Toon posts:

Interne kaartlezer

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een interne kaartlezer aanschaffen om flash kaartjes uit te lezen.
Nu ben ik er een tegen gekomen van apacer, met een usb 2.0 interface.
Op de site van apacer stond:
Connection: Internal USB 2.0 connection and USB1.1 compatible.

Mijn vraag is nu: deze kaart moet je direct op het moederbord aansluiten, maar ik heb ook al 2 usb poorten aan de voorkant van mijn behuizing zo op het moederbord zitten, kan ik dan ook nog zo een lezer erbij planten?

Ik heb een ASUS A7N8X-E DELUXE moederbord.

Bij voorbaat dank voor de hulp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je even in het boekje van je mobo kijken of het ding nog meer interne USB 2.0 aansluitingen heeft en dan weet je het.

Maar had je dat niet zelf ook gewoon kunnen bedenken cq. vinden :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk had ik dat zelf wel bedacht, maar ik heb dus maar 1 zo een aansluiting op mn mobo

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dan moet je die aansluitingen van je behuizing eruit trekken. Ik heb ook zo'n Apacer geval en daar zit 1 usb ingang op. Lijkt me geen probleem om die van je kast dus uit te schakelen.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Gebruik je de USB-poorten aan de voorkant veel? Of is het geen probleem om de achterste USB poorten te gebruiken?

Als je ze niet veel gebruikt kun je ook gewoon de voorste ontkoppelen en daarop je kaartlezer aansluiten. Maar daarnaast zal er ook vast een manier zijn om dit wat technischer op te lossen.

Edit: En zoals Madmark zegt zit er in die kaartlezer ook een USB aansluiting dus heb je alsnog een USB aansluiting aan de voorkant.

[ Voor 19% gewijzigd door OneUp op 25-04-2005 15:06 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
OneUp schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:04:
Gebruik je de USB-poorten aan de voorkant veel? Of is het geen probleem om de achterste USB poorten te gebruiken?

Als je ze niet veel gebruikt kun je ook gewoon de voorste ontkoppelen en daarop je kaartlezer aansluiten. Maar daarnaast zal er ook vast een manier zijn om dit wat technischer op te lossen.
Lijkt mij ook, zou mooi zijn om het allebei werkend te houden, die slots aan de voorkant worden veel gebruikt, heb ze niet voor niks erop ;)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan ze niet alle 2 werkend houden. Je zal er echt 1 uit moeten schakelen. Of je moet een exterene kaartlezer en/of usb hub kopen.
of een nieuw moederbord, maar dat lijkt me niet echt een optie

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:01:
Tuurlijk had ik dat zelf wel bedacht, maar ik heb dus maar 1 zo een aansluiting op mn mobo
Doe mij en jezelf dan een lol, en zet er dat de volgende keer meteen bij - hoeven wij ook niet te zoeken naar een manual van je mobo als we het mobo niet kennen (wat dus o.m. voor mijzelf geldt).

Maar ik heb net even gekeken op http://nl.asus.com/prog/s...A7N8X-E%20Deluxe&langs=10 Daar lees ik idd dat je er 4 achterop je PC hebt zitten en 1 connector on board tbv 2 USB 2.0 aansluitingen hebt. Daar zitten dan dus die 2 frontconnectoren op, dus die is ook bezet. Gevolg: geen aansluitingen meer over, of je moet die fronts loskoppelen.

Dan kun je het op een aantal manieren oplossen:
- Je frontaansluitingen loskoppelen en er die kaartlezen op zetten. De dingen die je nu op je fronts hebt moet je dan achterop zetten. Een ander alternatief is een kaartlezen met USB frontaansluiting te komen (de kaartlezen fungeert dan gewoon als doorgeefluik)

- De situatie zo laten, en een kaartlezen met een IDE aansluiting kopen. Dat is weer afhankelijk van het feit of je een vrije IDE-aansluiting op je kabel hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:14:
Doe mij en jezelf dan een lol, en zet er dat de volgende keer meteen bij - hoeven wij ook niet te zoeken naar een manual van je mobo als we het mobo niet kennen (wat dus o.m. voor mijzelf geldt).
Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn, maar goed.
The_Eagle schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:14:
Dan kun je het op een aantal manieren oplossen:
- Je frontaansluitingen loskoppelen en er die kaartlezen op zetten. De dingen die je nu op je fronts hebt moet je dan achterop zetten. Een ander alternatief is een kaartlezen met USB frontaansluiting te komen (de kaartlezen fungeert dan gewoon als doorgeefluik)

- De situatie zo laten, en een kaartlezen met een IDE aansluiting kopen. Dat is weer afhankelijk van het feit of je een vrije IDE-aansluiting op je kabel hebt.
Dat zijn mooie oplossingen! IDE heb ik helaas niet meer over, dus ik moet dan maar de eerste optie gebruiken lijkt mij.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit was dus vrij simpel zelf op te zoeken, doe dat een volgende keer dus ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.