laser printer en stickervellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Is het mogelijk om stikker vellen door een laser printer ? Heb al een hoop afgezocht maar niks gevonden.
Of moet er gewoon een andere printer komen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1. Wat voor laserprinter praten we?
2. Wat voor stickervellen hebben we het over?

* Gunner zijn glazen bol is stuk vandaag

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja ?? Gewoon laser-labels/etiketten kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 23:03
jah is mogelijk, makkelijk met MSWord ook.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:19
dit is zo'n algemeen bekend iets.... het staat op elke site van de printerfabrikant... als je maar de speciale vellen koopt voor laserprinters, die laten niet los door hitte..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Dus een gewone HP Laserprinter kan wel over weg met speciale stickervellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De meest standaard Avery sticker vellen zullen wel werken ja. Lees voor de zekerheid de manual van je printer eens daarover.

Daarnaast is het in Word heel eenvoudig om Avery vellen in te stellen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:50

MJV

QSYS schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:40:
Dus een gewone HP Laserprinter kan wel over weg met speciale stickervellen ?
Ja, en waarschijnlijk ook wel met gewone, ik gebruik in ieder geval altijd standaard Avery etiketten van de lokale Copy-Shop. Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik denk dat het beste is om het niet dopor een laserprinter met diverse ingewikkelde bochten door rollen heen te laten gaan, maar door een eenvoudige HP Laserjet bijvoorbeeld die de papier aan de bovenkant er in laat gaan en aan de onderkant er uit laat gaan of zo. Anders zouden de stickers op zich los kunnen laten en blijven plakken midden in de laser printer. En ik denk dat TS daarom de vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik zou even goed natrekken of de printer het kan want ik heb hier (in organisatie) meegemaakt dat de complete fuser unit vervangen moest worden. Door de hitte begon de lijm vloeibaar te worden etcetera etcetera, naar de knoppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
ik wou het eigenlijk weten ivm problemen in de printer, het is wel een oudje die ik heb, een 4L dus door alle bochten gewrongen moet er worden. Maar deze wil ik nog niet kapot hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59

lier

MikroTik nerd

Mad_Manic schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:48:
Ik zou even goed natrekken of de printer het kan want ik heb hier (in organisatie) meegemaakt dat de complete fuser unit vervangen moest worden. Door de hitte begon de lijm vloeibaar te worden etcetera etcetera, naar de knoppen dus.
Heeft meer te maken met het gebruikte papier/lijm dan met de printer.
Zoals hierboven dus (vele) malen gezegd, haal stickervellen speciaal geschikt voor laser printers.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

ALLE stickervellen doen het prima in B/W laserprinters, maar als ze NIET speciaal voor laserprinters zijn gemaakt mag je het blad slechts EEN keer door de printer laten gaan. Dus OF een etiketje printen en de rest weggooien of het hele blad in één keer vol.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 10:02
QSYS schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:50:
ik wou het eigenlijk weten ivm problemen in de printer, het is wel een oudje die ik heb, een 4L dus door alle bochten gewrongen moet er worden. Maar deze wil ik nog niet kapot hebben .
Je kunt deze ook in het zogeheten straigth paper path zetten, dan gaat het blaadje (bijna) rechtdoor door de printer, ik dat dat aan de voorkant onderaan een knopje voor zit.
JHMvP schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:52:
ALLE stickervellen doen het prima in B/W laserprinters, maar als ze NIET speciaal voor laserprinters zijn gemaakt mag je het blad slechts EEN keer door de printer laten gaan. Dus OF een etiketje printen en de rest weggooien of het hele blad in één keer vol.
Helaas heb geen gelijk.

Niet alle stickervellen zijn geschikt voor laserprinters, dit komt door de temperatuur van 190-200 graden, hierdoor smelten sommige etiketten of de lijm en dit is toch wel rampzalig te noemen.

