[Upcoming News] Bijna nooit links

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Als t.net abonnee vind ik de Upcoming News feature een van de leukste... die pagina staat hier soms meer open dan de frontpage :)

Alleen komt het heel vaak voor dat de link gewoon naar about:blank verwiijst, wat een beetje irritant is als je het bron artikel wil gaan lezen :)

Zou het mogelijk zijn om, indien er een bron-artikel is, deze vaker aan de titel te koppelen? Ik weet niet of dit al automagisch gebeurt nu, maar als je nieuws instuurt is het eerste dat je moet invullen een url... misschien kan deze al automatisch gekoppeld worden zodat er vaker links beschikbaar zijn :?

op dit moment staan er 13 items in de queue en maar 1 heeft een werkende link.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
grappig, me wist niet eens dat je deze kon bekijken ;)

overigens hetzelfde probleem hier idd, allemaal interessante titels, maar geen werkende links...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 12:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

offtopic:
Ik heb gezocht, maar hoe kom je bij Upcoming News features?
Ik heb wel een abbo..

[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 25-04-2005 14:47 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Tukk schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:46:
offtopic:
Ik heb gezocht, maar hoe kom je bij Upcoming News features?
Ik heb wel een abbo..
My.Tweakers.net > Layout settings > Custom frontpage > Nieuwsqueue-ticker

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zo 1-2-3 geen idee waarom dat niet gebeurt eigenlijk. Ik zal even een balletje opwerpen binnen de crew :) .

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Het weglaten van links gebeurt hetzij omdat er dan de voorkeur aan gegeven wordt dat men het nieuwsbericht pas leest als het bij ons ook online staat, hetzij omdat er niet slechts één maar meerdere externe bronnen zijn, of omdat wij zelf de bron zijn.

Wat de eerstgenoemde reden betreft: het idee van een 'kijkje in de keuken' geven van de nieuwsredactie t.a.v. van aankomend nieuws lijkt/leek leuk, maar het 'weggeven' van directe bronlinks naar andere sites voordat er daadwerkelijk een artikel geschreven wordt en online komt, is naar mijn mening niet altijd in het belang van de frontpage en de redactie.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
testcase schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:05:
Het weglaten van links gebeurt hetzij omdat er dan de voorkeur aan gegeven wordt dat men het nieuwsbericht pas leest als het bij ons ook online staat, hetzij omdat er niet slechts één maar meerdere externe bronnen zijn, of omdat wij zelf de bron zijn.

Wat de eerstgenoemde reden betreft: het idee van een 'kijkje in de keuken' geven van de nieuwsredactie t.a.v. van aankomend nieuws lijkt/leek leuk, maar het 'weggeven' van directe bronlinks naar andere sites voordat er daadwerkelijk een artikel geschreven wordt en online komt, is naar mijn mening niet altijd in het belang van de frontpage en de redactie.
De queue is alleen voor abonnees, ik denk niet dat jullie veel advertentie inkomsten gaan mislopen omdat een artikel dan niet meer op t.net gelezen wordt. In geval van publieke bronnen vind ik dat jullie gewoon de links moeten plaatsen.

Het duurt meestal een dag langer voor een artikel op t.net staat. Ik ben al vaak op andere sites gaan kijken omdat ik iets leuks in de queue zag maar er geen link was.

In 90% van de gevallen lees ik trouwens toch het t.net artikel (alleen al voor de user comments)...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Met het 'belang voor Tweakers.net' wordt heus niet het handjevol pageviews bedoeld dat eventueel misgelopen wordt onder de abonnees. Die zien voor een groot deel toch geen banners. Het gaat meer om de mogelijkheid dat de concurrentie - waarvan onmiskenbaar vaststaat dat ze ons nieuws in de gaten houden - voor een paar euro per maand 'onze' onderwerpen kan wegkapen, vóór we er zelf over geschreven hebben.

Professioneel Hyves-weigeraar

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 06:46:
Met het 'belang voor Tweakers.net' wordt heus niet het handjevol pageviews bedoeld dat eventueel misgelopen wordt onder de abonnees. Die zien voor een groot deel toch geen banners. Het gaat meer om de mogelijkheid dat de concurrentie - waarvan onmiskenbaar vaststaat dat ze ons nieuws in de gaten houden - voor een paar euro per maand 'onze' onderwerpen kan wegkapen, vóór we er zelf over geschreven hebben.
Ik kan je argumenten begrijpen, maar als het gaat over driver updates, reviews, meuk, corporate announcements kan het toch gewoon erbij geplaatst worden aangezien dat ondertussen al op 10 andere sites staat :)

Zijn er trouwens zoveel nieuwskapers? T.net is enkel Nederlandstalig dus de enige die wat komen kapen zijn tweakzone :r en mss wat mensen die voor engelse sites artikels schrijven...

