Projectie tv

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik heb al erg veel gegoogled.. maar ik snap nog steeds niet wat een projectie tv nu precies is. Het is in verhouding goedkoper dan een plasma en lcd tv. Maar is de kwaliteit net zo goed? en volgens een vriend van mij heb je er een beamer voor nodig :? klopt dat?

YorroY

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.mediamarkt.nl/...goed/beeld/projectie.php3

Tja 3e link op google geeft deze info :)
Lijkt me genoeg om te kunnen bedenken hoe het nu werkt ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Het is een scherm dat met een beamer van achteren in spiegelbeeld word belicht.
Je hoeft zelf geen beamer te kopen want dat zit al in de kast. Over de kwaliteteit weet ik niks af. Misschien moet je eens in de winkel gan kjken?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Het is een scherm met lampen erachter in drie kleuren. Deze projecteerd het beeld op een soort "doek" waardoor je wat kan zien. Het is een beetje het zelfde als een beamer maar dan wordt het van achteren geprojecteerd. De lampen moet je om de zoveeltijd vervangen en zijn relatief duur. Het nadeel van deze tv's is dat je geen zak ziet als je er schuin op kijkt en de kamer waarin je kijkt moet bij voorkeur donker zijn.

Het is een goedkope oplossing voor iemand die een grote tv wil.

Maar dit had je zelf ook wel kunnen vinden op google.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij projectie tv's zit inderdaad een soort beamer ingebouwd. Het 'witte scherm' is de vergelijkbaar met de achterkant van de beeldbuis.

Projectietv's hebben vaak een niet zo hoge lichtopbrengst (net als veel beamers) zodat je niet in de felle zon tv kan kijken. En verder heb ik meegemaakt dat de kijkhoek nogal laag is, waardoor je alleen goed kunt kijken als je min of meer recht voor de tv zit.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:20:
Het is een scherm met lampen erachter in drie kleuren. Deze projecteerd het beeld op een soort "doek" waardoor je wat kan zien. Het is een beetje het zelfde als een beamer maar dan wordt het van achteren geprojecteerd. De lampen moet je om de zoveeltijd vervangen en zijn relatief duur. Het nadeel van deze tv's is dat je geen zak ziet als je er schuin op kijkt en de kamer waarin je kijkt moet bij voorkeur donker zijn.

Het is een goedkope oplossing voor iemand die een grote tv wil.

Maar dit had je zelf ook wel kunnen vinden op google.
Heh.. mediamarkt:
Een van de grote voordelen is de hoge lightopbrengst zodat je ook bij daglicht kan genieten van het scherpe beeld.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al wat in de winkels gekeken, bijv bij de Saturn te Kleve (ja Duitsland) waar o.a. een mooie Samsung DLP achtergrond scherm staat. Beeld is prima en lekker groot, er is echter maar 1 groot nadeel en dat is de inkijk hoek: je moet echt recht voor dat scherm gaan zitten en ook bijv niet schuins van boven kijken. Maar als dat geen probleem is, heb je ook een fantastisch groot en mooi beeld. Kortom je moet zoiets eerst zien voordat je het kunt kopen.

Ter aanvulling: je hebt de "oudere" schermen met beeldbuizen, zoals de bekende Barco beamers. Maar tegenwoordig zijn er ook LCD en DLP achtergrondprojectieschermen. Vooral de DLP's krijgen goede recenties (maar ook daarvoor geldt dus de inkijkhoekproblematiek) De kast is dan trouwens ook niet zo groot als de beeldbuisachtergrondprojectietelevies.

de bekeken Samsung bij de Saturn te Kleve is dezelfde of soortgelijke als deze bij de Mediamarkt op de site vermelde Samsung SP-5-L7H (zie link in eerdere post)

[ Voor 39% gewijzigd door Quantor op 25-04-2005 16:29 ]

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

pff. echt onzin. ga maar eens naar een winkel toe. kan je het met je eigen ogen bekijken.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
het valt me ook op dat je bij projectie TV's altijd wat donkere hoeken hebt, ook als je er recht voorzit :)

zelf zou ik er nooit 1 willen alleen al om de beperkte inkijkhoek :)

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Sir_Killalot schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:45:
het valt me ook op dat je bij projectie TV's altijd wat donkere hoeken hebt, ook als je er recht voorzit :)

zelf zou ik er nooit 1 willen alleen al om de beperkte inkijkhoek :)
precies en tegenwoordig worden de lcd / plasma tv's zo goedkoop dat je beter daar naar kan kijken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uit de catagorie:
http://electronics.howstuffworks.com/projection-tv.htm

Dat staat gewoon op internet. Dat mensen niet snappen dat een projectiescherm geen projectieTV is kan ik niet helpen. Je vriend van je snapt het gewoon niet of jij kan het niet uitleggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.