Toon posts:

[XP] Bestand in nethood*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst wilde ik ivm ruimtegebrek iets uitpakken naar een uploadmap van iemands anders computer in het netwerk. Dit bleek allemaal goed te gaan, maar na afloop was er niks te vinden in die map. Nu blijkt dat dat bestand in de map nethood staat van mijn account van windows. Ik kan het bestand niet zien (verborgen bestanden worden weergegeven), maar aan de grote van de map te zien (circa 4,5 gb) moet ie dus wel daar zijn blijven hangen. Weet iemand misschien hoe ik dit ongedaan kan maken, ofwel het bestand verwijderen?

Ik gebruik windows XP proffesional, computers zitten in dezelfde werkgroep, met eigen IP adressen.

Alvast bedankt!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Misschien 'systeem bestanden verbergen' uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
geen succes....

in de nethood staan alle gedeelde mappen van alle computers in het netwerk. Ik had ergens gelezen dat nethood gewoon een kopie was van een andere map? Kan dit kloppen? Want dan moet ik ergens anders zoeken naar mijn verloren bestand.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit per het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
nethood zijn gewoon de laatste links naar een netwerk locaties, dat is de lijst die je vind als je je netwerk omgeving opengooit staan daar regelmatig links ( bv apps op server etc. )

Is geen echte map, enkel een "netwerk" shortcut!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik je FAT32 of NTFS op het doelstation? Misschien zou dat het kunnen zijn? FAT32 ondersteunt een maximale bestandsgrootte van 4 GB :) Wat heb je hier verder zelf al over gevonden? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Krijg je nog foutmeldingen te zien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
probeer anders een een take ownership of bekijk eens dat ze niet hidden ( view hidden folders, and system folders )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels al opgelost, bedankt voor de reacties.

Het bestand stond op mijn harde schijf, maar in de uploadmap van de andere computer. Het werd pas zichtbaar toen ik probeerde mijn gehele nethood te kopieren, om te kijken wat er dan zou gebeuren. Beetje vreemd maar wel opgelost.

Grtn
Pagina: 1