Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat als ik CHKDSK uitvoer, Windows blijft melden dat er fouten zitten in de volumebitmap van volume C:. Het probleem is gelijkaardig aan het probleem in: [rml][ XP SP2] CHKDSK: C-schijf geeft altijd fouten[/rml].
Ik heb voordat ik dit probleem kreeg ook problemen gehad met de MFT; deze heb ik weten te herstellen met de CHKDSK-variant die beschikbaar is in de Windows XP recovery console. Maar Chkdsk blijft de melding over fouten in de volumebitmap wel geven; chkdsk /f levert niks op (controleert keurig netjes het volume in 3 à 5 fasen (afhankelijk van gebruik van /R), maar vindt geen fouten
). Nu staat in het bovenvernoemde topic een link naar een artikel waarin staat dat dit een NTFS-glitch zou zijn, maar ik heb hier pas sinds gisteren last van (bovendien hebben m'n andere schijven/partities hier geen last van). Dit kwam omdat Diskeeper 9 m'n MFT tabel wilde vergroten maar dat er een engine uitsloeg. Naja, m'n systeem werkt vooralsnog weer goed, maar ik wil graag weten of er óf een manier is om die fout dus toch weg te krijgen, of dat ik m'n systeem opnieuw moet installeren en zoja of ik daar echt haast mee moet maken ivm gegevensverlies...
Ik heb ook CHKNTFS uitgevoerd en dat gaf aan dat m'n volume in orde was (geen vlag Dirty). Verder zou ik niet weten hoe ik het probleem zonder een re-install moet oplossen; er is geen enkele tool waarmee het me totnogtoe lukte
. Maarja ik wil dus eigenlijk alleen weten hoe snel ik m'n pc moet re-installen (is de kans op gegevensverlies erg groot). Gelukkig staan dingen als e-mail en docs allemaal op een andere fysieke schijf, dus daar lijkt niks mis.
Ik heb voordat ik dit probleem kreeg ook problemen gehad met de MFT; deze heb ik weten te herstellen met de CHKDSK-variant die beschikbaar is in de Windows XP recovery console. Maar Chkdsk blijft de melding over fouten in de volumebitmap wel geven; chkdsk /f levert niks op (controleert keurig netjes het volume in 3 à 5 fasen (afhankelijk van gebruik van /R), maar vindt geen fouten
Ik heb ook CHKNTFS uitgevoerd en dat gaf aan dat m'n volume in orde was (geen vlag Dirty). Verder zou ik niet weten hoe ik het probleem zonder een re-install moet oplossen; er is geen enkele tool waarmee het me totnogtoe lukte
[ Voor 7% gewijzigd door csteelooper op 25-04-2005 13:30 ]