[opstarten] Grub error

Pagina: 1
Acties:

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
ik had net al een topic geopent over deze error maar die werd gesloten omdat ik nog niet genoeg had opgezocht (wat wel klopt). maar nu heb ik dus de Faq doorgelezen en ik wou dus fdisk /mbr doen om de bootloader te repareren oid. mijn floppydrive werkte niet dus ik heb toen de cd van windows erin gedaan. maar nu pakt hij de cd rom wel alleen hij laad niet verder vanaf de cdrom. als ik een andere hardeschijf erin doe laad de windows cdrom wel. zijn er nog meer mogelijkheden om de grub error weg te halen?

of zou mijn hd stuk zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door nonan op 25-04-2005 19:23 ]

Verwijderd

Wat voor grub error krijg je?
maar nu pakt hij de cd rom wel alleen hij laad niet verder vanaf de cdrom.
Hoe bedoel je dat precies? Als andere bootable cd's het ook niet doen, controleer dan je bios en master/slave instellingen.

(`fdisk /mbr' gooit er een dos/win32 bootloader neer, en je zult dan dus geen unix meer kunnen booten.)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:33
Vraag me af wat je met linux/BSD doet als je begrijpend lezen zo slecht is :/

Stage 1.5 foutmelding = geen goede install van GRUB.

Bij een andere HDD wel booten vanaf CD = Die harde schijf heeft kennelijk geen Master Boot Record, en dan volgt je CD-ROM speler pas om van te booten. Simpele aanpassing in de BIOS is dan al genoeg, zet hem VOOR de HDD en klaar is ... nonan.

Als je een XP boot CD hebt, even naar Recovery Console en fixmbr doen.

Verder is dit DE site om je problemen te zoeken (en de oplossingen daarvoor)

www.google.com/linux

Verwijderd

Zijn je Linux partities niet gewoon brak? Want daar staat Grub geinstalleerd namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 13:58 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
nonan schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:14:
nu pakt hij de cd rom wel alleen hij laad niet verder vanaf de cdrom
In je BIOS instellen dat je van CD-ROM wilt booten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

als je al problemen hebt om de boot-volgorde van je pc goed in te stellen, blijf dan alsjeblieft uit de buurt van Linux. Het is een mooi systeem, maar je hebt toch echt wat meer kennis nodig dan jij op dit moment lijkt te bezitten.... (ik bedoel dit niet als flame, maar ik wil voorkomen dat je later nog meer in de problemen komt, en misschien dingen doet waarmee je ook je windows install omzeep kan helpen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
sorry voor mijn late reactie.. maar het blijkt dus te zijn dat mijn hardeschijf stuk was.. beetje raar.. ik heb nu een nieuwe hardeschijf. als ik nu de oude hd erin doe en op slave instel start ie ook niet verder op. dus de hardeschijf zou wel stuk zijn.
Pagina: 1