Ik heb gezocht en veel informatie gevonden en de FAQ doorgelezen, maar nog een kleine vraag over welke kabels ik waar in moet stoppen. Ik heb twee PC's, waarvan 1 (W2k) verbinding heeft met het internet. Ik kreeg de tip, omdat ik al een hub heb, om die er tussen te stoppen, zodat ik geen crosscable nodig heb.
Maar is dit wel waar? Ik krijg geen verbinding tussen beide computers. De setup is nu zo:
Het lampje van NIC2 -> hub brandt niet, maar de netwerkkaart doet het in ieder geval (net gekocht, door windows gevonden, etc.)
Ik vraag me overigens ook af of ik de uplink nodig heb. Moet de kabel van NIC1 in de uplink of in een willekeurige poort?
Maar is dit wel waar? Ik krijg geen verbinding tussen beide computers. De setup is nu zo:
code:
1
2
3
| modem -> PC1 NIC1 PC1 NIC2 -> hub -> PC2 (allemaal normale UTP-kabels, geen cross) |
Het lampje van NIC2 -> hub brandt niet, maar de netwerkkaart doet het in ieder geval (net gekocht, door windows gevonden, etc.)
Ik vraag me overigens ook af of ik de uplink nodig heb. Moet de kabel van NIC1 in de uplink of in een willekeurige poort?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 16:45 ]