[XP] Volledige freeze, niet in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
specs:
1.5 Ghz Intel Pentium 4
1 GB Samsung geheugen
S3 Virge DX kaartje
Windows XP Pro

situatie:
ik had nog wat hardware liggen, en heb die samengesteld om zo een nieuwe pc in elkaar te zetten. ik had alles behalve een kast. moet lukken dacht ik zo, en na alles aan elkaar aangesloten te hebben zette ik het ding aan, en alles werkte prima.
eenmaal windows xp aan het installeren, crashed me computer plots aan het einde van de installatie. ongeveer bij het gedeelte dat ik de accounts moet gaan invullen... computer gereset, en kan inloggen als Administrator. mooi denk ik, dus ik log in...
het duurt ongeveer zo'n 10 seconden, en dan freezed me volledige pc, en zit er niks meer op dan een harde reset.

in safe mode werkt alles prima, maarja daar kan ik natuurlijk niet mee blijven werken. op google opgezocht wat het verschil was tussen safe en normal mode, en toen eens gekeken bij apparaat beheer. daar wat zooi uitgezet (zoals netwerk drivers, en niet herkende hardware), en opnieuw opgestart. na 10 seconden gebeurde er niks dus ik sprong een gat in de lucht... iets te vroeg alleen, want na 20 sec freezde hij deze keer.

iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen???

2 fotootjes van de situatie op me bank
pic 1
pic 2

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zeker dat niks elkaar raakt? zou zeggen als het in veilige modus niet gebeurt dat het met drivers te maken heeft. Lees Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. even door. Misschien staan daar nog nuttige tips in :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je het eventlog van de machine al bekeken? Staan daar foutmeldingen in ? Meestal kun je daar nuttige informatie vandaan halen.

• Schizoveen
Update:
Was het ff zat, en dacht dat het probleem aan winxp lag, dus heb ik 2000 pro erop gezet. echter zodra ik naar de control panel ga, krijg ik een soort zelfde probleem. echter zegt windows nou
*** Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Channel Check / IOCHK
*** The system has halted ***
er is blijkbaar iets niet echt goed meer... hoe kan ik er achter komen wat het is?

• Schizoveen
update:
videokaart was het probleem. wat ik me wel afvraag is wat er dan gebeurd??, ik bedoel, was zoiets op te lossen met andere drivers?