JPG uitlezen over com met hyperterminal

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Zoals de titel zegt wil ik dus via de compoort een jpg'tje uitlezen uit een gsm module met camera.
Dit werkt simpel door een paar at# commando's alleen krijg ik data niet in een werkend jpg'tje.

Ik doe in hypertermindal capture text, de module stuurt na het commando een reeks binaire data van de jpg gevolgd door OK.
Ik open de capture in notepad, haal de AT# commando's en OK weg en sla het op als .jpg, dit werkt dus niet.
Ik heb het bestand vergeleken met een ander .jpg en de data komt voor zover ik weet wel goed over, hij begint met ÿØÿà JFIF (...) ()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz en eindigd met ÿÙ dit staat in elk jpg'je dus hieruit blijkt dat de data gewoon goed is (denk ik?).
Kan er nog iets fout zijn met hyperterminal/notepad of zal de module zelf corrupte jpg-data sturen?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Ok ik ben er achter, het had niks met de verbinding maken, het is een firmware bug in de module, hele dag voor niets bezig geweest :P

p.s. Het betreft een Telit Trizium GM862 module, als iemand ook nog met dit probleem te maken mocht hebben.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hiernaast kunnen er in theorie ook wel problemen onstaatn die je op zou kunnen lossen door bijvoorbeeld gebruik te maken van Netcat; en dan de data direct naar de file pipen. C/p'en wil nog wel eens fouten opleveren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate