Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT
"It's about time you showed up Fox!"
heb je wel goed de drivers verwijderd van de oude voordat je de nieuwe installeerde ?
verwijderen van oude : http://www.drivercleaner.net/
en de nieuwe : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html
ook weer je mobo drivers opnieuw geinstalleerdDaWit schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:23:
Ik heb de oude drivers verwijderd en de nieuwste drivers van internet gehaald (71.89 WHQL). Vorige week (voordat ik het idee had om een nieuwe kaart te kopen) heb ik mijn harde schrijf geformatteerd en winxp er opnieuw opgezet.
Ik ben nu op mijn werk, maar vanavond zal ik 3dmark installeren en draaien.
[ Voor 72% gewijzigd door chucky666 op 25-04-2005 15:27 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
precies en mijn systeem is nog een tikkeltje minder goed dan die van jou.. En hier heeft ie toch goed gedraaid. Zelfs Half-Life 2 en dat vergt bij mijn weten toch meer resources dan Stronghold 2.PilatuS schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:20:
opzich zou dit systeem voldoende moeten zijn om ieder spel te kunnen spelen, draai eens 3dmark om te kijken of die score wel klopt met een vergelijkbaar systeem
"It's about time you showed up Fox!"
Ik ben nu op mijn werk, maar vanavond zal ik 3dmark installeren en draaien.
[ Voor 15% gewijzigd door DaWit op 25-04-2005 15:24 ]
Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT
Ik had hetzelfde probleem toen ik van een 5200 naar een 9800 pro ging. Pas na een windows herinstall ging het goed
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Een overstap van een nVidia kaart naar een ATi kaart kan inderdaad een stukje lastiger zijn. Maar de TS geeft aan overgestapt te zijn van een FX5200 (wat uiteraard een prutkaart was) naar een 6600GT. Deze gebruiken beide de ForceWare drivers, in principe zou dit dus niet een heel groot probleem moeten zijn.rac-on schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:24:
vika wisselen impliceert wat mij betreft nog steeds het opnieuw installen van windows. En anders op zijn minste oude drivers netjes met driver verwijder tooltje weghalen en dan pas nieuwe installen. Vika drivers hebben de neiging niet netjes weg te gaan en de boel te blijven verzieken.
Ik had hetzelfde probleem toen ik van een 5200 naar een 9800 pro ging. Pas na een windows herinstall ging het goed
En Windows herinstalleren is natuurlijk een paardenmiddel
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

En ik heb 3dmark gedraaid en 6412 als resultaat.
[ Voor 21% gewijzigd door DaWit op 25-04-2005 22:28 ]
Ja, die heb ik van de Nvidia-site afgehaald (versie 5.10).MikeyMan schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:34:
Heb je de laatste moederbord (agp) drivers ook geïnstalleerd?
Probeer eens in de settings van de drivers -> Direct3D tab moet je hebben. Vsync op Forceren te zetten. En kijk of het helpt. Baat het niet, Vsync schaad ook niet.
Je systeem is namelijk RUIM voldoende om Stronghold 2 te spelen. Kijk ook even naar de settings in het spel. Begin even bij alles op Low Detail en een lage resolutie en kijk of het schokt. Voer het langzaam allemaal op en begint het te schokken -> 1 stapje terug. Hoewel jij het zeker op max moet kunnen draaien. Het is meer een test om te kijken of het spel bij de laagste settings ook schokt.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Waar kan ik de Direct3D tab vinden?cybersteef schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:40:
Probeer eens in de settings van de drivers -> Direct3D tab moet je hebben. Vsync op Forceren te zetten. En kijk of het helpt. Baat het niet, Vsync schaad ook niet.
Heb je de patch al geïnstalleerd? Dat zou moeten helpen... Bij mij in ieder geval niet, soit. Ga eens een kijkje nemen op www.stronghold-knights.com. Daar staat wel interessante info. Je kan ook een bug report naar Firelfy sturen! Ik denk dat ik dat ga doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 26-04-2005 13:52 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Rechtermuisknop op lege plek op je bureaublad -> Eigenschappen (nu bereik je Eigenschappen voor Beeldscherm) -> Tabblad Instellingen -> Geadvanceerd -> Nvidia Geforce Tabblad
en dan zul je links in de verschillende delen wel ergens Direct3D aantreffen.
Ik heb zelf geen Geforce maar ik weet wel hoe dat menu er uitziet dus vandaar. Zal wel kloppen denk ik zo.
Maar ik verwacht dat het weinig zal helpen. Omdat hierboven al bij een ander persoon ook is. Patch je spel en misschien verhelpen ze het op die manier een keer.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.