Toon posts:

Help? Inbelverbinding werkend krijgen op het werk:S??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Door omstandigheden is onze ADSL verbinding afgesloten en moeten wij het aankomende weken met een lan verbinding (maar dit is wel betalen per minuut) doen. Alleen krijg ik deze niet geconfigureerd.

We hebben 1 server met microsoft small business edtion 2003, en 4 werkstations. Ik heb op de server een nieuwe verbinding aan proberen te maken maar deze krijg ik niet werkend doordat er geen modem in zit. Nu is het hele gare dat wij dus wel internet hebben gehad via een inbelverbinding vanaf dezelfde plaats waar de server nu staat en toen werkte het wel.

Weet iemand hoe ik deze verbinding op alle pc's toch werkend kan krijgen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen PLEASE!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
een inbelverbinding zonder modem??? Dat gaat natuurlijk niet lukken he, waar wil je je telefoonlijn dan op aansluiten?

Bedoel je nu eigenlijk inbellen of een vpn tunnel? Dat laatste gaat niet werken als je geen adsl hebt, de eerste niet zonder inbelmodem...

[ Voor 56% gewijzigd door Rac-On op 25-04-2005 16:49 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Reptile209

- gers -

Ik kan er ook geen chocola van maken. Begrijp ik je goed als:
* je een server hebt met MS SBS 2003 en een inbelmodem
* een telefoonlijn om tijdelijk per minuut in te bellen
* een ADSL-verbinding die het tijdelijk niet doet
* 4 werkstations
:?

Dan is het makkelijk: maak op je server een inbelverbinding aan en zorg dat die gedeeld wordt (met windows ICS of andere router-software) naar je werkstations.
Als bovenstaande niet klopt, adem dan eens rustig in en uit, en vertel wat er wèl aan de hand is ;).

Zo scherp als een voetbal!

• Rac-On
  • Niet online
Reptile, je ziet het zinnetje "doordat er geen modem in zit" over het hoofd, dat is waar ik het niet meer snapte ;)

rustig ademen en het verhaal duidelijk noteren lijkt me wel een goed advies voor de ts-er

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Reptile209

- gers -

rac-on schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:02:
Reptile, je ziet het zinnetje "doordat er geen modem in zit" over het hoofd, dat is waar ik het niet meer snapte ;)

rustig ademen en het verhaal duidelijk noteren lijkt me wel een goed advies voor de ts-er
;)
Nu is het hele gare dat wij dus wel internet hebben gehad via een inbelverbinding vanaf dezelfde plaats waar de server nu staat en toen werkte het wel.
Daar was ik de rest ook kwijt... zag het zinnetje over ontbrekend modem wel... maar ik vraag me nu af of "op dezelfde plaats" dezelfde tafel is, maar een andere server, of ook dezelfde server + hardware. 8)7

Zo scherp als een voetbal!

• Rac-On
  • Niet online
Reptile209 schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:05:
[...]

;)

[...]

Daar was ik de rest ook kwijt... zag het zinnetje over ontbrekend modem wel... maar ik vraag me nu af of "op dezelfde plaats" dezelfde tafel is, maar een andere server, of ook dezelfde server + hardware. 8)7
_/-\o_ @tafel
Maar vandaar dat ik me afvroeg of het de vorige keer niet over een vpn ging, want windows maakt al een tijdje niet meer zo'n onderscheid tussen een vpn en een inbelverbinding...

Anyway, 't is wel gezellig zo, samen raden wat de TS bedoelt, maar het lijkt me toch een goed idee alstie het zelf ff uitlegt. :Y)

Verwijderd

Ik stel voor dat je even opnieuw begint en een *duidelijk* verhaal neerzet over wat je hebt en wat nou precies je probleem is. Hier kan niemand iets mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.