Calibreren CRT

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ik ben op zoek naar "iets" waarmee ik mijn monitor goed kan calibreren. Er zijn wel een paar websites die je met de brightness laten kloten, dan moet je op het oog een paar vakjes kunnen onderscheiden en met drie stappen zou je dan iets fatsoenlijks hebben. Dat is niks dus. Via de search zijn er alleen maar topics te vinden over het calibreren van TFT's en ook de faq biedt geen uitkomst. Weet iemand waarmee je dit bij een CRT (Belinea) goed kunt doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 25-04-2005 14:01 ]

Verwijderd

Ha,

Ik heb ook een belinea 19" crt, en ik heb er veel tijd ingestoken om de kleuren en het contrast mooi te krijgen. maar helaas, naast een illyama van een maatje blijkt dit scherm een hele slechte kleurdiepte te leveren en wit is ook niet echt wit te krijgen.

Ik denk eraan om een benq 937s+ aan te schaffen :) ben ik van deze monitor af..
succes

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Kijk hier eens voor een zeer handige guide mbt dit onderwerp. [rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Ik heb met deze tool van nokia mijn viewsonic g90f+ naar mijn mening heel lekker kunnen calibreren.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Voor de gamma-correctie vind ik AGC wel handig.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:25
Als je het echt goed wilt doen, koop je natuurlijk een Spider. Het is na calibratie even wennen, maar daarna wil je niet anders meer!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Communicator schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:25:
Als je het echt goed wilt doen, koop je natuurlijk een Spider. Het is na calibratie even wennen, maar daarna wil je niet anders meer!
Spyder bedoel je, daar heb ik ook al eens over zitten denken. Weet je een adres waar je 'm kunt kopen voor een goeie prijs? In de pricewatch vind ik niets.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb hier wel eens een spyder gekocht, op zich wel een goede winkel volgens mij.
Pagina: 1