Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion Navigatie op NL instellen ? (cybercom)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het goede forum-deel want veel over navigatie kan ik niet terugvinden hier ....

Ik heb de medion mdpna 150 op Ebay gekocht, aangezien deze superaanbieding ergens eind maart bij het kruidvat/makro natuurlijk zo uitverkocht was.

De machine komt uit duitsland en dus staat de duitse kaart voor-geinstalleerd. Nu is het me wel gelukt om de benelux en europa hoofdwegen te installeren (past net op standaard 256 kaart), maar de dame blijft Duits spreken en het menu e.d. is ook Duits. Men vertelde dat dit vrij simpel om te zetten is, echter hoe ?

Op de meegeleverde handleiding (nl op de cd kan ik het niet vinden)

Iemand die ervaring heeft met dit soort zaken/deze machine ?

Dank !

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 20:05

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

hard reset en de zooi opnieuw installeren (navigatieproggie) ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Verwijderd

Topicstarter
Medion navigator 3.1.d of bedoel je dat niet ?

Een harde reset, hmz zo handig ben ik nu ook weer niet met die dingen, maar ik ga het proberen.

'Signal zu swach, uberpruf die Antenne" , ik zit in me huiskamer en dat app. denkt dat ik in A'dam ben ....

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

natuurlijk wel even naar buiten gaan he, niet zo raar dat je in je huiskamer geen bereik hebt...

Verwijderd

Topicstarter
De harde reset knop zorgt ervoor dat ie weer Duitse ellende (opnieuw) installeerd, dus waarschijnlijk staat die info op de mmc of het interne geheugen ....

Naar wat voor bestanden moet ik zoeken om te vervangen/renamen ? Tis helemaal windows CE daar heb ik geen kaas van gegeten, dr zitten 3 cd's bij waarvan 2 met kaarten en 1 met gebruiksaanwijzing, extra bestanden heb ik nog niet gevonden ....

Bedankt !!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Medion zal (denk ik) geen eigen navigatie software hebben.

Het zal dus een "kloon" zijn van een bekend programma. Mio-tech levert bv Destinator mee onder hun eigen naam.
Als je dat weet is het een kwestie van audiofiles vervangen.

Kun je globaal zeggen hoe de filestructuur van de kaarten eruitziet? (Toevallig WCE_A bestandsnamen e.d.?)

edit: laat maar

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2112/2

't is dus idd Destinator.

De voicebestanden hiervoor kun je gewoon downloaden. ( http://files.djsmiley.com/mapmonkey/voicepack/dutch.zip )

Je moet ze ergens in C:\DestinatorApps\Destinator\Common\Interface\Voice plaatsen. (Even zoeken welke locatie 't dan op een PDA is, maar dirstructuur zal wel aardig overeen komen.)

[ Voor 38% gewijzigd door DJSmiley op 25-04-2005 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep destinator, met de wce-index die jij aangeeft.

Ze praat nu Nl, heb je ook een link waar de .bmp in het nederlands staan, want de plaatjes/menu is nu nog wel Duits ....

Zou mooi zijn, ik vind het raar dat dit niet op die cd's staat hoor .... (hij is dan wel voor D, maar er zit wel een gebruiksaanwijzing netjes in 12 talen bij)

DAnk !!!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 19:55 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:41:
Yep destinator, met de wce-index die jij aangeeft.

Maar ik heb geen idee in welke map ik moet zoeken, zowel op de machine alsop de cd .... ik kom alleen bergen ini's en .dat tegen, geen enkel set-up exe waar IK iets van snap.

De kaart/machine leeghalen lijkt me derhalve niet verstandig, want dat CE staat sowieso niet op de cd's dus dan heb ik (misschien) een probleem.

Kun je me verder wijzen ? (ik kan evt. op aanwijzing schermafdrukken hier neerzetten)

Dank !!!!!
mjah, ik heb geen PDA, heb destinator in mn auto, dus hoe de files op een PDA heten... geen idee. Vanuit verkenner zul je ze vast wel ergens moeten kunnen traceren.

Verwijderd

Topicstarter
Tis geen pda he, tis een navigatie met ingebouwde gps, maar oke ik had het bericht al gewijzigd, de stem is gelukt nu de pictures nog ....

Je zou geweldig zijn .... !

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:57:
Tis geen pda he, tis een navigatie met ingebouwde gps, maar oke ik had het bericht al gewijzigd, de stem is gelukt nu de pictures nog ....

Je zou geweldig zijn .... !
Pictures enz staat op http://files.djsmiley.com/mapmonkey/languagepack/dutch.zip

In de PC versie:
C:\DestinatorApps\Destinator\Common\Interface\Visual\All

Kortom: ook daar weer zelf uitzoeken hoe t op jouw ding heet.

Verwijderd

Topicstarter
Critical system error ! ... ai, use hard reset .... tsja dan zal alles wel weer Duits zijn daarna ....

De pics die jij geeft zijn niet volledig volgens mij want dan heb ik ook nog een Duitse text op het moment dat ik de usb port synchroniseer ....

Hilfe ;-)

Edit : Ja dus, alles weer Duits, na deze verplichte harde reset, de button heette overigens nog steeds 'einstellungen'.

Ik moet helaas nu weg, als je nog een gouden tip hebt, heel graag !

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 20:23 ]

• DJSmiley
mtja... dan weet ik t niet ;)

zoek dan iemand die die cd's van de nl versie heeft...

Verwijderd

Topicstarter
De software staat niet op die cd's das het gekke juist, en ik neem aan dat die kaartencd's en handleiding cd (in 12 talen dus) gewoon in alle paketten hetzelfde is.

Chips !

Verwijderd

Topicstarter
Via een tip elders :

Verwijder alle bestanden van je SD/MMC kaart, stop CD1 in je computer, start de Explorer, ga naar Quickinstall en daaronder naar de Nederlandse directory, kopieer de inhoud (2 bestanden, AUTORUNCE.exe en MNAVDCE.cab) naar de geheugenkaart. Doe dan een harde reset.
Het spraakgebeuren wordt in het interne geheugen geinstalleerd.

Dit werkt, echter nu is het opstartscherm nog steeds duits alsmede de mp3-speler ... Het 'einstellungen' menu is qua inhoud wel nederlands, maar bij een harde reset wordt er nog steeds 'datei einstalliert' ....

Iemand daar een tip voor ?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Naar wat voor bestanden moet ik zoeken om te vervangen/renamen ? Tis helemaal windows CE daar heb ik geen kaas van gegeten
Oh, maar Windows is toch Windows? Als je goed bent met WindowsXP dan zou Windows Mobile toch een makkelijke overstap moeten zijn? :?

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben redelijk met windows xp en dat mobile of ce zit behoorlijk anders in elkaar hoor .... Alleen lezen bestanden en verder geen versie op cd erbij ofzo.

Heb ik een gehele nl versie nodig of kan ik hem patchen ofzo ? Ik ben geen whizzkidd daarom vraag ik het hier ....

Verwijderd

Topicstarter
Tis windows ce net 4.2 en ik zou dus de Rom taal moeten updaten, anders dan ik dacht is dit kennelijk een illegale handeling (terwijl ik dus gewoon een machine in Europa in de winkel heb gekocht ?) Ben dus gewoon de L ** ??
Pagina: 1