Toon posts:

Ranex nummermelder

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Heb een RANEX RX 1520 nummermelder en een vraagje:
Er zit een batterij(leeg)indicator op dit kastje, maar dat brandt nu continu als
ik hem op een adapter heb werken.
Op batterijen doet ie het gewoon goed.
Ik had een 6V 100 MA adapter nodig, maar kon ik nergens vinden.
Nu gebruik ik een in te stellen adapter die ik op 6V heb gezet.
Deze adapter geeft 12 V 300 MA, maar omdat ik hem heb ingesteld op 6 V ga ik ervan uit dat
het Amperage ook omlaag is gegaan, toch?????????
Kan het kwaad als het kastje goed werkt op deze adapter (met dus ook 6 V) maar met waarschijnlijk een te laag Amperage ?
Of brandt dit lampje standaard als je geen batterijen gebruikt en wel een adapter?

Groet,

Jospen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02
De 12 V 300 mA is het maximale haalbare voor de adapter. Dat is dus 3,6 Watt dus bij 6 V zou het kunnen zijn dat je dus 3,6/6 = 600 mA krijgt.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
en meer ampere is niet erg.. alleen je zit nu met het probleem dat het voltage waarschijnlijk te hoog is... want die instelbare dingen gaan pas op de ingestelde volt zitten als ze belast worden, en jij gebruikt 1/6e daarvan.. volgens mij is dat te weinig, maar kan het mishebben.

welkom trouwens ;) en je hoeft je naam+groet er niet neer te zetten onder elk bericht want dat staat ernaast en tweakers groeten elkaar altijd :9

[ Voor 22% gewijzigd door consolefreak op 25-04-2005 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeet wat snel _/-\o_ !

Enig idee (ben niet echt technisch :'( ) wat ik moet doen nu?

Hij werkt wel!

Hogere Voltage?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelde eigenlijk LAGERE voltage

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
ehm ja wat te doen, probeer de orginele addapter te vinden of schrijf de maker ervan (misschien sturen ze er een op als je het lief vraagt ;) ) of probeer in de winkel een (niet-instelbare) te vinden die 6 volt doet (en 100ma of meer)

trouwens er zit zo'n mooie knop bij jouw post Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif daarmee kan je posts wijzigen, hoef je niet 2 posts te gebruiken wat in 1 kan :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Heb je niet een multimeter dat je even kijkt hoeveel volt er nu op dat apparaat staat?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas...

De leverancier gaf me al aan dat ik precies de goede adapter gebruiken moet,

maar ja...moet ie wel te vinde zijn.

Zou het KWAAD kunnen???
Pagina: 1