• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:16
Ik weet niet of ik het hier goed wegzet, maar het heeft veel met fotografie te maken.

Paint is terug. En hoe!.

Onder de naam Paint.NET is er een nieuwe versie van het gratis tekenprogramma uitgebracht die uitgebreide fotobewerkingsfuncties biedt. Paint is weer helemaal van deze tijd!
Paint: Iedere pc-gebruiker heeft het (het zit bijgesloten bij Windows), maar vrijwel niemand gebruikt het. Het stokoude tekenprogramma biedt daarvoor domweg te weinig functies en stamt nog overduidelijk uit het tijdperk van vóór de digitale fotografie.

Vernieuwing
Tijd voor iets nieuws vonden ze op de Washington State University en ze namen (in samenwerking met Microsoft) het programma onder handen. Dat resulteerde in een volwaardig teken/fotobewerkingsprogramma dat in niets meer lijkt op het oude Paint.

Je kunt er snel een afbeelding mee bewerken, maar ook veel geavanceerde functies en effecten zijn beschikbaar. Paint.NET werkt evenals professionele software met lagen die los van elkaar zijn te bewerken.

Effecten
De tien belangrijkste effecten worden meegeleverd, waaronder veelgebruikte bewerkingen als rode-ogen correctie, blur (onscherp maken) en sharpen (scherp maken).

Door middel van plugins is het aantal effecten uit te breiden. Deze programma-uitbreidingen kunnen van de Paint.NET website worden gedownload. Doordat de makers de broncode van Paint.NET hebben vrijgegeven zullen er in de toekomst ongetwijfeld steeds meer plugins beschikbaar komen.

Vereisten
Paint.NET werkt alleen onder de Windows-versies XP en 2000. Daarnaast is .NET Framework nodig. Deze Windows-uitbreiding wordt gedurende de installatieprocedure van internet gehaald als je hem nog niet op je pc hebt staan.

Hier te downloaden:
http://www.dedigitalerevo...du/paint.net/download.htm

Mvg Patrick

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

meuktracker: Paint.NET 2.1 beta 4 Dit is al lang bekend. B)

[ Voor 26% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-04-2005 15:18 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Geniaal!

Als het nu eens zo is dat het zelfs voor de n00bs te gebruiken is... Dat zou het helemaal afmaken. veel beginners pakken toch snel naar paint (om schreenshots mee te maken enzo).

Eens even kijken of het nog steeds zo gebruiksvriendelijk is :)

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:17:
Paint: Iedere pc-gebruiker heeft het (het zit bijgesloten bij Windows), maar vrijwel niemand gebruikt het. Het stokoude tekenprogramma biedt daarvoor domweg te weinig functies en stamt nog overduidelijk uit het tijdperk van vóór de digitale fotografie.
Dat slaat nergens op. Ik gebruik paint voor snelle tekeningetjes en wat licht pixel edit werk. Ik ken vrij veel mensen die paint daar ook voor gebruiken. Paint.NET is gewoon een simpelere versie van photoshop (en vergelijkbare producten)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik deze ook, en het is een ideale vervanging van Photoshop, voor de meest basic bewerking (meestal doe ik niet meer dan wat simpele bewerkingen).

En het is gratis, scheelt een slok op de borrel als je bijvoorbeeld naar de prijs van Photoshop kijkt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Paint heb ik in mn snelstartmenu staan. Ik bewerk er namelijk screenshots mee. Errug handig hoor.

Maar wel handig als het programma was meer dingen zou kunnen doen dan dat het nu kan.

Gadgets FTW!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is niet echt FG waardig dit, zo te zien was het op de FP ook al bekend :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.