Toon posts:

Dual DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yow,

Ik heb sinds een jaartje een gigabyte 1000-g moederboard, en alles werkte top.
Na ongeveer een half jaar kreeg ik problemen met mijn Dual DDR.
ik heb 2x Samsung 512mb pc3200 erin hangen, en verder niks veranderd, zowel hardware matig als settings in de bios.
Ik heb alle hardware al los gehaald, en het probleem blijft, en het resetten van de bios helpt ook niet.

Zodra ik mijn geheugen op dual DDR doe, dan staat het aantal geheugen meteen in beeld bij het opstarten, en telt hij niet.
Zodra ik hem op single channel doe telt hij netjes het aantal geheugen op ( je ziet hem tellen ) en dan geeft ie aan DDR runs at dual channel...

Hoop dat iemand weet wat het problemee is want ik kom er niet meer uit.

Greetz

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan memtest86 gebruiken om je geheugen te testen.

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 00:10
maar uhm merk je ook dat je pc langzaam wordt of instabiel, want mja hij telt nie so?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

de bridge die je dual aanstuurt werkt niet meer goed lijkt me, of je ram is niet goed maar dat denk ik niet

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat tellen boeit echt niet hoor :P

Maar als je zeker wilt weten of je geheugen het nog goed doet kun je idd het beste Memtest draaien, zoals madmurk ook aangeeft :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
mja mijn pc valt veel uit... in 1 tik klapt ie uit, maar heb een sweex voeding dus dat kan het ook nog wel is zijn >:)

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:44:
Dat tellen boeit echt niet hoor :P

Maar als je zeker wilt weten of je geheugen het nog goed doet kun je idd het beste Memtest draaien, zoals madmurk ook aangeeft :)
ik heb geheugen van een maat van mij getest, en die werkt ook niet op dual, en wel weer op single

als ik met hwinfo32 of met everest kijk vind hij alleen DDR op row 0 en niet op row 2, waarschijnlijk zal dit ook het probleem zijn, maar waar komt het vandaan en hoe is het te fixen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 17:02 ]

Pagina: 1