Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een auto met speciaal glas welke de GPS straling binnenhoud en een TomTom bluetooth navigatie systeem. Nu wil achter de vooruit spiegel een antenne hangen.

Ik heb de volgde verlengkabel gevonden voor de bluetooth GPS ontvanger van TomTom:
http://www.pdashop.nl/product/2482 (RF Actieve Externe Antenne (MC))

Echter dient deze op de buitenkant van de auto gemonteerd te worden. Dit wil ik echter niet.
Is het mogelijk om deze antenne te "slopen" en hem toch aan de binnenkant te plaatsen?

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Is het niet mogelijk om het verlengstuk bij je achteruit neer te leggen? Je kunt eens proberen met je bt-gps of ergens anders in je auto wel een goede fix kunt krijgen. Op deze manier hoef je niks nieuws aan te schaffen.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom slopen? Je kunt het dingetje toch ook ergens op de hoedenplank monteren? Of aan één van de zijruiten o.i.d?

Trouwens: sommige auto's (voornamelijk franse) met een wwv (warmtewerende voorruit) hebben links aan de bestuurderskant een 'uitsparing' in het raam voor het gebruik van tolwegen.

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Achterruit is een optie, echter wil ik hem het liefts op de voorruit hebben. Ik heb namelijk het gevoel dat de actuele positie altijd al achter je auto ligt op het moment dat ie die informatie geeft, zeker als je snel rijd.

Het is een Peugeot 307.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Volgens mij was de de consument gps nauwkeurig op 3 meter, dus zal het niet zoveel verschil maken of je hem bij de voor of achterruit plaatst.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Als de antenne achter de spiegel kan, dan kan de bluetooth GPS module dat ook..

dan hoef je alleen de voeding te verlengen zodat de module stroom heeft. de data gaat toch via bluetooth dus dat heeft geen kabel nodig

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je kunt de kabels bij de 307 erg eenvoudig langs de raamstijl en achter het dashboard wegwerken. Ik heb de kabels van mijn GPS-ontvanger op die manier geheel uit het zicht weggewerkt. Je ziet alleen de ontvanger en de Brodit-houder voor de pda.

Ik vraag me overigens af wat het nut is van een Bluetooth-ontvanger als je toch met antennes gaat werken. Voor vaste inbouw zou ik altijd kiezen voor een niet-draadloze ontvanger die je continu onder stroom laat staan (ook als de auto van het contact af is) zodat hij in de open lucht altijd een fix heeft.
Pagina: 1