Toon posts:

[Exchange] Webmail ophalen via POP3? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik maak gebruik van een mailserver van mijn opleiding. deze draaien Ms Exchange 5.5

ik wil graag mijn mail ophalen met een pop3 client

weet iemand hoe dit kan? heeft iemand dit probleem al eens opgelost en hoe?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik het goed begrijp wil je verbinding maken met de Exchange server van je opleiding? Kan je beter na vragen of ze het uberhaupt wel mogelijk hebben gemaakt om via pop3 je mail op te halen, en wat de server adressen daarvoor zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ze hebben pop3 bewust dicht staan dat is juist het probleem. ze wijgeren ook om het open te zetten om allerlei nutteloze redenen....

graag wil ik dus tog gebruik maken van mijn eigen mailclient en niet de webmail zoals die nu wordt aangeboden...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:45:
ze hebben pop3 bewust dicht staan dat is juist het probleem. ze wijgeren ook om het open te zetten om allerlei nutteloze redenen....

graag wil ik dus tog gebruik maken van mijn eigen mailclient en niet de webmail zoals die nu wordt aangeboden...
Nou heel simpel, als ze geen POP3 mogelijkheid hebben zal het heel lastig worden. En de nutteloze redenen die jij noemt zijn IMHO waarschijnlijk heel plausibel (security rings a bell? :?)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 25-04-2005 13:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:35:
hallo,

Ik maak gebruik van een mailserver van mijn opleiding. deze draaien Ms Exchange 5.5

ik wil graag mijn mail ophalen met een pop3 client

weet iemand hoe dit kan? heeft iemand dit probleem al eens opgelost en hoe?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt...
Om te beginnen is dit geen probleem maar gewoon een configuratie die wel of niet aanwezig is.

Om het gemakkelijk na te zien :

Start -> Run -> telnet servernaam 110
Dan zie je in het dos venster normaal gezien : +OK Microsoft Exchange Server 5.5 POP3 ...

Dan kan je pop3 gebruiken!

Pas op het kan evengoed zijn als ze met een grote organisatie werken dat ze de pop3 server niet in het lokaal netwerk hebben staan maar enkel aan het internet.

Maar als je het niet weet, en je kan er niet aan, dan kunnen wij je niet helpen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ze hebben pop3 bewust dicht staan dat is juist het probleem. ze weigeren ook om het open te zetten om allerlei nutteloze redenen....
Toch beheren zij het systeem, en is het aan hun en niet aan jou om te beslissen welke redenen nutteloos zijn en welke niet.
Als ze niks anders aanbieden (imap/pop3) zit er weinig anders op dan systeembeheer proberen te overtuigen. Het had trouwens heel erg gescheeld als je deze informatie gewoon in je startpost had gezet, je originele vraag is namelijk erg makkelijk "ik wil via pop3 mail ophalen" -> "installeer gewoon outlook of iets dergelijks", probeer er bij eventuele volgende topics/vragen aan te denken om zo veel mogelijk relevante informatie te geven zodat de andere users niet hoeven te gokken/raden/doorvragen.

• tc982
En als ze alles dicht gooien, tja dan is alles dicht he.

Weinig aan te veranderen!

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:50:
En als ze alles dicht gooien, tja dan is alles dicht he.

Weinig aan te veranderen!
waar ik meer naar zoek is een oplossing om dus de webmailclient zo te gebruiken dat ik er via pop3 gebruik van kan maken...

ik weet bijvoorbeeld dat er tooltjes bestaan die hotmail beschikbaar maken met pop3 zoiets als hotmail2pop

ik ben dus opzoek naar een oplossing voor exchange

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

offtopic:
weigeren (ipv wijgeren) en toch (ipv tog)

Ze hebben bewust gekozen voor deze configuratie. Jouw vraag is het omzeilen van de beveiliging en is dus niet toegestaan om te posten. Daarnaast heeft dit topic geen enkel nut.

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 25-04-2005 14:00 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij niet om de beveiliging te breken maar om gebruik te maken van mijn eigen mailclient

ik neem aan dat die vraag wel gesteld mag worden..

maargoed om alles even samen te vatten

ik maak gebruik van een webbased versie van exchange 5.5
ik wil deze mail graag binnenhalen via pop3 in mijn outlook
pop3 is uitgeschakeld en alleen webbased kan ik nu de mail bekijken
de rede hiervan is in de beveiliging te zoeken

ik zoek dus een manier om de webbased mail op te halen via pop3

• tc982
Met exchange 5.5 zal het zeker niet lukken om deze mail te transferen naar een lokale client. Alleen in Echange 2003 heb je de mogelijkheid om RPC over HTTPS te doen, zo kan je ze wel lokaal kopieren

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet niet op welke school je zit, maar ik zit op de HanzeHogeschool in groningen en wij gebruiken dus ook Outlook WebAccess (exchange dus) en die mail kun je in outlook toevoegen als webmail accountje (dus net als je hotmail in outlook leest)

De PDF hierover: http://www.vosfractie.nl/...WA_Outlook_XP_Express.pdf

Het kan zijn dat de schermpjes er niet iets anders uitzien bij jou (bij mij ook omdat ik outlook 2003 heb) maar het werkt wel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas toch je topictitel nog even aan om duidelijk te maken wat je wilt :) Verder is dit een vraag die inderdaad enigsinds op een randje is; evenwel is het wel een interessante vraag waar meer mensen iets aan zouden kunnen hebben :)

[ms exchange] webmail -> pop3 > [Exchange] Webmail ophalen via POP3? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1