Over het gedeelte dat je een vel etiketten maar 1 keer door de printer mag laten gaan is wel correct, maar dit geldt ALTIJD, wat voor een etiketten je ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
het is gewoon 1 compleet stickervel.. dus niet allemaal etiketten er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrrr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 14:28
Helaas heb geen gelijk.

Niet alle stickervellen zijn geschikt voor laserprinters, dit komt door de temperatuur van 190-200 graden, hierdoor smelten sommige etiketten of de lijm en dit is toch wel rampzalig te noemen.

Over het gedeelte dat je een vel etiketten maar 1 keer door de printer mag laten gaan is wel correct, maar dit geldt ALTIJD, wat voor een etiketten je ook hebt.
Nou hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een HP4500 en maak gebruik van inkjet- & laser paper cd-labels. Ik print meestal maar 2 label tegelijk en gebruik hem later weer voor de andere label.

Zorg iig voor labels die geschikt zijn voor laserprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 16:10
Rrrr schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:14:
[...]

Nou hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een HP4500 en maak gebruik van inkjet- & laser paper cd-labels. Ik print meestal maar 2 label tegelijk en gebruik hem later weer voor de andere label.

Zorg iig voor labels die geschikt zijn voor laserprinters.
Je kan wel meerdere keren je stickervel door de laserprinter laten gaan,
alleen is het advies om dat NIET te doen.

Door dat het stickervel door de laserprinter is geweest is de lijm erg heet geworden,
daardoor laat de sticker wat makkelijker los van het vel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Als je een keer losgelaten stickers uit een laserprinter hebt moeten peuteren, laat je het de volgende keer wel uit je hoofd!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:37
Hier @work gebruiken wij ook speciale etiketten voor laserprinters en dit gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 22:35

Part

Helemaal niets.....

Het kan dus wel.
Wat je ook beter niet kan doen is vele stickervel (voor laserprinter) achterelkaar printen.
Mijn oude HP4+ heeft na het uitprinten van 25 stickervellen nog ruim 3 maanden lopen stinken.

Het waren wel de goedkoopste laserstickervellen die er te vinden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Part schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:47:
Het kan dus wel.
Wat je ook beter niet kan doen is vele stickervel (voor laserprinter) achterelkaar printen.
Mijn oude HP4+ heeft na het uitprinten van 25 stickervellen nog ruim 3 maanden lopen stinken.

Het waren wel de goedkoopste laserstickervellen die er te vinden waren.
Kun je mij vertellen waar je die stickervellen op de kop het getikt? Ben er zelf namelijk ook op zoek naar, maar kan ze nergens vinden. Zijn deze wit glanzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 23-05 15:45
Stikkervellen met HP laserjets is geen probleem. Let alleen wel op de papierbaan van de laserprinter. Veel (duurdere) laserjets hebben invoerbakken voor speciale soorten paier en hier ook weer speciale uitvoerbakken voor. Ik zelf heb de Laserjet 8150DN welke een speciale invoer klep heeft voor dingen als etiketten enzo hier kun je dan een stapeltje eteketten op leggen en die moeten dan bij de linker uitvoerbak er uit (niet de bovenste bak) zodat ze in een horizentale baan door de printer gaan. Kijk eens of jouw printer ook zo een optie heeft. Wat je vooral niet moet doen is dubbelzijdig printen. Verder kan ik alleen nog maar benadrukken dat je stikkervellen geschikt moeten zijn voor laserprinters zoals men hier boven al doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Chatslet op 12-06-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

JHMvP schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:27:
Als je een keer losgelaten stickers uit een laserprinter hebt moeten peuteren, laat je het de volgende keer wel uit je hoofd!
met stom ^^^ ..weet je wel wat een fuser kost .. minder dan een paar dozen speviale stickervellen

iemand had ook een keer speciale inkjet sheets (transparant) er ingedrukt .. eikel :(

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 12-06-2005 18:13 ]

Iperf

Pagina: 1