[Director] Custom Display Template blijft aliasing vertonen

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik ben in director bezig met het maken van een window, nu heeft het .tif plaatje waarin de window zit opgeslagen een alpha channel, normaal gezien zou dit aliasing voorkomen in director, als ik me niet vergis geeft een 32-bit plaatje met een alpha channel die in de Cast gezet wordt en vervolgens als Sprite ge-edit wordt met "matte" als Ink-type een scherpe anti-aliased afbeelding.

Echter nu probeer ik datzelfde te doen maar dan met een Display Template, dat wil zeggen dat ik een custom window image heb aangemaakt(die .tif) en de normale Windowsomranding van die window in Director heb uitgeschakeld...zodat het lijkt alsof het een custom geskinde applicatie is.
Een mask met exact dezelfde vorm moet zorgen dat de bovenste hoekjes afgerond worden.
Alleen gebeurt dit niet goed...er ontstaat aliasing, zodat je de hoekjes nog ziet.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb van alles geprobeert, maar die hoekjes blijven.

Ik heb een screenshot gemaakt van de gepublishte .exe om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Tevens heb ik met een magnifier een hoekje vergroot om het duidelijker in beeld te brengen.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Zowel de window is een .tif alswel de mask voor de display Template.

Afbeeldingslocatie: http://img256.echo.cx/img256/9929/aliasing6qb.th.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Arcane Apex op 26-04-2005 05:33 ]

Verwijderd

Director kan vziw alleen 1 bit maskers voor windows gebruiken. Voor de pc heb je windows xtra van meliorasoft maar voor de mac is er nog geen oplossing

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Weet je zeker dat dat het veroorzaakt?