Nou goed het is jullie beslissing, je gaat er geen abonnee aan verliezen alvast ;)

• Cookie
WhiteDog schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:05:
[...]

Ik kan je argumenten begrijpen, maar als het gaat over driver updates, reviews, meuk, corporate announcements kan het toch gewoon erbij geplaatst worden aangezien dat ondertussen al op 10 andere sites staat :)

Nou goed het is jullie beslissing, je gaat er geen abonnee aan verliezen alvast ;)
Reviews en meukpostings komen sowieso nooit in die 'Upcoming News'-tracker, alleen nieuwsitems die in onze nieuwsqueue te wachten staan om opgepakt te gaan worden.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
testcase schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:14:
[...]
Reviews en meukpostings komen sowieso nooit in die 'Upcoming News'-tracker, alleen nieuwsitems die in onze nieuwsqueue te wachten staan om opgepakt te gaan worden.
:?

op dit moment (http://www.tweakers.net/nieuws/queue):
Mantis 1.0.0a2
Marvell Yukon GigE Windows XP Driver 8.25.1.3

• Cookie
Hm, ik dacht dat het om de tracker ging op de FP boven de headlines. Daarin zie ik geen meuk voorbijkomen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

WhiteDog schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:05:
Zijn er trouwens zoveel nieuwskapers? T.net is enkel Nederlandstalig dus de enige die wat komen kapen zijn tweakzone :r en mss wat mensen die voor engelse sites artikels schrijven...
Kapen is misschien niet helemaal het juiste woord, maar van veel concurrerende redacties (niet alleen van internetsites, maar ook bijvoorbeeld enkele kranten) weten we wel dat ze Tweakers.net in de gaten houden om (voor hun) interessant nieuws op te pikken. Ook van buitenlandse collega's (o.a. Zweden, VS, Denemarken) heb ik tot mijn verbazing al verschillende malen gehoord dat ze Tweakers.net kennen. Ze kunnen er geen woord van lezen, maar plukken er wel links vandaan. Net zoals wij dat zelf doen overigens. We hebben daar in principe ook geen bewaar tegen, omdat er toch normaalgesproken toch altijd een vertraging tussen zit. Met een (semi)open nieuwqueue (een paar euro per maand is voor een bedrijf zo'n kleine investering dat het nauwelijks noemenswaardig is) kan dat echter wel eens anders uitpakken, en daarom zijn we er de laatste tijd wat voorzichtiger mee.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:00
Ik vraag me dan toch af wat zo zeer het nut is om de links niet vrij te geven :? Want direct schade is erg ver te zoeken als het gaat over kranten, tijdschriften en buitenlandse (!!) nieuwssite's. Zeker in het geval van kranten en tijdschriften zitten zij toch vast aan druktijden etc., waardoor een snelle nieuwsvoorziening niet mogelijk is (dat wint t.net dus toch altijd). Daarbij komt nog eens dat maar zeer weinig mensen van het bestaan afweten dat het uberhaupt geen bedreiging zal vormen, en misschien levert dit wel juist inkomsten uit als kranten, tijdschriften en buitenlandse site's ineens inderdaad allemaal gaan registreren ;).

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:56
lol, ik wou hier ook al een topic over openen, het viel mij op dat practisch alle submits van cookie nooit een bronvermelding hebben...

delink gaat altijd naar tweakers.net heen, wat ik erg vervelend vind, ik heb tenminste een abbo en dan verwacht ik ook dat er links staan bij upcoming nieuws omdat dat toch wel 1 van de leukere features is

https://wren.co/join/Devian

• Cookie
Vold schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:57:
Ik vraag me dan toch af wat zo zeer het nut is om de links niet vrij te geven :? Want direct schade is erg ver te zoeken als het gaat over kranten, tijdschriften en buitenlandse (!!) nieuwssite's. Zeker in het geval van kranten en tijdschriften zitten zij toch vast aan druktijden etc., waardoor een snelle nieuwsvoorziening niet mogelijk is (dat wint t.net dus toch altijd). Daarbij komt nog eens dat maar zeer weinig mensen van het bestaan afweten dat het uberhaupt geen bedreiging zal vormen, en misschien levert dit wel juist inkomsten uit als kranten, tijdschriften en buitenlandse site's ineens inderdaad allemaal gaan registreren ;).
Misschien wel, misschien niet, weet jij het? Er zijn tientallen Nederlandse websites en/of bladen en kranten met een website, en die redacties laten de buitenwacht ook niet graag realtime zien waar ze precies mee bezig zijn en hoe ze te werk gaan. En dat is ook logisch. Het weglinken naar andere sites voordat ons bericht af is en online staat is niet opportuun.

