Toon posts:

Computer sloom waardoor :S

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd veel last van dat mijn computer zo sloom is,
het duurt 5min voordat hij opstart. Maar dat is niet het probleem. Dat kan ik veranderen door de instellingen. Maar verder laait hij internet en alles heel sloom. Hij kan nie eens mee Dreamwever + photoshop en nog wat muziek progs naast elkaar draaien. Ondanks dat hij dat vroeger wel kon.
Ik doe alles om mijn computer te beveiligen
* zone alarm
* Firewall windows sp2
* ad aware se
* norton antivirus prof. 2004

Tjah, als dat niet genoeg is om internet te beveiligen. :X

Dus ik dacht mischien aan: Alles eraf te gooien en op nieuwe windows installeeren. Of zijn er andere optie's :?

En hoe kan ik dan veele backups maken, want er moet veel op.

Of moet ik het anders aan pakken. En wat is de oorzaak ?
512 MB werk geheugen
160 GB gewoon geheugen
daarvan nog bekant 90 GB over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:22

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Draai anders Hitman pro eens. DIt haalt veel meer uit dan Ad aware.

ga ook eens naar start -> uitvoeren -> msconfig en kijk dan bij opstarten wat er allemaal wordt opgestart. Alles wat je niet kent of niet boeiend vindt moet je uitvinken.

[ Voor 49% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-04-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antivirus wel up-to-date? Zo niet, dan kan het die leuke nieuwe worm zijn die ineens overal opduikt.

En 512 MB voor DreamWeaver en Photoshop en wat muziekprogjes kan wellicht toch wat aan de lage kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Laat even de rest van de specificaties van je pc weten als je wil :).
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:33:
Antivirus wel up-to-date? Zo niet, dan kan het die leuke nieuwe worm zijn die ineens overal opduikt.

En 512 MB voor DreamWeaver en Photoshop en wat muziekprogjes kan wellicht toch wat aan de lage kant zijn.
Met 512 MB kun je DW en PS prima naast elkaar draaien, ténzij je veel andere 'rotzooi' aan hebt staan. Norton gebruikt ook vrij veel resources.

[ Voor 78% gewijzigd door ACID-dude op 25-04-2005 16:35 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 01:05
maak is een keer een screenshot van de processen die in je taakbeheer staan. daar staat soms zooi in.. die je met start-->run-->msconfig kunt uitzetten..

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 13:03
zet norton eens uit, scheelt een hoop ram geheugen

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:30:
Ik doe alles om mijn computer te beveiligen
* zone alarm
* Firewall windows sp2
* ad aware se
* norton antivirus prof. 2004
Woot mischien wat minder antivirus ed op de achtergrond draaien lol. Routertje met firewall + antivirus lijkt mee een betere optie. En dan af en toe scannen met adaware. Twee firewalls is zowieso onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
SP2 met virusscanner (AVG supper en gratis) is meer dan genoeg :)

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 20:41
Norton word je pc echt supertraag van O-) Zoek is naar een alternatief zou ik zeggen. :Y)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 15:22
AVG denk ik?
Maar ik denk inedrdaad dat juist datgene dat je allemaal veiliger laat surfen, je pc voor een belangrijk deel trager maakt. Zeker norton...
Anti-spyware hoeft niet constant te draaien inderdaad. Gewoon eens in de zoveel tijd (maand, 2 maand) de boel even afscannen.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ik gebruik ook AVG met een router als firewall. Werkt perfect keb nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je ziet :X 8)7 staat alles aan gevinks bij opstarten
http://tviltje.tv.funpic.org/opstart.JPG

Maar ik weet niet precies wat ik weg mag klikken.

