Sweex router - chello - wel registratie - geen internet

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 16:42
Ik heb voor een neef van mij een draadloos routertje bij gistron gekocht. De sweex was de enige die nog te koop was en ze stellen toch niet zo veel eisen als het maar goedkoop was :)

Ik heb alles bij hun aangesloten laptop (wifi) en pc (utp) kunnen allebij de router benaderen (router config site).

Ik heb chello de modem laten resetten zodat deze het MAC van de router zou aannemen. Stroom eruit etc.

Nu heb ik op de PC en de laptop het registratieformulier van chello gekregen. Op de PC heb ik hem toen ingevuld. Ging allemaal goed.

Maar nu heb ik geen internet. De router heeft wel een chello ip, chello router en 2 dns servers. Maar de pc's kunnen niet op internet. Internet ip pingen (mijn server) werkt ook niet. DNS servers van chello pingen werk niet (wordt dat misschien geblokkeer?)

Iemand een idee waar ik verder nog kan kijken?

Is de router stuk of is er iets anders mis?
Alle andere instellingen staan nog op fabriek default. Ik heb zelf's in de wizard de instellingen voor chello gekozen. (stelt de wan poort gewoon in op dynamic ip)

Ik vind het gewoon raar dat ik wel de registratie kreeg maar nu geen internet.
Wat kan er mis zijn?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik weet niet precies wat je bedoelt met het registratieformulier van chello. Maar probeer anders is naar http://provisioning.chello.nl te gaan. Hier kan je zelf het mac adres wijzigen. Ik denk dat het toch ergens daar is fout gegaan.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Je bedoeling is goed maar het is: http://provisioning.upc.nl

• Johny58
Ehh.. dat bedoelde ik ja... Mocht je uberhaubt op die pagina kunnen komen dan betekent dat eigenlijk automatisch dat het probleem met aan je mac adres ligt. Chello laat namelijk alleen die provisioning pagina toe bij 'niet geregistreerde' mac adressen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

De beste manier om bij chello een router te configureren is denk ik toch door het MACadres te clonen.

Ik had 1 pc werkend op het Internet bij chello voordat ik mijn Edimax router kocht.
Router aangesloten en daar het MAC adres van de al-bij-chello werkende netwerkkaart gecloned.
En nu hebk al een paar weken zonder problemen 4 pc's op het internet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:43:
De beste manier om bij chello een router te configureren is denk ik toch door het MACadres te clonen.

Ik had 1 pc werkend op het Internet bij chello voordat ik mijn Edimax router kocht.
Router aangesloten en daar het MAC adres van de al-bij-chello werkende netwerkkaart gecloned.
En nu hebk al een paar weken zonder problemen 4 pc's op het internet.
bull, naar de provisioning pagina gaan, username etc invullen, alles resetten (modem, router en pc; die volgorde..) en gaan...

• Johny58
Het maakt absoluut niet uit welke van deze 2 manieren je gebruikt. Resultaat is voor beiden hetzelfde en ze zijn beiden ongeveer even makkelijk uit te voeren:
-Inloggen (In de router of bij de provisioning pagina)
-2 of 3 x klikken en klaar.

Verwijderd

als je toch gaat resetten raad ik wel aan om je mac te clonen... niet omdat het makkelijker is of beter werkt maar mocht je tegen problemen aanlopen met chello dan willen ze vaak dat je de router er tussenuit haalt, dan is het wel zo makkelijk dat chello ook het kaartje van je pc accepteerd en je gewoon kan troubleshooten

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:09
wat je moet doen is eerst pc + router uit doen, daarna ga je met UPC bellen zodat ze het mac adres uit het systeem halen. Daarna start je de computer MET de router weer op. en loop je de provisioning pagina door en dan moet je het MAC adres wat geregisteerd word bij upc clonen in je router. Zo heb ik het altijd gedaan en werkte bij mij perfect (werk zelf namelijk ook bij storingsdienst :) )

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

als het nog niet lukt moet je even kijken op chello underground http://www.chelloo.com en kijk daar op de forum (dit heeft mij ook enorm geholpen)
als het goed is staat er een sticky met router op de motorola modem
(ik neem aan dat je die modem hebt omdat je het over registeren heb)

ik kan helaas nu niet voor je kijken (geblockeerd op me werk)
Pagina: 1