systeem upgrade vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Ik heb vorige week het spel Stronghold 2 gekocht. Toen bleek dat het spel erg schokkerig was, heb ik een nieuwe videokaart gekocht. Ik ging van een Asus Geforce2 FX 5200 naar een AOpen FX6600GT 128MB AGP DVI Tv-out. Nu is het spel nog steeds schokkerig en denk ik: "heb ik echt zo'n verkeerde keuze gemaakt? Of ligt het aan de rest van mijn systeem?"

Ik heb verder:
- K7N2 Delta 2 MS6570
- Athlon XP 2800+
- 512MB DDR
- 2x Maxtor, 7200 rpm, 40GB

Graag zou ik willen weten wat ik het best zou kunnen doen. Extra geheugen? Nieuw moederboard en processor? Weer andere videokaart (misschien kan ik hem nog ruilen)?

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je je computer wel eerst fatsoenlijk opnieuw geïnstalleerd toen je de nieuwe kaart erin hebt gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Misschien licht het aan wat oudere drivers? Probeer je video kaart drivers eens te updaten.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh een asus Geforce2 FX 5200 bestaat niet, het is of een gf2 of een fx5200 ;)
heb je wel goed de drivers verwijderd van de oude voordat je de nieuwe installeerde ?

verwijderen van oude : http://www.drivercleaner.net/
en de nieuwe : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html
DaWit schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:23:
Ik heb de oude drivers verwijderd en de nieuwste drivers van internet gehaald (71.89 WHQL). Vorige week (voordat ik het idee had om een nieuwe kaart te kopen) heb ik mijn harde schrijf geformatteerd en winxp er opnieuw opgezet.

Ik ben nu op mijn werk, maar vanavond zal ik 3dmark installeren en draaien.
ook weer je mobo drivers opnieuw geinstalleerd :?

[ Voor 72% gewijzigd door chucky666 op 25-04-2005 15:27 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
opzich zou dit systeem voldoende moeten zijn om ieder spel te kunnen spelen, draai eens 3dmark om te kijken of die score wel klopt met een vergelijkbaar systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
PilatuS schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:20:
opzich zou dit systeem voldoende moeten zijn om ieder spel te kunnen spelen, draai eens 3dmark om te kijken of die score wel klopt met een vergelijkbaar systeem
precies en mijn systeem is nog een tikkeltje minder goed dan die van jou.. En hier heeft ie toch goed gedraaid. Zelfs Half-Life 2 en dat vergt bij mijn weten toch meer resources dan Stronghold 2.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
Ik heb de oude drivers verwijderd en de nieuwste drivers van internet gehaald (71.89 WHQL). Vorige week (voordat ik het idee had om een nieuwe kaart te kopen) heb ik mijn harde schrijf geformatteerd en winxp er opnieuw opgezet.

Ik ben nu op mijn werk, maar vanavond zal ik 3dmark installeren en draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door DaWit op 25-04-2005 15:24 ]

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vika wisselen impliceert wat mij betreft nog steeds het opnieuw installen van windows. En anders op zijn minste oude drivers netjes met driver verwijder tooltje weghalen en dan pas nieuwe installen. Vika drivers hebben de neiging niet netjes weg te gaan en de boel te blijven verzieken.

Ik had hetzelfde probleem toen ik van een 5200 naar een 9800 pro ging. Pas na een windows herinstall ging het goed

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

rac-on schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:24:
vika wisselen impliceert wat mij betreft nog steeds het opnieuw installen van windows. En anders op zijn minste oude drivers netjes met driver verwijder tooltje weghalen en dan pas nieuwe installen. Vika drivers hebben de neiging niet netjes weg te gaan en de boel te blijven verzieken.