Wat raden jullie nog meer aan.
Om me computer weer snel te krijgen, want zo werkt het niet echt meer. Ook heb ik Kazaa er nog opstaan. Dat haal ik eraf, en zet er een ander prog voor in de plaats. Maar welke is goed voor muziek? Welke gebruiken jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
can't see the pic :S mja tis ook nie verstandig om te gaan kloten met msconfig, maar ik weet meestal wel wat shit is en wat niet, je kan ook op google zoeken naar dingen die je niet vertrouwd, ik heb bv een keer dust.exe gehad, gewoon een keer googlen en je vind meteen dat het shit is.

[ Voor 88% gewijzigd door ToasterxD op 25-04-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:44:
Dat haal ik eraf, en zet er een ander prog voor in de plaats. Maar welke is goed voor muziek? Welke gebruiken jullie
Crimineel

btw wat je wel en niet weg mag klikken is wel te vinden met google of mischien ook wel in de search. Je kan iig alle services opzoeken met google.

En pas die pic ff aan...

[ Voor 28% gewijzigd door Omebas op 25-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt overduidelijk last van een spyware probleem!

http://www.hitmanpro.nl/
Draai dit maar eens, die gooit (bijna?) alle troep eraf...

Als het klaar is kun je een log zien van alles wat er op stond wat er niet thuishoorde, je zult misschien wel schrikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ten eerste zou ik norton eraf gooien.. opzich een goede virusscanner maar maakt je pc zeker trager.. probeer NOD32 eens.. :7
Laat Hitmanpro eens draaien..
en je kan een tweak programma gebruiken.. >:)
Overigens moet 512MB toch genoeg zijn.. tenzij je allemaal andere zooi op de achtergrond hebt draaien.. en als alternatief voor kazaa zou ik limewire pro gebruiken.. echt geweldig en geen spyware e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
en dan zal je pc ook een heel stuk sneller zijn :)

suc6 :D

DC++ is het best voor illegale shit :P

[ Voor 26% gewijzigd door ToasterxD op 25-04-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt zou ik zeker doen.

En hoezo Crimineel. Je mag toch Peer to Peer progs hebben :X of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
je bent pas strafbaar als je het laat uploaden, dus dat iemand het van jou upload :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, en dat klik ik altijd weg bij "deel" O-) dus ik ben niet strafbaar :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Topicstarter : dit hoort niet in Complete Systemen maar eerder in Software Algemeen. Ook zou ik als ik jou was eens gaan zoeken in de FAQ van Beveiliging en Virussen - daar staat ook een progje genaamd Hijack This bij. Die geeft je een rapport van wat er allemaal draait. Je zoekt daarvan de namen even op en mikt dan dingen weg in msconfig. Daar je hier vrij nieuw bent wist je het misschien nog niet - maar nu wel.

Als je plaatjes wilt laten zien, gebruik dan ImageShack. Je plaatje is nu wel zichtbaar als je de URL kopieert en er een spatie achtermikt, maar goed. Vragen over het beste p2p programma horen niet in deze thread thuis. Wat ik zo in ieder geval kan zien is dat iets als "S GREAT.EXE" daar niks te zoeken heeft.

Overigens heb je niet 160 gb "gewoon geheugen". Zo iets heet een harddisk. Die kan ook minder presteren als je al een lange tijd geen defragmentatie hebt uitgevoerd. Probeer de suggesties van hierboven eens, lees eens een paar FAQ's hier, en dan komt het vast wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 25-04-2005 17:05 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:33:

Je maakt een grapje hoop ik? 512 MB is meer dan zat om te shoppen, dreamweaveren, itunes, etc etc

[ Voor 10% gewijzigd door Matias op 25-04-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie matiasjansen. Allereerst zou ik even aan de gang gaan met die programmetjes, deze zullen wel de meeste rotzooi op kunnen ruimen. Mocht je dan nog steeds problemen hebben, kan je overwegen een topic te openen in Software Algemeen hierover, met een uitgebreide Hijack Thislog bijvoorbeeld. Op die manier weten wij ook waarmee we te maken hebben. :)

Overigens zijn discussies over p2p programma's in een hardwareforum niet echt gepast...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.