixel Clock
54 MHz

Contrast Ratio
500:1

Response Time
16ms

Horizontal Frequency
24~80KHZ

Vertical Frequency
56~75HZ

Horizontal Viewing Angle
140°

Vertical Viewing Angle
140°

Backlight
4 Lamps

Video Signal
Analog (D-sub)

Video Support Mode
VGA, SVGA, XGA, SXGA, NEC, Apple and VESA

Plug & Play
DDC1 & DDC2B

Power Manangement
VESA DPMS On:48W/Off:3W (max.)

Power Input
Internal AC adaptor 100 - 240 VAC, 50/60 Hz

Front Panel Controls
brightness, contrast, picture position, pixel clock frequency, color select and adjust, 5 lanuages reset mode,power on/off sw,power led,function +/-,adjust +/-,

Tilt & Base Rotation
Tilt: +5° ~ -25°, Swivel: +45° ~ -45°

Weight
Net : 5.5kgs

Dimensions (WXHXD)
422.2 x 433x 175.8mm

Wallmount (VESA)
Supported, 100mm X 100mm

Kensington Lock
Supported

Certifications
UL, CUL, TUV/GS, T-Mark, ISO9241-3/-7/-8, FCC/B, VCCI, CE, TCO99, C-tick,BSMI,WHQL, ISO 13402-6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 19:44 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat de 1913 voor jou iets beter is, er zit een wat beter paneel in.
Ik heb zelf een 1914 met dezelfde techniek als de 1912 en hij bevalt goed, dus ook daar doe je geen miskoop mee.
Het beste zou je ze in het wild moeten bekijken, maar dat is meestal niet mogelijk......

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor je reply:

nee het bekijken gaat helaas niet,
waarop baseer je dat er een beter paneel inzit? nieuwer model? andere techniek? betere specs?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
1912s = MVA paneel -> 16,7 echte kleuren en dieper zwart, grotere kijkhoek alleen hoge reactietijd dus minder geschikt voor games.

1913s = TN paneel -> 16,2 miljoen kleuren waarvan meer dan 90% geinterpoleerd, minder diep zwart, kleinere kijkhoek, lagere reactietijd dus geschikter voor games, maar dus wel slechtere beeldkwaliteit

Geen van beide TFT's is 'beter', dat is afhankelijk van jouw prioriteiten. Gezien die niet bij games liggen zou ik voor de 1912s gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, ik ga idd voor die 1912,

bedankt voor je advies, ik denk dat die kleuren ook belangrijker voor mij zijn.
reactietijd niet, en ik neem aan dat de reactietijd van dit scherm zoiezo goed genoeg is voor de dingen waar ik hem voor gebruik.

chris.

Verwijderd

1912s = MVA paneel -> 16,7 echte kleuren en dieper zwart, grotere kijkhoek alleen hoge reactietijd dus minder geschikt voor games.

1913s = TN paneel -> 16,2 miljoen kleuren waarvan meer dan 90% geinterpoleerd, minder diep zwart, kleinere kijkhoek, lagere reactietijd dus geschikter voor games, maar dus wel slechtere beeldkwaliteit

Geen van beide TFT's is 'beter', dat is afhankelijk van jouw prioriteiten. Gezien die niet bij games liggen zou ik voor de 1912s gaan.
Waaroom zeg je dat 1913s heeft minder diep zwart en kleinere kijkhoek, hij heeft de contrast 800:1, en de kijkhoek 170/170.
En 1913s heeft een MVA paneel niet TN...

Ik heb 1912s ACER gekocht, maar ik vind niet zo leuk de kijkhoeken (140), en ook de Brightness is niet zo hoogh, als ik naar de TV kijk(Ik heb an TV kaart gekocht) de beeld niet zo licht(light).

Weet je als de 1913s beter dan 1912s is voor films kijken. Is er een grote verschil?
Ik wil de 1913s monitor kopen van Hardware Discount, maar ik kan niet terug brengen, als ik de monitor niet leuk vind.
Pagina: 1