Ixus 500/700 of Canon Powershot S1 ?

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Beste allemaal,

ik zit nog flink te twijfelen over welke camera te kopen. Ik hoor goede en slechte verhalen over de kwaliteit van de S1. GROOT voordeel vind ik de 10x zoom.
De ixus 500 of 700 is ook mooi, klein en compact. Echter alleen geen 10x zoom.

Is de kwaliteit van de Powershot S1 nou slecht of niet vergeleken met een Ixus ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

enzoronald schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:40:
Is de kwaliteit van de Powershot S1 nou slecht of niet vergeleken met een Ixus ?
Je kan beide modellen niet echt met elkaar vergelijken IMHO.

Een S1 moet je vergelijken met een Konica Minolta Z3 of een gelijkwaardig Panasonic model, maar niet met een broekzak model zoals de Ixus reeks

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 25-04-2005 11:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik ben het met je eens. Maar puur gekeken naar de kwaliteit van de foto's..wat is over het algemeen beter ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

enzoronald schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:43:
Ik ben het met je eens. Maar puur gekeken naar de kwaliteit van de foto's..wat is over het algemeen beter ?
Dat is maar net wat je wil. Wil je megapixels? Wil je super-zoom?

Dat is heel persoonlijk. Ik heb de Z3 en de S1 samen getest, en ik ben zeker geen expert, maar mijn voorkeur ging uit naar de S1, ook al had de Z3 meer zoom en meer pixels. Maar persoonlijk vond ik de S1 betere foto's maken.

* Gunner is pas sinds zaterdag in het bezit van een S1

Maar wil je een kleine, compacte Point-and-shoot, dan is een Ixus prima voor jou. Sla er eens een paar online reviews op na.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 25-04-2005 12:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Fotografie Policy:

Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.

WIJ kunnen die keus niet voor je maken, omdat wij niet voor de volle 100% weten wat je wil. Dat weet jij zelf natuurlijk het beste :). Dus ga naar die sites en zoek de recensies op, vergelijk de voorbeeldfoto's van de ene camera met de ander (er zijn er zat van te vinden) en maak dan je keuze gebaseerd op je eigen voorkeuren.

succes en veel oriënteerplezier :)

[ Voor 15% gewijzigd door guillaumemay op 25-04-2005 15:41 ]