Toon posts:

Framedrops met GeForce 6800LE *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen

Ik heb last van vervelende framedrops in hl2 en cs:s en farcry, terwijl doom3 als een zonnetje draait:)
Ik draai HL2 en CS:S in 800*600 met alles op zn high (incl 16x en 8x aa af)
dit is natuurlijk wel hoog, maar wanneer ik alles op low zet, inclusief 0x aa 0x af 640*480, en ik het spel op directX7 laat draaien, krijg ik alsnog die framedrops van onder de 20 :S

Ik heb overal de laatste drivers van geïnstalleerd, en vsync staat uit, geen virussen en al 3 spywareprogramma's uitgevoerd en geen spyware meer....

Owjah, ik haal (slechts) 4200 aquamark punten, +10k in 3dmark03 en +38** in 3dmark05, met deze scores zou ik hl2 of cs:s tog wel op zn alle lelijkst moeten kunnen draaien zonder < 20fps....

Wie kan mij helpen?

ps kheb een amd Xp 2400, 1024 mb pc3200 werkgeheugen, en een 6800-le op 16pixel en 6 vertex (vandaar de hoge 3dmarks:)) en een a7n8x-x mobo... |:(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
laat maar te snel gelezen :(

[ Voor 67% gewijzigd door PilatuS op 25-04-2005 19:08 ]

Verwijderd

Dit is een technische vraag.

-> Spielerij - Problemen & Vragen + een meerzeggende titel

Overigens. Kan je kijken hoe het zit met framedrops in andere spellen die op OpenGL draaien, of kijk eens of je Half-Life 2 en CS: Source op OpenGL kan draaien (als dat kan ten minste). Doom 3 is namelijk een OpenGL spel en de rest is Direct3D. Als het in OpenGL goed gaat, dan weet je waar je naar moet kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 19:16 ]

• zodje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10-2021
Het kan zijn dat je cpu het niet trekt.
Kun je die kaart in een ander systeem proberen (bij een vriend of zo)

ahtlon 64 3500 met H2O 1024mb 6800 gt

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:23
Welke drivers gebruik je voor je LE?

Verwijderd

Topicstarter
Heey jah kwist ni cker onder welke topic ik het moest zette, maar bedankt voor het wijzige;)
Ik heb voor de rest geen echte veeleisende opengl spellen, dus helaas kan ik dit niet testen..
weet iemand anders nog een veeleisend opengl spel?(farcry kan ook onder opengl, maar dan geeft ie allemaal artifacts, het was dan ook niet verwondelijk dat ik hem in opengl moet forceren, aangezien opengl niet een mogelijkheid was..) kan ik ff leuk testen.....
En zover ik weet (kben al veel wezen zoeken naar oplossingen, ook mbt direct3d) kan het spel enkel op direct3d.
En bij een vriend testen is waarschijnlijk niet mogelijk, aangezien zover ik weet allemaal van die max 1.5 ghz celeron of 800mhz pentiums hebben...

Over de drivers.... kzal ze ff allemaal opnoemen
de eerste was die bij de videokaart (weet ni cker welke)
daarna 66.02 66.03 71.20 en 71.89 (geeft tog iets meer fpsjes dan de 66.**) en ook nog de moded driver 76.nogwat... na al deze tests draai ik 71.89, die werkt het snelste....

IIg bedankt voor jullie antwoorden, en khoop er nog veel te krijgen B)
Pagina: 1