Toon posts:

Router, Switch of Hub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, wij zitten achter 2 routers, het is gewoon zo, maar die 2de router is niet helemaal goed.
als ik steam start en een server wil joinen loopt de ping op tot 2000. laat ik de 2de router weg, en stop de kabel rechtstreeks in mn pc, dan is er niks aan de hand. poorten geopend enzo
dus die 2de router(sweex broadband, zon goedkope) wil ik vervangen, maar door wat? wat is jullie voorkeur. ik zat aan een linksys router te denken, maar ik heb ook goede verhalen gehoord over een switch.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 00:43
Ik heb sinds kort een Asus WL500G aangeschaft, en deze werkt helemaal perfect! Met 3 pc's op inet, geen enkele lag, en de downloadspeeds zijn nog altijd subliem!

En als je de wan gewoon in je andere router prikt moet t volgens mij prima werken hoor!

[ Voor 24% gewijzigd door F-Tim op 25-04-2005 17:49 ]

Wanna play?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
persoonlijk: adsl modem/router =dmz=> gateway => switch => pc's

maar ik denk toch dat je dit zelf zult moeten uitzoeken. wat mijn voorkeur is (of die van welke andere tweaker dan ook) is niet van belang, het gaat om jou voorkeur!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28
Hoe ziet jouw situatie eruit? Hoeveel PC's :?

Als je genoeg LAN poortjes over hebt, zou ik eerst proberen of het niet kan zonder (router LAN) -> (router WAN) -> (router LAN) -> PC, maar (router LAN) -> (router LAN) -> PC. Dus ipv de kabel op de router naar het WAN poortje op de 2e router te trekken, de kabel in een LAN poortje van die 2e router te stoppen. (wel de DHCP en evt. andere opties/mogelijkheden op die 2e router uitschakelen :) )
Als je toch iets nieuws wilt kopen, zou ik voor een switch gaan. Dan heb je geen last meer van router - router situatie. Dit kan veel problemen oplossen. Je hebt die 2e router namelijk niet echt nodig. toch?

let the past be the past.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Met mijn geringe kennis over netwerken, weet ik wel dat een router toch gewoon zelf contact maakt met het net. Als je alle router opties uitzet, en je hebt een 4-poorts router, hou je dus eigenlijk een soort van switch/hub over. Nu hebben wij thuis een hub, maar een switch werkt efficienter (zie de NT faq). Ik zou dus als advies geven: router -> switch -> (meerdere) pc's. Dan heb je volgens mij de minste lag enzo.

Verwijderd

Topicstarter
ok, laatste domme vraag, maar had het nog niet gevonden:
een router verdeeld de snelheid alleen als je het nodig hebt, dus als je 2 pcs hebt, 1 is aan maar doet niks, de ander download, dan geeft hij de ander de volle snelheid van de verbinding.
het is dus niet zo dat je 4000kbps internet hebt, en dat verdeeld word in 2000 en 2000.
maar als je wel 2 pcs aan het downloaden hebt, verdeeld hij wel zo veel mogelijk de snelheid.

is dit ook zo bij een switch? wordt de verbinding "vast" verdeeld, of "los"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 08:47 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Reptile209

- gers -

Een switch (met uitzondering van hele dure Cisco's die manage-baar zijn) geeft gewoon pakketjes door zo snel als de belasting hem dat toelaat. Dus die zou geen invloed mogen hebben op je internetsnelheid.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

ik zou voor een switch kiezen, een router aan een router knopen wil nog wel eens om problemen vragen of een router met ingebouwde switch met een poortje of 5 oid.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Misschien ook even slim om te controleren of beide routers jouw snelheden wel aankan.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
Inderdaad gewoon een switch kopen, router + router is imho nogal overbodig, want waarom zou je dubbel willen natten :)? Verder verdelen de routers de hoeveelheid traffic op mac adres en niet op ethernet port basis (sommige wel), het heeft dus totaal geen zin om nog een router erbij te knopen dit doet router1 wel voor je.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen verstand van switches, is deze wat?

Linksys EZXS55W EtherFast 5 poorten 10/100Mb??

23 euro

# 5 Port 10/100 Autosensing Poort zowel Half als Full Duplex Modes
# Switched 10/100 Ports Run at 10Mbps, 20Mbps, 100Mbps, up to 200Mbps

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 10:21 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
Ja hoor, voor huis tuin & keuken gebruik meer dan genoeg :).
Pagina: 1