Toon posts:

[VB] Word plaatje resizen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is mij gevraagd of het mogelijk is om een kleine aanpassing te maken in een programma van iemand. Momenteel kan dit programma al goed een plaatje toevoegen in Word uit een database veld. Maar nu wil ik dat plaatje ook kunnen resizen. Het plaatje wordt op deze manier toegevoegt in een cell van een tabel:

code:
1
2
3
4
lPictureCell.Range.InlineShapes.AddPicture _
  FileName:=fldAffbeelding.Value, _
  LinkToFile:=False, _
  SaveWithDocument:=True

Weet iemand een oplossing hoe ik de hoogte en breedte van dit plaatje vervolgens kan veranderen? Ik kom er niet uit en is verder weinig concreets te vinden op google of op dit forum.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je al geprobreerd? Wat lukte daar niet mee? Al eens een macro opgenomen, plaatje geresized en gekeken wat daar voor code uit komt?

Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we eigenlijk van een topicstart verwachten ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Als je het word document als XML rendert, kun je gebruik maken van het style attribute.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<w:pict>
    <v:shapetype id="_x0000_t75" ...>
    ... VML shape template definition ...
    </v:shapetype>
    <w:binData w:name="wordml://02000001.jpg">
    ... Base64 encoded image goes here ...
    </w:binData>
    <v:shape id="_x0000_i1025" type="#_x0000_t75" 
      style="width:212.4pt;height:159pt">
         <v:imagedata src="wordml://02000001.jpg" 
           o:title="Image title"/>
    </v:shape>
</w:pict>

De code komt van de blog van Oleg Tkachenko.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Creepy schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:16:
En wat heb je al geprobreerd? Wat lukte daar niet mee? Al eens een macro opgenomen, plaatje geresized en gekeken wat daar voor code uit komt?

Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we eigenlijk van een topicstart verwachten ;)
en welke word versie gebruik je?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.