[ubuntu] VNC keyboard mapping is verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Ok, ik heb het volgende probleem;

Ik heb een x86 bak met ubuntu hoary. Daarop staat vncserver 3.3 geinstalleerd. (gewoon door te apt-getten). Ik heb vnc.conf gewijzigd (juiste geometry ingezet en depth) en daarna als gewone gebruiker een server gestart door vncserver te typen.) Dit gaat allemaal prima!

Nu connect ik met vncviewer naar deze server. Ik geef mijn wachtwoord in en ik krijg netjes mijn remote scherm zoals bedoeld. Alles werkt echter als ik iets ga typen dan lijkt de keyboard mapping verkeerd te staan. Typ ik een s, dan krijg ik een b, typ ik een d, dan krijg ik een f. Alleen het numlock gedeelte lijkt goed te zijn.

Als ik als root een vncserver start dan werkt alles perfect en zijn alle toetsen goed :?

Ik heb geprobeerd een nieuwe user aan te maken... bij de nieuwe user gaat alles goed. Als ik mijn huidige user verwijder en de home dir delete om hem vervolgens weer aan te maken dan blijft het probleem.
Ook heb ik gekeken naar mijn keyboard instellingen maar die staan goed (generic keyboard, us)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? Met searchen kom ik niet veel verder.

-edit,
Overigens, als ik als root dus een server aanmaak en inlog dan wordt er een nieuwe x sessie gestart, bij mijn gewone gebruiker bestaat er al een x sessie want ik krijg direct een desktop te zien ipv even een laadbalkje.

[ Voor 18% gewijzigd door Stealth2000 op 25-04-2005 13:03 ]