Toon posts:

[Netwerk] Super traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server bak (k6-2 300mhz, 256ram) met windows 2k3 enterprise er op geinstalleerd, daar zitten 3 netwerkkaartjes in, waarvan 1 verbonden is met een computer met windows xp (2ghz,512ram)

Bij de verbinding staat dat het netwerk loopt op 100mbit/s, het loop echter met een kbeetje of 1000 per seconde, zowel via ftp als windows file sharing. Ik heb geprobeerd beide netwerkkaarten op auto te zetetn, en geforceerd op 100mbit duplex alswel half duplex. Ik heb meerdere netwerkkaarten geprobeerd (3com, realtek, onboard asus). Het maakt allemaal niet echt uit.

Het zou eventueel nog aan de processor kunnen liggen, het is maar 300mhz, en idd als ik hem overklok naar 375mhz, loopt het iets sneller (1300kb/s). Maar ik ken mensen met een p1 die nog wel een megabitje of 5 halen in hun netwerk. Dus er is nog iets anders..

Het proggie NetIO (snelheid meter) geeft een snelheid van ongeveer 1800 kb/s aan.

Wat heb ik over het hoofd gezien? behalve dat de kabel nog brak kan zijn?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die K6 draait verder wel goed? Harddisks gebenched (DMA! hoewel dat niet *zoveel* performanceverlies zou moeten geven)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de k6 draait prima voorderest, de hard disk is niet super snel maar haalt ongeveer 20mb/s
En staat op dma :d

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 16:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:31:
Ik heb hier een server bak (k6-2 300mhz, 256ram) met windows 2k3 enterprise er op geinstalleerd,
hoeveel geheugen heeft w2k3 in gebruik?
(welke services draaien er allemaal op de server...)

256Mb is een beetje weinig voor een server imho - kan wel genoeg zijn als alleen maar filesharing gebruikt wordt. echter als ook sql,exchange etc op de server draait heb je en probleem.

Verder:
hoe is de antivirus geregeld ?
kan zijn dat virusscanning op de server of werkstation alles vertraagt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:04 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zitten er nog meer onderdelen in je netwerk? Zoals switches, hubjes, andere ongein?

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik hik ook al een tijdje tegen soortgelijke problemen.

Heb eerst ook met een soortgelijk systeem (amd k6 233) een opstelling gemaakt.
En als het er op aan kwam wil dat systeem niet sneller als 1 mb/s

Ik heb inmiddels een ander systeem amd xp 1900
Onboard netwerk kaart haalt een 3 a 4 mb/s op schijven die in (software matige :'( ) raid 5 zitten.
terwijl ik toch meer zat te hopen op snelheden van rond de 12 mb/s en hoger.

Iemand die aan kan geven waar de bottleneck zit mbt het opzetten van een fileserver.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:19
Tsja, win2k3 op een k6-2-300 lijkt mij geen goed idee.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 20:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat voor netwerkkaarten zitten er in het systeem.
Zijn dit de 13-in-een-dozijn-ne2000 compaitble / RealTec dingen van een 10,-.. Of zijn het server kaarten, met DSP onboard.

Indien (en waarschijnlijk) de eerste, dan moet je er rekening mee houden dat de systeemprocessor belast wordt met het doorsturen van data. Op dat moment is een K6-2 @ 300Mhz nou niet echt een joeppie proc als je er W2k3 op draait.

IIg kan je eens kijken naar de nieuwste drivers voor de netwerkkaarten, en controleer ook of er niet 2 netwerkkaarten IRQ's delen met elkaar of andere apparaten.

Eventueel kan je eens testdraaien met bijvoorbeeld: Een FreeSCO diskette. Dat is zo'n heel lightweight stukje router software. En kijk eens wat dat qua performance doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:01:
[...]

hoeveel geheugen heeft w2k3 in gebruik?
(welke services draaien er allemaal op de server...)

256Mb is een beetje weinig voor een server imho - kan wel genoeg zijn als alleen maar filesharing gebruikt wordt. echter als ook sql,exchange etc op de server draait heb je en probleem.

Verder:
hoe is de antivirus geregeld ?
kan zijn dat virusscanning op de server of werkstation alles vertraagt.
Tja server is misschien een groot woord, er draait een webserver op (apache), mysql, voorderest routerd hij het internet naar de andere pc's. En hij download snachts nog. Dus opzich is die 256 mb niet het probleem.. Er zit geen antivirus op de server, op dit werkstation wel, maar ook als het uit staat, is het even traag.
jk_warrior schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:12:
Zitten er nog meer onderdelen in je netwerk? Zoals switches, hubjes, andere ongein?
Nee, helemaal niets (behalve de kabel :P)
zetje01 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:21:
Tsja, win2k3 op een k6-2-300 lijkt mij geen goed idee.
Achja het draait niet verkeerd hoor, ik bedoel er komen geen 100mensen per seconde op mijn website ofzo.
CyberJ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:38:
Wat voor netwerkkaarten zitten er in het systeem.
Zijn dit de 13-in-een-dozijn-ne2000 compaitble / RealTec dingen van een 10,-.. Of zijn het server kaarten, met DSP onboard.

Indien (en waarschijnlijk) de eerste, dan moet je er rekening mee houden dat de systeemprocessor belast wordt met het doorsturen van data. Op dat moment is een K6-2 @ 300Mhz nou niet echt een joeppie proc als je er W2k3 op draait.

IIg kan je eens kijken naar de nieuwste drivers voor de netwerkkaarten, en controleer ook of er niet 2 netwerkkaarten IRQ's delen met elkaar of andere apparaten.

Eventueel kan je eens testdraaien met bijvoorbeeld: Een FreeSCO diskette. Dat is zo'n heel lightweight stukje router software. En kijk eens wat dat qua performance doet.
Netwerkkaarten zijn idd allemaal vrij goedkoop, heb ook voor allemaal de drivers van de fabrikant er voor geinstalleerd, het maakt niets uit. Idd de bottleneck zit bij de cpu, 100% load op het moment van overdracht. Maar ik vind 1mb/s _erg_ weinig ook al is het maar een k6-2 300mhz.

FreeSCO zou ik idd kunnen testen, ware het niet dat de diskettecontroller niet meer werkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Na een reinstall, met een slomere oude hd, werkt het nu wel goed, haal nu ongeveer 6 mb/s. Ik hoef denk ik ook niet meer te verwachten van mijn k6 :D
Pagina: 1