[PHP/MYSQL] Timeout-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een raar probleem.

Ik heb een mysqldatabase met +- 25000 producten die onderverdeeld zijn in categorieën.
NU wil ik via een menutje deze aanroepen en dit lukt als er niet teveel items inzitten.
Vanaf dat er echt veel beginnen in te zitten doe hij lastig, hij runt het script en displayed dan niets, pas als ik in IE op stop druk dan laat hij de opgehaalde records zien, maar onvolledig.

Ik heb al set_time_limit(0) staan en mijn keep_alive is ook aangepast, maar zonder resultaat.

Weet iemand raad ?

Verder gebruik ik apache nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

25.000 records weergeven en versturen over een website is best zwaar. Er moet aardig wat binnengehaald worden door je browser, dus het kan best lang duren. Veel meer dan een betere server/verbinding aanschaffen kun je daar niet tegen doen. Je kan wel kijken of je wat kan met paging (LIMIT gebruiken in je query, en dan navigatieknoppen maken op je website) wat voor elkaar kan krijgen, of misschien kun je je queries optimaliseren (met joins?). Echter, als je zoveel data blijft versturen, dan zal het altijd traag blijven.

Edit: lees overigens ook even P&W FAQ - De "quickstart" door. Je topicstart is vrij weinig concreet. Heb je misschien ook een voorbeeldje van je (zwaarste) queries? :)

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 25-04-2005 11:58 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:54
Laat eens wat relevante code zien, bijvoorbeeld. Hoe haal jij je records op, 1 voor 1 of de hele bubs in 1 keer. Hoe ziet je Database model eruit? Maak je bijvoorbeeld wel gebruik van index-en, of maak je gebruik van strings om je records aan te duiden.

Ga eens na, met wat time functies bijvoorbeeld, waar die grote delay zit. En vanaf wanneer duurt het te lang, probeer er eens achter te komen waar die grote delay vandaag komt. Debuggen heet dat. Misschien valt er aan je SQL queries nog het een en andere te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zo zonder code, queries, db opzet e.d. kunnen we je niet helpen. Daarnaast zouden we ook graag de zaken willen zien die je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte.

Als ik moet gokken dan zou ik zeggen dat je queries te lang duren. Dit kan je waarschijnlijk versnellen door de juiste indexen aan te maken. Hoe je dat moet doen kunnen we nu niet vertellen.

Dus: controleer of je queries lang duren. Bekijk met explain waarom ze lang duren en maak daarna de juiste indexen aan.

Mocht je een nieuw topic willen openen let dan even op P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic en met name P&W FAQ - De "quickstart". We gaan er hier vanuit dat je in eerste instantie zelf aan de slag gaat om je probleem op te lossen en dat je ook aangeeft wat je nu zoals hebt geprobreerd. Daarnaast geef je nu veel te weinig relevante informatie zodat we je nauwelijks kunnen helpen.

Ow, en welkom op GoT :)

Edit: pff. tik je eens een uitgebreide post, is NMe me te snel af :P

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 25-04-2005 12:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.