[Athlon64] Winchester herkennen

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb vandaag een processor binnengekregen, een AMD Athlon 64 3500+ Winchester. Zo heb ik hem iig besteld. Mijn s939 mobo moet nog binnenkomen, en ik dacht: laat mij, voor ik de doos openmaak eens controleren of het ook een Winchester is...

Op internet vond ik dat de productcode van een Winchester eindigt op BI, die van een Newcastle op AW. Die van mij echter eindigt op AS...

Is dit een nieuwe serie oid of ben ik gewoon opgelicht? :/

Op mijn Athlon64 staat:

ADA3500DEP4AS - Productcode
CAA2C 0449MPM
4450394C50699

Onderaan nog een code die begint met AS en eindigt op een A maar die ik niet kan lezen zonder de verpakking open te maken... :)

Graag jullie hulp :|

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.php#Opmerkingen

Als je die tabel volgt hebt je een :
ADA = Athlon 64
3500 = 3500+
D = 939pins CµPGA (Newcastle/Winchester/Clawhammer/Venice/San Diego)
E = 1,50V (Newcastle/Clawhammer/Sledgehammer rev C0)
P = 70ºC (Paris/Newcastle/Clawhammer/Sledgehammer rev C0)
4 = 512KB (Newcastle/Winchester/Venice/Odessa/Oakville)
AS = model 5 rev CG single processor Socket939 Athlon 64 FX / Opteron Socket940 (F-7-A)

oftewel een 3500+ Athlon FX???

edit:

http://www.google.nl/sear...=nl&q=ADA3500DEP4AS&meta=
daar staan meer verhalen over een athlon 64 met die core.

Als je http://forums.amd.com/index.php?showtopic=43952 dat mag geloven heb je een athlon 4000+ core die terug geclocked is naar een 3500+

[ Voor 26% gewijzigd door Harmsen op 25-04-2005 17:50 ]

What a fine day for Science! | Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Volgens mij heb je inderdaad een Clawhammer met halve L2 Cache.
Dat zijn goede cores :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tim_R
Is dat zo? :*)

Beter dan een Winchester, dan bedoel ik dus qua temperatuur, overklokbaarheid enz. Want ik heb natuurlijk wel voor een Winchester betaald :)

Verwijderd

overklokbaarheid is top (het is een athlon fx core) met wat goeie koeling kan je echt hoge scores halen
kwa koelheid. tja hij word warmer als de winchester.

• Tim_R
Hm, in eerste instantie ben ik geen overklokker... Maar tis altijd leuk :) Een ClawHammer presteert dus vergelijkbaar met de Winchester maar wordt warmer en zuipt meer stroom. Hier staat tegenover dat hij goed te overklokken is.

Ik ben niet van plan hem te overklokken...

Wat raden jullie aan, houden of RMA? Elke graad scheelt namelijk in mijn case met passief gekoelde Gigabyte 6600GT...

Als het temperatuurverschil maar luttele graden is maakt het natuurlijk niet uit en kan ik genietevn van de gedachte dat k een zeldzame core heb...

Maar het pessimistje in mij roept nu: Het is een afgekeurd rotding! Hij wordt te warm! Hij zuipt meer stroom dan je Prescott! :P

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Zeldzaam is 'ie niet.
Waarschijnlijk valt de temperatuur wel mee :)
Warmer dan een Prescott ?, zelfs de warmste non-overclocked AMD Athlon 64 is dat niet ;)

Als ik jouw was zou ik 'm gewoon houden, stel dat je over een half jaar van gedachten veranderd en 'm toch wil overclocken... ;)

• Tim_R
Thandor schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:20:
Zeldzaam is 'ie niet.
Waarschijnlijk valt de temperatuur wel mee :)
Warmer dan een Prescott ?, zelfs de warmste non-overclocked AMD Athlon 64 is dat niet ;)

Als ik jouw was zou ik 'm gewoon houden, stel dat je over een half jaar van gedachten veranderd en 'm toch wil overclocken... ;)
Heb je over die temperatuur harde getallen? :)

Een Clawhammer verbruikt 89 watt TDP, een Winnie 67 watt TDP, das best een groot verschil lijkt mij zo... :)

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon een Winchester/Venice moet vragen deze zijn toch koeler en gebruiken minder stroom. Een clawhammer clockt volgens mij niet veel hoger dan een winchester/venice!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

TDP is Thermal Design Power.
Dat wil zeggen dat een AMD Athlon 64 'Clawhammer' maximaal 89W mag verstoken. Een lager geclocked model verbruikt dus minder ;).

Hier kun je veel informatie vinden van de processoren.

• Tim_R
Hm dan denk ik dat ik hem houd... Ik heb zojuist een mail gekregen dat de andere onderdelen ook de deur uit zijn... Anders zit ik nog langer zonder computer :)

Tenzij iemand me nog van gedachten kan doen veranderen, of een bod doet op deze supercore >:)

Met mijn 7000B-Cu zal hij sowieso niet al te warm worden :)

[ Voor 36% gewijzigd door Tim_R op 25-04-2005 18:35 ]

Verwijderd

Bekijk het zo, je hebt hem nu en kan hem nog 'altijd' RMA'en...
Mocht hij nou echt bagger overclocken, stuur je hem lekker terug.