Ik had hetzelfde probleem toen ik van een 5200 naar een 9800 pro ging. Pas na een windows herinstall ging het goed
Een overstap van een nVidia kaart naar een ATi kaart kan inderdaad een stukje lastiger zijn. Maar de TS geeft aan overgestapt te zijn van een FX5200 (wat uiteraard een prutkaart was) naar een 6600GT. Deze gebruiken beide de ForceWare drivers, in principe zou dit dus niet een heel groot probleem moeten zijn.
En Windows herinstalleren is natuurlijk een paardenmiddel :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik moet zeggen dat ik ook die problemen had bij de overstap van een MX400 naar een 4600Ultra... Systeem was niet meer vooruit te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
Afgaande op jullie tips, zal ik vanavond windows maar weer opnieuw installeren. 8)7 Ik laat nog wel weten of het geholpen heeft. Hartelijk dank in ieder geval. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat was de vraag niet geloof ik... AJ1815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
Ik heb xp pro opnieuw geinstalleerd en Stronghold 2 ook. Maar het beeld is nog steeds erg schokkerig...

En ik heb 3dmark gedraaid en 6412 als resultaat.

[ Voor 21% gewijzigd door DaWit op 25-04-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je de laatste moederbord (agp) drivers ook geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
MikeyMan schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:34:
Heb je de laatste moederbord (agp) drivers ook geïnstalleerd?
Ja, die heb ik van de Nvidia-site afgehaald (versie 5.10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien dat er niet aangedacht wordt. Maar schokkerig kan ook komen door een te snelle rendering. Hoewel ik de kans piepklein acht.
Probeer eens in de settings van de drivers -> Direct3D tab moet je hebben. Vsync op Forceren te zetten. En kijk of het helpt. Baat het niet, Vsync schaad ook niet.

Je systeem is namelijk RUIM voldoende om Stronghold 2 te spelen. Kijk ook even naar de settings in het spel. Begin even bij alles op Low Detail en een lage resolutie en kijk of het schokt. Voer het langzaam allemaal op en begint het te schokken -> 1 stapje terug. Hoewel jij het zeker op max moet kunnen draaien. Het is meer een test om te kijken of het spel bij de laagste settings ook schokt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
cybersteef schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:40:
Probeer eens in de settings van de drivers -> Direct3D tab moet je hebben. Vsync op Forceren te zetten. En kijk of het helpt. Baat het niet, Vsync schaad ook niet.
Waar kan ik de Direct3D tab vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb hier dus ook last van en na dat ik in het taakbeheer heb gekeken zie ik dat het geheugengebruik toch best wel extreem is bij dit spel... Ik heb ook 512 en ik merk ook dat ik als er echt veel op het scherm te doen is (zoals in die castle campaign nadat je een paar van die regio'tjes hebt) dat het dan best wel hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier een Athlon Xp 3200+, 1 Gb RAM, Radeon 9700 Pro, en het schokt dus ook :(. Kom mij niet vertellen dat het aan dat geheugen ligt... Zelfs Far Cry speel ik vloeiend op 1024x768, met heel wat tierlantijntjes aan. Had alles voor stronghold 2 eerst op hoogst gezet, daarna op 'recommended', maar na een tijd begint alles schokkerig en traag te worden :(. Dan staat je speelsnelheid op 90, en nog zo traag als een slak!. Volgens mij zijn de jongens van Firefly wat te haastig geweest.

Heb je de patch al geïnstalleerd? Dat zou moeten helpen... Bij mij in ieder geval niet, soit. Ga eens een kijkje nemen op www.stronghold-knights.com. Daar staat wel interessante info. Je kan ook een bug report naar Firelfy sturen! Ik denk dat ik dat ga doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Borromini op 26-04-2005 13:52 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DaWit schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:54:
[...]
Waar kan ik de Direct3D tab vinden? :?
Rechtermuisknop op lege plek op je bureaublad -> Eigenschappen (nu bereik je Eigenschappen voor Beeldscherm) -> Tabblad Instellingen -> Geadvanceerd -> Nvidia Geforce Tabblad
en dan zul je links in de verschillende delen wel ergens Direct3D aantreffen.
Ik heb zelf geen Geforce maar ik weet wel hoe dat menu er uitziet dus vandaar. Zal wel kloppen denk ik zo.
Maar ik verwacht dat het weinig zal helpen. Omdat hierboven al bij een ander persoon ook is. Patch je spel en misschien verhelpen ze het op die manier een keer.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1