Toon posts:

[Algemeen] Software die GUI kan simuleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een kromme omschrijving, maar kan geen betere bedenken.

Ik ben op zoek naar bepaalde software waarmee je GUI kunt simuleren. Bijvoorbeeld het menu van een router met alle instellingen etc.

Voorbeeld in real life:
Je moet wat instellingen doorlopen in een router over de telefoon. Dit gaat allemaal wat makkelijker als je zelf het menu ook voor ogen hebt.

Nu heb ik een tijd terug op de nieuwsgroepen volgens mij een programma gezien die dit mogelijk kan maken m.b.v. screenshots.

Nu is mijn vraag, is er software waarmee ik de menu structuur van routers of wat dan ook kan kopieeren, mocht er een storing zijn dat ik het ook erbij kan pakken ter ondersteuning.

Hopelijk snappen jullie een beetje wat ik bedoel :o

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn wel GUI uitleg hulp programma's zoals bijvoorbeeld camtasia Is dat niet heel aardig om te gebruiken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het menu van een router is meestal via de browser aan te passen (telnet kan ook, maar dat wil ik niet over de telefoon uitleggen :D). Een webpagina kun je gewoon opslaan door in je browser naar file -> save as te gaan. Die pagina kan je dan vervolgens weer oproepen op je laptop ergens anders. Net even getest en dat werkt niet volledig.

Dit is echter maar gedeeltelijk een oplossing voor je probleem, omdat niet alle menu's in html zijn gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door dr snuggles op 25-04-2005 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:24:
Er zijn wel GUI uitleg hulp programma's zoals bijvoorbeeld camtasia Is dat niet heel aardig om te gebruiken?
Nee eigenlijk niet, je kunt hiermee wel goeie video's mee maken.

Wat ik bedoel is dat je een web browser van bijv een router op je pc hebt staan en een klant belt dat die een firewall entry erbij wilt hebben of een nat entry.

Nu is het handig om d.m.v. van een programma wat ik dus zoek om een soort cloon te maken zodat ik de stappen kan uitvoeren samen met de klant. Ik op de cloon en de klant gewoon op de werkelijke router.

-edit-
http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html
Bij 2.2 Rule Summary daar kun je dus interactief met de opties werken. Eigenlijk op de hele pagina wel maar zo zou er een programma moeten zijn die dus de hele router configuratie kan simuleren/maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is blijkbaar een te vage omschrijving :Y)

-edit-
Zeer domme suggestie.
Het "rippen" van de pagina voor offline gebruik bijv. werkt helaas niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 09:06 ]