Mij lijkt het tonen van headlines van nieuwsberichten waar daadwerkelijk aan gewerkt wordt (onder embargo staan) en op zeer korte termijn online verwacht kunnen worden eigenlijk genoeg, al zie ik het nut daarvan voor de site ook niet in, behalve dat het voor sommige bezoekers misschien werkt als een soort 'cliffhanger'-ige vooraankondiging :) . Om abonnees/bezoekers per se iets 'extra's' te geven kan IMHO beter iets zinnigs bedacht worden in plaats van dit. We zijn daar ook al over aan het nadenken.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
testcase schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:44:
[...]
Misschien wel, misschien niet, weet jij het? Er zijn tientallen Nederlandse websites en/of bladen en kranten met een website, en die redacties laten de buitenwacht ook niet graag realtime zien waar ze precies mee bezig zijn en hoe ze te werk gaan. En dat is ook logisch. Het weglinken naar andere sites voordat ons bericht af is en online staat is niet opportuun.

Mij lijkt het tonen van headlines van nieuwsberichten waar daadwerkelijk aan gewerkt wordt (onder embargo staan) en op zeer korte termijn online verwacht kunnen worden eigenlijk genoeg, al zie ik het nut daarvan voor de site ook niet in, behalve dat het voor sommige bezoekers misschien werkt als een soort 'cliffhanger'-ige vooraankondiging :) . Om abonnees/bezoekers per se iets 'extra's' te geven kan IMHO beter iets zinnigs bedacht worden in plaats van dit. We zijn daar ook al over aan het nadenken.
t.net is nou niet echt de snelste als het op nieuws posten aankomt... dit is begrijpelijk omdat er niet klakkeloos gekopiëerd wordt en alles in het Nederlands komt. Maar ik wil nou eenmaal geen 20 sites bezoeken om alles te weten (en meteen te weten) en daarom vind ik deze feature zo handig. Ik lees artikels op t.net vaak alleen voor de comments, het is danleuk als ik het bronartikel de dag ervoor al gelezen heb :)

Ook op het werk zit iedereen op t.net, ik ben de enige met abo, collega's komen vaak wel is meekijken als de queue pagina openstaat :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Een ander uiterste zou zijn om helemaal geen bronlinks meer te tonen in de queue-pagina; iets waar vanuit Tnet kant wel iets voor te zeggen valt.
Persoonlijk vind ik dat het gewoon aan de redacteur is om aan te kunnen geven of de bron wel of niet alvast bekent mag worden gemaakt aan 'privileged users'.

Intentionally left blank

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-02 20:14
De laatste tijd is het eerder regel dan uitzondering volgens mij dat er geen links meer naar bronnen worden geplaatst, hetgeen eigenlijk de hele upcoming news queue overbodig begint te maken. Je kan nu hooguit een beetje koppensnellen and that's it..

Is het een policy geworden dat het bijna niet meer gedaan wordt? Het nut zie ik er dan eigenlijk ook niet meer van in zoals het zo gaat, de charme er van was (vond ik) dat je een artikel even al door kon lezen, zoals al eerder gezegd. Sommige ogenschijnlijk leuke artikelen halen het niet altijd tot de frontpage, maar zijn voor bepaalde groepen zeker fijn om te lezen.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Zie nieuws queue is veranderd? (topic in abonneeforum, enkel voor abonnees toegankelijk dus).

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-02 20:14
Thnx Steve!

• Cookie
Venator schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:45:
Sommige ogenschijnlijk leuke artikelen halen het niet altijd tot de frontpage, maar zijn voor bepaalde groepen zeker fijn om te lezen.
Items die door de redactie wel in de nieuws-queue zijn geplaatst, maar de FP niet halen in de vorm van een nieuwsposting, verdwijnen niet. Ze worden na verloop van tijd automagisch een nieuwslink, onderin de kolom met nieuws-headlines op de FP.

Pagina: 1