Toon posts:

Inbelverbinding zonder modem in server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haha ok sorry voor de onduidelijkheid. Ik zal het even opnieuw proberen uit te leggen.

De situatie is als volgt aangesloten.
1 Server met microsoft small business 2003 geinstalleerd.
4 Werkstations met allemaal XP draaiend.
Deze pc's zijn aan elkaar gekoppeld via een netwerk met daartussen een router.

Wij hadden een werkende ADSL verbinding alleen deze is neergehaald door bepaalde redenen. (om verhaal even korter te maken). Nu konden ze ons een lan connectie aanbieden. Dit was internet waar je wel voor elke minuut betaald. Er zit alleen geen modem in de server of andere pc.

Nu hebben wij voordat wij ADSL kregen ook inbelverbinding gehad met dezelfde situatie als hierboven beschreven. En wij konden gewoon internetten via inbelverbinding met alle pc's. Volgens mij is er geen modem ofzo uit gehaald. Maar er zit daarnaast ook geen telefoonaansluiting bij de server. Dus is er een mogelijkheid om dus inbelverbinding werkend te hebben zonder een modem in de PC's te hebben? (volgens mij namelijk niet:S) Maar ik zou haast gaan denken van wel omdat de situatie in mijn optiek niet is veranderd en in het verleden wel heeft gewerkt.

Hopelijk is het nu wat beter duidelijk en kunnen jullie me helpen.

Verwijderd

Inbelverbinding met bijv. een ISDN-router misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Inbelverbinding via ISDN router dat zou eventueel een mogelijkheid zijn geweest ja. Want wij hadden er een vigor draytek 2200 tussenhangen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan een ISDN router de taak opzich nemen om als inbelmodem te verbinden dan? Dan weet ik alleen niet hoe ik alles moet aansluiten want volgens mij hadden wij tussen de draytek en de server ook nog een hub zitten. Maar nu vraag ik me af of deze wel nodig is geweest.

Ja je hebt gelijk van de EDIT knop excuses. Nu snap ik eindelijk hoe het systeem heeft gewerkt bij ons bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 20:30 ]

Verwijderd

Natuurlijk. Een ISDN-router belt in en route tussen het netwerk en de ISDN-verbinding. Vanaf de ISDN-router is er dus ook een ethernetverbinding naar je server. Daar kan dus ook een hub tussen zitten of wat dan ook.

Oh, en gebruik de editknop om je bericht te editten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. Drie replies achter elkaar is echt te gek.

Verwijderd

Als het maar voor een aantal weken is waarom ga je dan een (jaar?)contract afsluiten bij Tiscali? Het enige voordeel dat ik zie is dat je een vast IP adres krijgt. Ik zou zeggen pak die Draytek er weer bij en maak een accountje bij één of andere gratis provider, bij voorkeur een die ook 128Kbit doet zoals bijvoorbeeld TMFWeb.
Pagina: 1