[2003] Geen enkele geluidskaart werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05
Beste Mensen,

Voor een klant beheer ik een Windows2003 webserver (Dell Poweredge 1650) met een soundcard. Dit werkt helaas niet. Ik heb de volgende soundcards geprobeerd:

- Creative soundblaster Live!
- Sweex 4.1 kaartje (cmpci chipset)

Beide kaarten leken mij heel standaard, maar doen het niet. De soundservice is wel gestart en ik heb drivers van XP geinstalleerd.

Doe ik dingen die niet kunnen, of moet ik gewoon een andere geluidskaart zoeken?

Voor de duidelijkheid; ik gebruik 'm voor streaming doeleinden met een specifiek windows audio pakket. :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

heb je echt alle relevante services gestart voor audio? Als je in computer management kijkt zie je dan wel dat de soundcard succesfull installed is?? Krijg je nog vreemde meldingen in je eventviewer (system / application).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de Windows 2000 drivers al eens geprobeerd voor de kaarten? Ik heb zelf enige tijd 2003 op m'n desktop gedraaid bij gebrek aan meer machines. De Creative SB Live 5.1 kreeg ik met de XP driver toen niet draaiende, en met de 2000-driver wel.

Wat zijn de errors die in de event-logs gegenereerd worden? Wat krijg je bij de apparaatstatus voor foutcodes/meldingen? Hierover is ook best veel te vinden in bijvoorbeeld de grote 2003 als desktop-topics en met de search. Wat heb je allemaal al gevonden en geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 25-04-2005 16:21 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jep
Ik zie alleen windows audio service en die draait. Verder zie ik alleen de RDP soundcard, maar da's een local loopback lijkt me; niet mijn soundcard.

• jep
sanfranjake schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:20:
Heb je de Windows 2000 drivers al eens geprobeerd voor de kaarten? Ik heb zelf enige tijd 2003 op m'n desktop gedraaid bij gebrek aan meer machines. De Creative SB Live 5.1 kreeg ik met de XP driver toen niet draaiende, en met de 2000-driver wel.
Hier niet, bij de SBlive! lijkt alles te werken zonder errors en zegt 'ie altijd dat 'ie een driverfout heeft als ik audio afspeel.
Wat zijn de errors die in de event-logs gegenereerd worden? Wat krijg je bij de apparaatstatus voor foutcodes/meldingen? Hierover is ook best veel te vinden in bijvoorbeeld de grote 2003 als desktop-topics en met de search. Wat heb je allemaal al gevonden en geprobeerd?
De event logs zeggen niets (nooit, eigenlijk.. ;)) en bij apparaatstatus ook geen enkele foutmelding. Bij m'n mixer of sound (via controlpanel) staat alleen de RDP device.

Ik heb gegoogled en geGoTsearched, maar vond geen vergelijkbaar probleem of geen oplossing. Vandaar mijn topic.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:52
jep schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:40:
[...]

Hier niet, bij de SBlive! lijkt alles te werken zonder errors en zegt 'ie altijd dat 'ie een driverfout heeft als ik audio afspeel.

[...]

De event logs zeggen niets (nooit, eigenlijk.. ;)) en bij apparaatstatus ook geen enkele foutmelding. Bij m'n mixer of sound (via controlpanel) staat alleen de RDP device.

Ik heb gegoogled en geGoTsearched, maar vond geen vergelijkbaar probleem of geen oplossing. Vandaar mijn topic.
tik eens dxdiag in uitvoeren in en zet audio op full hardware acceleration misschien dat dat nog wat uitmaakt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RDP-sounddriver is alleen voor je sessie. Log eens in op de console (mstsc /console), en kijk eens wat je daar ziet. De eventlogs leveren bijna altijd erg nuttige, uitgebreide informatie over de aanwezige problemen.
De 2000-drivers al eens geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 21:39
Ik kan je vertellen dan een AC97 zeker werkt, mocht je een geluidskaartje gaan kopen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb dit andersom; mijn gewone geluidskaart werkt prima vanaf de console, maar zodra ik via RDP op mijn 2003 server inlog doet het RDP sound protocol het niet (en blijft geforceerd op mute staan; ook als ik dat de-activeer). Iemand hier misschien nog een tipje voor??

Ik dacht dus eerst ook dat het aan mijn geluidskaart lag, totdat ik op de console inlogde en toen wel gewoon geluid uit de speakers hoorde. Het vreemde is dat dat RDP audio protocol volgens mij zelfs zonder geluidskaart moet werken, dus waarom het hier nu niet meer werkt snap ik echt niet (en dat terwijl het voor de format allemaal prima werkte!!).

Wees consequent, maar niet altijd

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

sanfranjake schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:20:

Ik wil even een opmerking maken als je het niet erg vindt maar ik geloof dat Windows XP Drivers exact hetzelfde zijn als de 2000 drivers? of heb ik dat maar mis?... :+

//Creegfire

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Probeer eens wat af te spelen via direct play ipv direct x of andersom directsound kan het ook zijn, dat werkt soms wel en dan weet je tenminste dat je soundkaart en drivers het doen en het een windows anomaly is.
Verder word bij windows 2003 standaard idd de soundserver oid uitgezet, die moet je geforceerd aan zetten, probeer dat ook eens.
Pagina: 1