Toon posts:

Inkorten hoofdtelefoon snoer sony MDR-v300

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een sony MDR-v300 studio monitor headphone gekocht. Geluidkwaliteit etc is ok. Het probleem is echter dat de koptelefoon een snoer van 3 meter heeft. Aangezien ik hem wil gebruiken in combinatie met een mp3 speler is dit niet zo handig.

Oprollen, dubbelvouwen vastbinden met een tie-rap allemaal niet echt fijne oplossingen. Nu wilde ik de draad dus gaan inkorten met behulp van een schaar en soldeerbout. Ik krijg van verschilldende bronnen echter te horen dat de draden die worden gebruikt een bepaalde coating hebben waardoor deze draad niet goed is in te korten/ solderen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het solderen van dit soort kabels? Is het inderdaad onmogelijk met behoud van de geluidkwaliteit?

Andere oplossingen zijn ook welkom..

Grtz Melvin

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik denk dat het zeer moeilijk gaat worden om het in te korten zodat je een net kort snoer overhoudt zonder al te veel kwaliteit van het geluid te verliezen. De draden zijn nogal fijn en echt lekker gaat dat niet. Het is niet onmogelijk, maar ik ben er geen voorstander van. Ik zou een andere koptelefoon kopen, maar ik neem aan dat dat niet je intentie is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee een nieuwe kopen is inderdaad niet de bedoeling.

Ik zat zelf te denken om het op de juist lengte af te knippen en daar vervolgens een nieuwe jack plug op te solderen. Dit moet opzich wel netjes gaan denk ik. Alleen wat doe ik met die coating??

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, vergis je niet in die kabel. De aders die erdoor lopen zijn vaak erg dun, en geisoleerd dmv een soort verf, dus zomaar solderen gaat niet. Als je deze verf wil verwijderen kun je dat met vuur proberen, maar dan nog is de draad zo dun dat hij hieraan kan wegsmelten (zelf gehad bij gasfornuis).
En dan zou ik nog uitkijken met de plug. Ik zou ervoor zorgen dat deze niet alleen door de aders met de rest van de kabel is verbonden, zorg dat hij ook 'houvast' heeft aan de isolatie. Omdat de draad zo dun is zou hij anders gemakkelijk breken.

Verwijderd

Het is al een beetje een oud topic, maar toch wilde ik nog wel even melden dat ik de Sumajin SmartWrap Earphone Cord Manager heb gevonden. Dit is misschien een makkelijke oplossing voor je probleem, zonder gesoldeer ofzo.

Is er trouwens iemand die weet of deze dingen of een alternatief in Nederland verkocht worden?

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Plugje kopen, netjes solderen, de klemmetjes van het plugje om de mantel klemmen en dan moet dat echt wel lukken hoor.
Als je fatsoenlijk soldeert hoor je echt geen vershil!

/edit
Beetje jammer dat ik voor niets antwoord, aub geen topics kicken maak liever zelf eentje aan.

[ Voor 24% gewijzigd door JuuL20 op 28-11-2005 20:41 ]

Pagina: 1