Accu laptop overleden ????

Pagina: 1
Acties:

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik heb een Acer TravelMate 636LCi gekocht begin 2003. (nieuw).

Ik merk nu dat als ik de laptop op accustroom laat draaien dat deze binnen 10 minuten uitvalt.
Het laatste beetje stroom is niet eens voldoende meer om de laptop op een fatsoenlijke manier af te laten sluiten, ik krijg ook niet eens een waarschuwing meer dat de accu bijna leeg is.

Als ik dan de lader er weer aanhang, dan zou je zeggen dat de accu weer opgeladen wordt, maar helaas ook dat is het geval niet meer.
Op netspanning doet de laptop het overigens wel.

Nu heb ik ook al een aantal keer geprobeerd om de accu opnieuw te kalibreren, echter, ook dit helpt niet meer.

Wat kan ik nu nog doen om de accu weer op zijn oorspronkelijke niveau terug te krijgen of in ieder geval op een acceptabel niveau.
Of is het helaas, pindakaas en op zoek naar een nieuwe accu (waar ik niet op zit te wachten, want die krengen zijn duur. :( )

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Leg de accu een nachtje in de vriezer. Helpt echt.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

cryhtorchild schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:04:
Dan moet je wel eerst je accu helemaal leeg laten lopen. Oftewel: Laptop aan, en w88 tot het ding er vanzelf mee kapt :)

De accu een paar stevige tikken verkopen wil ook nog wel eens helpen. Oorzaak zijn de geheugendraden die zo'n ding automatisch aanmaakt n.a.v. zijn laadcyclus. Dikke kans dat je hem te vaak aan de netstroom hangen hebt gehad, dan wil ie op een gegeven moment niet meer bijladen omdat ie denkt dat ie toch wel aan de netstroom komt te hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
cryhtorchild schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:04:
Voor zover ik weet mag je dit wel niet doen met een Lithium batterij, die maak je er compleet mee kapot.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05

BHQ

Li-ion accu's mogen _NOOIT_ in de vriezer!

Dit mag alleen bij NiMH accu's, en dan is het nog maar af te vragen of het echt werkt. Li-ions doen het dan of helemaal niet meer, of zeggen boem.

Verwijderd

had bijna zelfde met men asus laptop, laadde nog maar op tot 40% (wat de meter zei dan) maar viel na minuut zonder AC power uit. asus heeft na 2de keer rma :( eindelijk besloten een nieuwe accu te bestellen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05

BHQ

Nog maar een keer: Je mag Li-ion accu's echt niet in de vriezer doen. bij NiMH cellen wil dit soms wel helpen tegen het geheugeneffect, maar is heel vaak van korte duur en na een lading of 10 weg.
Bijna alle laptops na 1996 hebben Li-ion.. dus dood is dood.

Verwijderd

2 jaar is trouwens ook een doodnormale levensduur van zo'n accu hoor.
tip: haal altijd de accu eruit als je op netstroom werkt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mn eigen toshiba laptop heeft er ook last van dat ie na een uurtje uitvalt (batterijindicator staat dan nog op 45% oid). Maar die laptop is 3,5 jaar oud en de accu is ws. gewoon niet goed meer. Ook bij een cheape lidl laptop van iemand anders trad dit probleem na een paar maanden al op. Accu was ook niet goed meer en hij werd vervangen onder garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 25-04-2005 14:11 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 14:41
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:07:
2 jaar is trouwens ook een doodnormale levensduur van zo'n accu hoor.
tip: haal altijd de accu eruit als je op netstroom werkt.
Goed idee! Alleen wanneer moet de accu dan opladen? :)

Verwijderd

jjbstolk schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:54:
[...]

Goed idee! Alleen wanneer moet de accu dan opladen? :)
ggggrrrrr.............wijsneus........ :(
;)

• cOOlrUnnINgs
Is er iemand die mij kan vertellen of de accu's voor deze laptop ook ergens een stukkie goedkoper geleverd kan worden.
Voor het bedrag wat ik tot nu kan vinden, heb je tegenwoordig al een kwart laptop.... :'( :'( :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja die dingen zijn niet voor niks zo duur. En mocht je al ergens een goedkopere vinden dan is het vast een brakke kwaliteit of lagere capaciteit.

• cOOlrUnnINgs
Mocht ik toch besluiten om een nieuwe accu te kopen (laptop is verders ok), hoe kan ik er dan voor zorgen dat deze zo lang mogelijk meegaat.

Ik heb eens iemand gesproken, die liet bij het aanzetten van zijn laptop deze eerst op de accu draaien tot deze (nagenoeg) leeg was (de melding in windows), om deze dan pas aan het net te hangen. Dus eigenlijk elke keer bij gebruik helemaal leeg laten trekken en vervolgens opnieuw opladen. ????????

Mocht er iemand zijn die nog andere ideeen heeft, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 8% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 19-05-2005 09:47 ]

Verwijderd

cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:46:
Mocht ik toch besluiten om een nieuwe accu te kopen (laptop is verders ok), hoe kan ik er dan voor zorgen dat deze zo lang mogelijk meegaat.

Ik heb eens iemand gesproken, die liet bij het aanzetten van zijn laptop deze eerst op de accu draaien tot deze (nagenoeg) leeg was (de melding in windows), om deze dan pas aan het net te hangen. Dus eigenlijk elke keer bij gebruik helemaal leeg laten trekken en vervolgens opnieuw opladen. ????????

Mocht er iemand zijn die nog andere ideeen heeft, dan hoor ik dat graag.
Als je op netstroom werkt: accu eruit halen! Dit scheelt een jaar levensduur ongeveer.
Veel meer kun je echt niet doen om de levensduur te verlengen.
Pagina: 1