[XP] Error 1606 - Could not access network location*

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Beste lezers,

Hoe het komt zou ik niet weten. Maar op een vrijwel schone installatie heb ik problemen met het installeren van programma's. Bij het uitpakken van de installer krijgt ik de fout in de topictitel. Enfin, ik Googlen en meteen een oplossing op deze page:

http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B315352

Ik met regedit de Common Administrative Tools zoeken en de value gekopieerd. Die bleek er eerst dus niet te staan, dus ff aangemaakt. Toen alles er stond opnieuw opgestart, en jawel nog steeds die foutmelding. Ik zit nu met de handen in het haar, want ik kan geen programma meer installen met die foutmelding 8)7 . Als iemand van jullie weet wat ik nog kan proberen hoor ik het graag want ik wil niet op de gok maar dingen gaan lopen editen. Bedankt bij voorbaat!! _/-\o_

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

sus

is druk :+

welke windows versie ?

• objectief2
Goeie vraag, XP Pro met SP2.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste objectief2,

Welk OS gebruik je? Dat is in Windows Operating Systems namelijk verplicht in de topictitel, zoals in Windows Operating Systems - Policy te lezen is. Heb je je pc geupgrade van een oudere versie naar een van de nt-gebaseerde OS'en? Dat kb-artikel geeft namelijk aan dat je alleen dan de betreffende registerkey zou moeten hebben.

Het artikel noemt ook iets over Norton 2003 en een oplossing ervoor. Is dat toevallig aanwezig? Heb je de keys onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders ook bekeken?

Zijn de allerlaatste Windows updates aanwezig? Geef het OS nog even door, dan zet ik dat nog even in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
objectief2 schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:26:
[...]
Goeie vraag, XP Pro met SP2.
Oke XP it is in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• objectief2
Thnx voor de aanvullingen moderator. Ik heb een Windows 98 SE versie, geupdate met een XP PRO versie en daarna SP2 geinstalleerd. En ja echt tot de laatste druppel zijn alle updates aanwezig. Geen Norton 2003, is er ook niet opgeweest.Mcafee zit erop. Alles liep als een zonnetje. Ik denk alleen dat er een stuk software is geweest, en ik denk aan Counterspy Antispyware, die iets met m'n register heeft gedaan. Wat je al zei: die ene regedit werkt dus niet hoewel het wel dezelfde foutmelding betreft.

Ik heb al enorm gegoogled alleen omdat ik weet dat het het register is durf ik er niet zomaar mee te gokken ;) . HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders heb ik bekeken en ik kan er dus ook in wijzigen. Die Common Administrative Tools met die value heb ik dus toegevoegd. Maar dit had geen effect.

[ Voor 29% gewijzigd door objectief2 op 25-04-2005 15:45 ]

Pagina: 1