Enne, niet overdrijven met je 'supercore' hé...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 18:48 ]

Verwijderd

Ik zou ze toch even email-en, (eventueel vergoeding ;) ) maar dat hun weten dat ze zulke dingen niet zomaar kunnen flikken. Het kan immers ook wel een garantie ding zijn ergens van.
Ze doen um er niet zomaar in. Is volgens mij met de gedachte gebeurt van 'ach, ziet ie toch niet'.

Waar heb je besteld trouwens?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wat Polini zegt is inderdaad niet onverstandig.

Mail gewoon,

Beste CPU-Dealer,

Ik heb geen Winchester gekregen maar een Clawhammer met 512KB L2 Cache. Mocht deze processor te warm zijn voor mijn stille, deels passief gekoelde PC dan zou ik de CPU graag willen ruilen voor een echte Winchester.
Is het ruilen van de CPU na openen van deze verpakking nog mogelijk ?

Groeten,
Timmyboy_

Al met al vind ik niet dat een hardware dealer verplicht is om specifiek een Winchester te verkopen als de klant dit bij de 'opmerkingen' plaatst. Tenzij de hardware dealer duidelijk heeft aangegeven een Winchester te gaan verkopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 25-04-2005 18:52 ]

• Tim_R
Ja dat is waar, maar er stonden 2 versies op de site, een NewCastle en een Winchester... Het was dus duidelijk aangegeven.
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:47:
Ik zou ze toch even email-en, (eventueel vergoeding ;) ) maar dat hun weten dat ze zulke dingen niet zomaar kunnen flikken. Het kan immers ook wel een garantie ding zijn ergens van.
Ze doen um er niet zomaar in. Is volgens mij met de gedachte gebeurt van 'ach, ziet ie toch niet'.

Waar heb je besteld trouwens?
Wat bedoel je met garantieding?

[ Voor 78% gewijzigd door Tim_R op 25-04-2005 19:15 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Door iemand anders teruggestuurd.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:06
ik had ook een clawhammer maar heb nu mijn winchester want de clawhammer zuigt tegenover de winchster wrom? omdat hij idle op 43grade @ 2,5Ghz op1,6 volt is op een zalmanCU 7000 en ik heb er noch meer fans in is dus 100% goede luchtkoeling...... en stabiel krijg hem niet zonder waterkoeling :( altans niet hooger als 2,5Ghz

de winchester die ik nu heb heeft 2,4Ghz op 1,4volt 34 grade en is super stabiel maar ja ik kan hem niet hooger clocken vanwege het geheugen van mij :(

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Tim_R
Hm bedankt iedereen voor de replies, ik heb hem al teruggestuurd. Er is trouwens verdomd moeilijk aan te komen aan een Winchester, niet? :)

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja inderdaad, met de komst van de nog koelere Venice :P

[ Voor 3% gewijzigd door Skyline GT-R op 26-04-2005 18:55 ]

Verwijderd

Timmyboy_ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:41:
Hm bedankt iedereen voor de replies, ik heb hem al teruggestuurd. Er is trouwens verdomd moeilijk aan te komen aan een Winchester, niet? :)
dat valt wel mee, volgens mij
ik heb ook een winnie besteld in mijn systeem bij Alternate en heb die ook gekregen :Y)

Verwijderd

Wat is er dan beter aan een Winchester core dan een Newcastle 3500+?

Behalve dat de winchester core iets goedkoper is? 8)7

Oh ja ik ben namelijk een nieuwe pc aan het samenstellen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 22:28 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem je het topic wel door .. ? :/ Koeler, minder stroomverbruik, etc ..

zoeken op The BalusC Server naar 'AMD 3500 Winchester|Newcastle'

[ Voor 62% gewijzigd door BalusC op 06-06-2005 22:34 ]

Verwijderd

Bschnitz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:54:
ik had ook een clawhammer maar heb nu mijn winchester want de clawhammer zuigt tegenover de winchster wrom? omdat hij idle op 43grade @ 2,5Ghz op1,6 volt is op een zalmanCU 7000 en ik heb er noch meer fans in is dus 100% goede luchtkoeling...... en stabiel krijg hem niet zonder waterkoeling :( altans niet hooger als 2,5Ghz

de winchester die ik nu heb heeft 2,4Ghz op 1,4volt 34 grade en is super stabiel maar ja ik kan hem niet hooger clocken vanwege het geheugen van mij :(
nou nou ..

Ik heb ook een clawhammer gekregen maar ben er prima tevreden over .. stabiel op 2570 Mhz op lucht en 1,5 volt ... lijkt mij prima .....

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het gaat denk ik zeker om het principe: je koopt een winnie, krijgt een teruggeclockte 3500+ Clawhammer. Is misschien niet bij iedereen onstabiel, maar toch niet helemaal correct van de winkel. Als er voor de rest geen problemen mee waren had je m misschien kunnen houden, maar ach, nu weet je iig zeker dat je een winnie krijgt. Datgene wat je gewoon besteld had...
Pagina: 1