Toon posts:

[XP] Snel usb-apparaat op trage usb-hub aangesloten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst me notebook geformateerd en Windows XP pro sp1 er opnieuw opgezet,
Nu krijg ik bij het aanluiten een extern USB apparaat als me externe schijf de melding:

Afbeeldingslocatie: http://hosting.jdijkstra.com/overig/pictures/screen_USB.JPG

Maar ik heb in mijn Dell inspiron 5100 dus wel USB 2.0..
Nu denk ik als eerst aan driver probleem ofzo, en ik zie dus bij Windows apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://hosting.jdijkstra.com/overig/pictures/screen_USB2.JPG

Maar ik kan nergens drivers vinden die hij dus wel pakt, en ik vind op de drivers cd van dell ook nergens USB drivers of whatever.. Weet iemand wat het probleem is en of het idd aan de drivers ligt en waar ik die zou kunnen vinden?

bvd

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Mischien sp2 er op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zoizo, maar vroeger onder sp1 werkte het ook altijd..
En USB 2.0 zou toch zoizo ook gewoon onder sp1 moeten werken?

Verwijderd

Heb je al op de Dell site gekeken tussen drivers van je Laptop?
Hier zullen ze toch wel te vinden zijn, en anders is een mailtje naar hun toe zo gestuurd. :*)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
en wat antwoorde Dell toen je ze een mailtje stuurde met de vraag waar je hun usb drivers voor de Inspiron 5100 kon downloaden?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je ff 2x op dat vraagteken klikt en kiest voor drivers installeren.
kan die ze zelf vinden via internet, bij mij wel tenminste.
moet je er wel inet op hebben natuurlijk ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je toevallig in je BIOS of in je drivers geforceerd dat je USB op 1.1 snelheid hebt draaien? Als je BIOS naar zijn defaults is teruggezet (bijvoorbeeld door stroomuitval) dan kan dat zomaar :)
SP2 installeren zou je ook eens kunnen proberen, maar als ik naar je screenshot kijk lijkt het wel of de install van SP1 geen USB drivers mee heeft geinstalleerd....dus de install van SP2 kan dan zowieso geen kwaad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:36:
Heb je toevallig in je BIOS of in je drivers geforceerd dat je USB op 1.1 snelheid hebt draaien? Als je BIOS naar zijn defaults is teruggezet (bijvoorbeeld door stroomuitval) dan kan dat zomaar :)
SP2 installeren zou je ook eens kunnen proberen, maar als ik naar je screenshot kijk lijkt het wel of de install van SP1 geen USB drivers mee heeft geinstalleerd....dus de install van SP2 kan dan zowieso geen kwaad :)
Dan ga ik nu eerst ff SP2 installen, is ook handiger voor me wifi :).
En die drivers lijst op die Dell site word ik niet echt vrolijk van: :P

[ Voor 74% gewijzigd door sanfranjake op 25-04-2005 15:50 . Reden: lange lijst drivers verwijderd ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

USB == chipset dus....

Chipset
Intel Mobile Chipset

een van die 2.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eerst even bij Dell de juiste driverpakketten te bemachtigen, en installeer ook even SP2. Enig eigen onderzoek verwachten wel van onze bezoekers. Over deze gele vraagtekentjes is best veel te vinden. Deze hebben dan ook 99 van de 100 keer als ooorzaak dat de drivers niet geïnstalleerd zijn. XP SP1 zou standaard de meeste USB-controllers/hubs moeten herkennen.

Ik pas even de topictitel aan, zodat je OS vooraan staat. Ook maak ik van 'hup' even 'hub', omdat ik er vanuit ga dat je dat bedoelt :) Dat OS vooraan is in Windows Operating Systems verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt kunnen lezen. Neem de stickies altijd goed door voordat je je eerste post in een forum plaatst.

De lijst met drivers heb ik uit bovenstaande post even weggehaald, omdat wij niet de genen zijn die dejuiste drivers daar uit gaan plukken voor je. Ook maakt de post het topic wat lastiger om te lezen. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door over die regels :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Deze pagina dus?:
http://support.euro.dell....PNT_P4_5100&cat=27&os=WW1

edit:
Dit bericht was ik aan het typen in de tijd dat voorgaande post werd gepost. Nouja, toch nog een tweaker die zo lief is geweest voor TS om de juiste pagina (proberen) op te zoeken. :>

[ Voor 51% gewijzigd door Joen op 25-04-2005 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een instal van SP2 vond ie wel de drivers voor de USB control.
Nu werkt ie dus goed..

Tnx boys!

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Even iets anders... je moet dan de USB controller gewoon overnieuw installeren. Want SP1 installeert hem NIET automatisch dat moet je handmatig doen :) in ieder geval dat is bij mij altijd het probleem!!! zo had je het probleem ook al opgelost :)

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Resident schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:34:
Even iets anders... je moet dan de USB controller gewoon overnieuw installeren. Want SP1 installeert hem NIET automatisch dat moet je handmatig doen :) in ieder geval dat is bij mij altijd het probleem!!! zo had je het probleem ook al opgelost :)
N0pe, dat deet ie dus niet..
Hij wist gewoon nergens drivers vandaan te halen..
Pagina: 1